Nowa KIA Sorento – wszystkie informacje i polskie ceny

Sorento stoi na szczycie gamy SUV-ów oferowanych w Europie przez markę Kia. Czwarta generacja flagowego SUV-a marki Kia oferuje jednocześnie bardziej przestronne wnętrze, lepsze osiągi i większą wydajność zespołów napędowych nie tylko niż dotychczasowy model, ale również niż większość konkurentów.

Ceny Sorento,bogato wyposażonego już w wersji podstawowej, zaczynają się od 157.900 zł za 230-konną hybrydę z napędem na przednie koła, w wersji wyposażenia M. Bogatsza wersja L jest droższa o 13.000 zł, a topowa XL – o 26.000 zł. Napęd na cztery koła w hybrydowym Sorento wymaga dopłaty 9 tys. zł. Za flagowego SUV-a marki Kia napędzanego 202-konnym silnikiem Diesla i standardowo wyposażonego w napęd na cztery koła trzeba zapłacić minimum 189.900 zł. W chwili uruchomienia sprzedaży nowe Sorento z najbogatszym wyposażeniem XL będzie dostępne w wersji limitowanej Prestige Line, z pakietem wyposażenia o wartości 23.000 zł oferowanym w promocyjnej cenie 18.000 zł.

 – Sorento – flagowy SUV oferowany przez markę Kia w Europie– jest o blisko 18 tys. zł tańsze niż lider tego segmentu w Polsce i o ponad 50 tys. zł tańsze niż najbardziej popularne SUV-y klasy premium w tym segmencie (po analizie wyposażenia standardowego)

– Nowoczesny design nadwozia ze stylowymi detalami idzie w parze z zaawansowaną technologicznie kabiną, wykonaną z materiałów wysokiej jakości

– Nowa platforma podłogowa Sorento jest przystosowana do zastosowania hybrydowych zespołów napędowych, także hybrydowego typu plug-in, który pojawi się już w 2021 r.

– Więcej miejsca i komfortu w kabinie, jeszcze lepsze właściwości jezdne niż poprzednika

– W Polsce Sorento standardowo jest oferowane jako samochód 7-miejscowy

– Zaawansowany system łączności ze światem zewnętrznym UVO Connect i systemy wspomagające prowadzenie samochodu

– Nowy „tryb terenowy” zdecydowanie zwiększa możliwości napędu na cztery koła

– W sprzedaży w Europie od trzeciego kwartału 2020 roku,z 7-letnią gwarancją lub do 150.000 km przebiegu

„Od 2003 do 2020 roku sprzedaliśmy w Polsce ponad 8.000 egzemplarzy Sorento trzech generacji. Ponad połowę tej liczby stanowi poprzedni model, który debiutował w 2015 roku. Od tego momentu do teraz sprzedaż SUV-ów klasy Dw Polsce wzrosła o 250%, dlatego bardzo bezpiecznie zakładamy, że w ciągu najbliższych 5 lat model ten znajdzie w Polsce 6-7 tysięcy nabywców. Tylko przez 3 miesiące tego roku powinniśmy sprzedać ok. 400 sztuk nowego Sorento. W kolejnych latach może to być już 1.000, 1.200, a nawet 1.300 egzemplarzy.” – mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska.

Blisko połowę sprzedaży w segmencie SUV-ów klasy D stanowią auta z silnikiem Diesla (48,2%). Udział wersji z silnikiem benzynowym wynosi 42,3%. Segment ten jest zdominowany przez modele klasy premium, które zajmują w nim aż 62%. 9 na 10 samochodów tej klasy jest sprzedawanych jako 5-osobowe. Nowe Sorento seryjnie jest oferowane jako 7-miejscowe, z fotelami trzeciego rzędu składanymi na płasko tworząc podłogę bagażnika. Kabina z miejscem dla 7 osób dotyczy również modelu hybrydowego i hybrydowego typu plug-in (dołączy do oferty już w 2021 roku), co jest nowością w tym segmencie.Po analizie wyposażenia standardowego oferowanego w wersjach otwierających cenniki nowe Sorento w wersji hybrydowej, mimo zdecydowanie większych rozmiarów niż najlepiej sprzedawany hybrydowy SUV w Polsce, jest od niego droższe o tylko 1.000 zł. 4/5 SUV-ów wielkości Sorento jest sprzedawanych jako auta z napędem na cztery koła. Kia oferuje go zarówno do wersji hybrydowej za dopłatą 9 tys. zł, jak i do modelu napędzanego silnikiem Diesla, w którym stanowi wyposażenie seryjne.

Bogate wyposażenie standardowe nowego Sorento obejmuje – między innymi – światła przednie i tylne w technologii LED, cyfrowe zegary z kolorowym ekranem o przekątnej 12,3”(Kia Supervision Cluster), 8-calowy ekran systemu multimedialnego, kamerę cofania, tuner DAB, interfejs Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym, automatyczną dwustrefową klimatyzację z filtrem cząstek PM 2,5 i automatycznym trybem oczyszczania powietrza w kabinie, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz inteligentnym ogranicznikiem prędkości, asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, asystenta hamowania z funkcją unikania kolizji podczas skrętu w lewo, 7 poduszek powietrznych (w tym centralną między fotelami), system powiadamiania ratunkowego e-call, system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, światła przeciwmgielne i do jazdy dziennej LED, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z kierunkowskazami w technologii LED, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, skórzaną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów, wybór trybów jazdy miejskiej i terenowej, relingi dachowe i dojazdowe koło zapasowe.

Kia Carnival nowej generacji zadebiutuje tego lata

W skład wyposażenia wersji limitowanej Prestige Line wchodzą – system Blind Spot View Monitor wyświetlający na zegarach podgląd martwego pola, Round View Camera – kamera 360°, Parking Collision Avoidance Assist – system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za pojazdem podczas cofania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą, Head-up display, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane przednie fotele, system audio BOSE z 12 głośnikami, elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego (w fotelu kierowcy 4-kierunkowa, w fotelu pasażera 2-kierunkowa), samopoziomujące tylne zawieszenie (bez użycia elektroniki, Nivomat),aluminiowe nakładki na pedały oraz ekskluzywna podsufitka w kolorze czarnym. Nowe Sorento napędzane 202-konnym silnikiem Diesla może ciągnąć hamowaną przyczepę o masie do 2500 kg, a 230-konne hybrydowe – do 1650 kg.

Nowa stylistyka Sorento – z ostrzejszymi liniami, stylowymi detalami i nowymi proporcjami, które optycznie wydłużają nadwozie – sprawia, że samochód prezentuje się dostojniej. Jeśli chodzi o design, równie atrakcyjna jest kabina, którą wykonano z materiałów wysokiej jakości i która oferuje dostęp do najnowocześniejszych systemów multimedialnych.

Nowe Sorento jest pierwszym samochodem skonstruowanym w oparciu o nową platformę podłogową, przeznaczoną dla nowej generacji średniej wielkości SUV-ów marki Kia. Dzięki niej Sorento czwartej generacji dysponuje nie tylko większym nadwoziem, które zapewnia przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik, ale jest również jednym z najbardziej wszechstronnych i przestronnych SUV-ów dostępnych z trzema rzędami siedzeń.

Co więcej, nowa platforma podłogowa umożliwia zastosowanie nowych zelektryfikowanych układów napędowych bez uszczerbku na przestrzeni w kabinie. Po raz pierwszy w historii Sorento jest oferowane jako hybryda, a w przyszłości pojawi się również w wersji hybrydowej typu plug-in. Nowy model oferuje większą oszczędność paliwa, niższą emisję spalin i większą wydajność niż jego poprzednicy.

Nowe Sorento jest najnowocześniejszym samochodem w historii marki Kia nie tylko za sprawą zaawansowanej łączności ze światem zewnętrznym, ale również dzięki systemom wspomagającym kierowcę i multimedialnym. Dwa intuicyjne pod względem obsługi wyświetlacze oferują zaawansowaną grafikę, nowe funkcje i łączność ze smartfonem.

Sorento od zawsze stanowi podstawę oferty marki Kia na świecie – od czasu premiery w 2002 roku na świecie sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy tego modelu, z tego około 300.000 sztuk w Europie.

Design nadwozia

Bardziej dostojny i godny pożądania SUV

Nowe Sorento jest flagowym modelem odświeżonej linii SUV-ów marki Kia, która obejmuje również modele Stonic, Soul, Niro, XCeed, Sportage, a także Telluride i Seltos (oferowane w Ameryce Północnej i na wybranych rynkach). Nowy model jest efektem współpracy studiów projektowych Kia Motors na świecie.

