Przez ostatnie 45 lat Porsche 911 Turbo pozostawało kwintesencją samochodu sportowego o wysokich osiągach, którego z powodzeniem można używać na co dzień. Po rynkowej premierze 911 Turbo S do oferty dołącza nowa generacja 911 Turbo z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet – jeszcze mocniejsza, jeszcze szybsza i jeszcze bardziej indywidualna.
Dzięki silnikowi o mocy 427 kW (580 KM), czyli o 30 kW (40 KM) wyższej niż w poprzednikach, czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h w przypadku obu wariantów mieści się poniżej magicznej granicy 3 sekund – trwa 2,8 s (o 0,2 sekundy krócej). Za sprawą 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (plus 40 Nm), teraz bez limitu czasowego funkcji overboost, szybkie sprinty odbywają się jeszcze bardziej spontanicznie i bez wysiłku. Przyspieszenie, moc oraz maksymalny moment obrotowy nowego 911 Turbo odpowiadają zatem poprzedniej generacji 911 Turbo S. Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa przekładnia PDK, skonfigurowana specjalnie dla wersji Turbo. Niezmieniona pozostała prędkość maksymalna, która wynosi 320 km/h. Po raz pierwszy 911 Turbo jest dostępne z opcjami takimi jak: pakiety sportowy i ograniczający masę własną, sportowe podwozie oraz sportowy układ wydechowy. W rezultacie klienci mogą jeszcze skuteczniej dostosować swój wóz do indywidualnych upodobań.
Najnowsze auta sportowe podążają śladami uznanego wzorca – od 1975 roku 911 Turbo pozostaje synonimem luksusu i osiągów. Wszystkie kolejne generacje reprezentowały standardy, które pozwalały im być światowym punktem odniesienia dla samochodów sportowych o wysokich osiągach. 911 Turbo niezmiennie łączy sportowy charakter z codzienną użytecznością, emocjonujący dynamizm z niezawodnością i porywające osiągi z efektywnością. Najnowsza generacja tego modelu z nadwoziem 2+2 jest ponad dwa razy mocniejsza od „oryginalnego” Turbo, które z 3-litrowego, 6-cylindrowego boksera z pojedynczym turbodoładowaniem uzyskiwało moc 260 KM. I chociaż 911 Turbo przez lata stawało się szybsze, większe i wygodniejsze, zawsze zachowywało swój fundamentalny charakter.
Porsche Centrum Wrocław – wystawa klasyków na inaugurację programu Porsche Classic Partner
Sześciocylindrowy bokser nowego 911 Turbo o pojemności 3749 cm3 ma moc zwiększoną do 580 KM i korzysta teraz z symetrycznych turbosprężarek VTG z elektrycznie sterowanymi zaworami bypass. W połączeniu z przeprojektowanym układem chłodzenia powietrza doładowującego i zastosowaniem piezoelektrycznych wtryskiwaczy poprawia to szybkość reakcji, osiągi, charakterystykę momentu obrotowego oraz swobodę we wkręcaniu się silnika na wysokie obroty. Podwozie i nadwozie zostały poszerzone. Za sprawą dodatkowych 42 milimetrów w rozstawie przednich kół i nowych 20-calowych opon 255/35 przednia oś jeszcze precyzyjniej zmienia kierunek jazdy. Sterowanie aktywnym napędem na obie osie PTM jest teraz w stanie przenosić jeszcze więcej siły napędowej na przednie koła. Przyczepność skrętnej tylnej osi podnosi zwiększony o 10 mm rozstaw kół, a także opony 315/30 na obręczach o średnicy 21 cali – czyli o jeden cal większych niż z przodu. Jeszcze wydajniejszy jest zmodernizowany układ hamulcowy. Można go rozpoznać po standardowo montowanych stałych zaciskach w kolorze czerwonym. Przednie tarcze z żeliwa szarego mają średnicę 408 mm (+28 mm więcej niż wcześniej) i grubość 36 mm (+2 mm). Z tyłu zamontowano tarcze o grubości 30 mm i średnicy 380 mm.
