Klasyki

RM Sotheby’s – czy czerwona Toyota 2000GT osiągnie na aukcji cenę miliona dolarów?

Dom aukcyjny RM Sotheby’s wystawił na aukcję sportową Toyotę 2000GT z 1967 roku – jeden z zaledwie 62 egzemplarzy z kierownicą po lewej stronie. 2000GT należy do najbardziej poszukiwanych japońskich samochodów sportowych, za które kolekcjonerzy są gotowi płacić ogromne kwoty. 

Toyota 2000GT jest jednym z tych japońskich samochodów, które łatwo osiągają na aukcjach klasyków zawrotne ceny. Auto zostało opracowane we współpracy z Yamahą i zadebiutowało na rynku w 1967 roku. Produkcja zakończyła się w 1970 roku po zbudowaniu 351 egzemplarzy. Jeden z nich będzie można kupić 23 – 24 października podczas licytacji domu aukcyjnego RM Sotheby’s w Elkhart w stanie Indiana. Auto można podziwiać na zdjęciach Darina Schnabela wykonanych dla RM Sotheby’s.

30 lat w kolekcji pasjonata motoryzacji

Czerwone, pięknie zachowane coupe to jeden z 62 egzemplarzy przystosowanych do ruchu prawostronnego, które trafiły na amerykański rynek. To konkretne auto z 1967 roku przez 30 lat należało do amerykańskiego kierowcy wyścigowego Otto Lintena. Urodzony w Wiedniu pasjonat samochodów, który opuścił Europę na samym początku wojny, był jednym z pierwszych członków założonego w 1943 roku Antique Automobile Club of America i uczestnikiem Watkins Glen 1948, pierwszego zorganizowanego po wojnie wyścigu w Ameryce. Linten zmarł w 2018 roku w wieku 100 lat.



Silnik R6 – znak rozpoznawczy sportowej Toyoty

Samochód został poddany renowacji, w czasie której odświeżono jego oryginalny kolor Solar Red. Dom aukcyjny reklamuje go jako doskonały egzemplarz jednego z najpiękniejszych samochodów z Japonii. 2000GT wyróżnia się wspaniałymi proporcjami, które Toyota zapożyczyła z Jaguara E-Type. Samochód jest napędzany 2,0-litrowym silnikiem o 6 cylindrach ustawionych w rzędzie, który współpracuje z 5-stopniową manualną skrzynią biegów. Jak wiadomo, 6-cylindrowy rzędowy silnik to znak rozpoznawczy flagowych sportowych modeli Toyoty, czego najnowszym przykładem jest aktualna GR Supra, a najbardziej znanym – legendarny silnik 2JZ-GTE z Supry 4. generacji. 2000GT o mocy 152 KM rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 220 km/h.

Toyota rozpoczyna sprzedaż części do klasycznego coupe 2000GT

Japońskie samochody od dłuższego czasu zyskują coraz większą renomę na rynku klasyków, choć wciąż rzadko się zdarza, aby ich ceny sięgnęły miliona dolarów. Do tych chlubnych wyjątków należy 2000GT. Na przykład w 2013 roku żółte coupe Toyoty ustanowiło rekord niemal 1,2 miliona dolarów, stając się najdroższym azjatyckim samochodem w dotychczasowej historii. O tym, czy auto z kolekcji Lintena powtórzy ten sukces, dowiemy się już w październiku.

Źródło: Toyota / RM Sotheby’s



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

10 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

10 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago