Wobec nasilonej konkurencji wśród producentów samochodów, wnętrze pojazdu ma coraz większe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupu przez klientów. Francuski producent upowszechnił PEUGEOT i-Cockpit® w niemal całej swojej gamie i zrewolucjonizował wnętrze samochodów.
Marka poświęca również wiele uwagi fotelom, które stają się coraz bardziej złożoną i zaawansowaną technologicznie konstrukcją. Fotele są codziennie poddawane zróżnicowanym i dużym obciążeniom. Muszą też spełniać liczne oczekiwania: wyróżniać się stylem i możliwością personalizacji, dawać poczucie bezpieczeństwa i komfortu, które są inne w zależności od regionu świata.
Nieco historii
Na przestrzeni sześćdziesięciu lat fotele przeszły kilka ważnych etapów technologicznych. W 1955 roku w samochodach wielkoseryjnych pojawiła się możliwość regulacji foteli (kąta pochylenia oparcia, wysokości siedziska itd.). PEUGEOT reklamował wówczas siedzenia-kuszetki swojego ówczesnego flagowego modelu, Peugeot 403.
W samochodach dostawczych możliwość dostępu do tylnych siedzeń pojawiła się w 1957 roku. Kolejne innowacje są już nam bliższe w czasie. Dzielona tylna kanapa w układzie 1/3-2/3 została wprowadzona na przykład w PEUGEOT 306, a składany trzeci rząd foteli w PEUGEOT 5008.
W 2007 roku PEUGEOT świetnie wykorzystał nową platformę EMP2 i rozpoczął pracę nad modułowym szkieletem przednich foteli przeznaczonym do różnych modeli w gamie. Tę modułową konstrukcję odnajdziemy w kolejnej generacji PEUGEOT 308 wprowadzonej w 2013 roku. Nowa konstrukcja umożliwiła obniżenie masy samochodu, a jednocześnie poprawiła bezpieczeństwo i komfort. Fotele stały się lżejsze, bardziej zaawansowane technologicznie i tańsze.
Modułowe szkielety foteli zostały również wykorzystane w samochodach zbudowanych na platformie CMP i wprowadzone do produkcji w Europie, Chinach i Ameryce Łacińskiej.
Źródło: Peugeot
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…