Po raz pierwszy w 911 Turbo na życzenie dostępny jest sportowy układ wydechowy. Nowością są także dwa różne warianty podwozia: podczas gdy standardowe zawieszenie PASM oferuje większą rozpiętość pomiędzy sportowym charakterem a komfortem, to drugie – znacznie sztywniejsze, elektrycznie sterowane sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem – przynosi korzyści w zakresie zwinności prowadzenia. Skonfigurowano je z myślą o zwiększeniu dynamiki – by zapewnić jeszcze większą stabilność podczas jazdy z wysokimi prędkościami, na przykład gdy samochód jest wykorzystywany na torach wyścigowych. Dynamikę jazdy nowego modelu dodatkowo potęgują opcjonalny hydrauliczny system aktywnej stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczny układ hamulcowy PCCB z 10-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu.
Design 911 Turbo stał się jeszcze bardziej muskularny. By „zmieścić” nowe podwozie, nadwozie poszerzono o 45 mm, w obszarze przednich kół do 1840 mm. Sportowy charakter auta podkreśla wyraziste przetłoczenie nowej przedniej pokrywy, a drogę standardowo oświetlają reflektory LED z systemem PDLS Plus. Tył nadwozia ma teraz dokładnie 1,90 metra szerokości (+20 mm). Inne wyróżniki nowego 911 Turbo to udoskonalona, adaptacyjna aerodynamika, która obejmuje elektronicznie sterowane klapy chłodzącego powietrza z przodu, większy aktywny przedni spojler oraz znacznie większy, ruchomy spojler z tyłu. Wloty powietrza na tylnych błotnikach, tak charakterystyczne dla 911 Turbo, zasysają teraz powietrze procesowe, a nie chłodzące – tak jak wcześniej, a chłodnice powietrza doładowującego zostały umieszczone bezpośrednio w strumieniu powietrza pod tylną pokrywą. Design tylnego pasa dopełniają diodowy pas świetlny wraz z tylnymi lampami, a także nowa żaluzja grilla tylnej pokrywy z listwami wykończeniowymi w kolorze srebrnym.
Wygląd i osiągi samochodu można dodatkowo „wyostrzyć” dzięki opcjonalnym pakietom – ograniczającemu masę własną oraz sportowemu. Ten pierwszy, zarezerwowany dla Coupé, zmniejsza wagę pojazdu o 30 kg. To między innymi zasługa zastosowania lekkich, w pełni kubełkowych foteli, pominięcia tylnych siedzeń i wykorzystania mniej rozległej izolacji, co przy okazji oznacza, że kierowcy mogą cieszyć się jeszcze bardziej bezpośrednim brzmieniem silnika. Pakiet sportowy obejmuje pakiet 911 Turbo Sport Design, a także dodatkowe akcenty w kolorze czarnym i wykończone włóknem węglowym plus tylne lampy Exclusive Design.
Podstawowe „składowe” nowoczesnego wnętrza odpowiadają tym w modelach 911 Carrera – na czele z koncepcją Porsche Advanced Cockpit i konsolą środkową Direct Touch Control. Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a dzięki nowej architekturze można go obsługiwać szybko i bez rozpraszania uwagi. Lista wyjątkowo wysokogatunkowego, bogatego wyposażenia obejmuje sportowe fotele z pełną, 14-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet Sport Chrono, kierownicę sportową GT z łopatkami zmiany biegów i przełącznikami wielofunkcyjnymi oraz trybów jazdy, a także imponujące nagłośnienie przestrzenne BOSE®. Na dalszą personalizację pozwalają liczne opcje wyposażenia, w tym Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent utrzymania pasa ruchu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, Asystent jazdy nocą, kamery 360° czy system audio Burmester® High-End Surround Sound System.
Nowe modele można zamawiać w Porsche Centrach od 16 lipca 2020 roku. 911 Turbo Coupé kosztuje od 918 tysięcy zł, a 911 Turbo Cabriolet wyceniono na 983 tys. zł.
Źródło: Porsche