Styliści mieli za zadanie zachować minimalistyczną estetykę wcześniejszych generacji Sorento, jednocześnie czyniąc auto bardziej dostojnym i dodając mu nie tylko więcej elegancji, ale również nieco sportowego charakteru. Nadwozie ma ostre linie i krawędzie i jest zauważalnie bardziej wyrzeźbione niż karoseria poprzednika o bardziej zaokrąglonych krawędziach. Dzięki geometrycznym detalom, długiej pokrywie silnika i przesuniętej bardziej do tyłu kabinie nowe Sorento wydaje się jeszcze pewniej stąpać po ziemi oraz prezentuje się dostojniej.

Przód Sorento prezentuje się dumnie z charakterystyczną dla samochodów marki Kia osłoną chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, która jest teraz szersza i optycznie obejmuje nawet reflektory. Wyposażono je w nowe światła mijania, drogowe i do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, przypominające swym kształtem zarys tygrysiego oka. Ostre „spojrzenie” Sorento uzupełniają szeroki, prostokątny wlot powietrza w zderzaku oraz kurtyny powietrzne po bokach, których zadaniem jest odpowiednie kierowanie przepływem powietrza wokół samochodu. Zderzak od dołu jest zabezpieczony przez płytę ochronną, co nadaje SUV-owi solidnego wyglądu. Nowy model ma 1.900 mm szerokości, czyli jest o 10 mm szerszy niż Sorento trzeciej generacji.

Proporcje Sorento sprawiają, że z profilu auto wydaje się dłuższe niż jest w rzeczywistości. Nowy model jest o tylko 10 mm dłuższy niż jego poprzednik i mierzy 4.810 mm długości, ale ma krótsze zwisy z przodu i z tyłu. Dzięki nowej platformie podłogowej o 35 mm zwiększył się rozstaw osi Sorento, który teraz mierzy 2.815 mm. Nowe Sorento wygląda nie tylko na dłuższe, ale również na niższe niż poprzedni model, mimo że jest od niego o 10 mm wyższe. Optycznie wydłuża je też długa pokrywa silnika, którą uzyskano między innymi przez przesunięcie przedniego słupka o 30 mm dalej od przedniej osi. Krawędź pokrywy silnika płynnie przechodzi na błotniki i dalej w krawędź, która ciągnie się wzdłuż nadwozia aż do tylnych świateł.

Nowe Sorento zachowało charakterystyczny szeroki słupek D, potęgujący wrażenie solidności nadwozia oraz wyraźnie zaznaczone nadkola, czyli detale, które do tej pory definiowały wszystkie trzy generacje flagowego SUV-a marki Kia. W nowym Sorento widać również charakterystyczne detale zapożyczone z innych nowych modeli, jak – na przykład – potęgujący wrażenie dynamiki „podcięty” słupek C oraz głębokie przetłoczenie na drzwiach z wyraźnie zaznaczonymi krawędziami.

Sorento czwartej generacji, inspirowane wyglądem modelu Telluride, ma pionowe lampy z tyłu, które zachodzą na boki nadwozia. Jego ostre krawędzie, bardzo techniczny z wyglądu przód i liczne poziome linie sprawiają, że samochód wydaje się szerszy niż jest w rzeczywistości. Po bokach tylnego zderzaka znajdują się atrapy końcówek układu wydechowego i, podobnie jak z przodu, atrapa płyty ochronnej, która współgra z estetyką typową dla SUV-ów. Pod względem stylistyki nowe Sorento nawiązuje do innych nowych modeli marki Kia, jak Telluride i ProCeed. Nazwa modelu jest umieszczona centralnie na pokrywie bagażnika. Zintegrowany z nią spojler ukrywa tylną wycieraczkę, co nie tylko poprawia widoczność do tyłu, ale również nie zakłóca minimalistycznego wyglądu tylnej części nadwozia.

Nowe Sorento będzie dostępne w Europie z 10 lakierami nadwozia oraz z 17-, 18-, 19- lub – po raz pierwszy w ofercie –nawet 20-calowymi obręczami kół z lekkich stopów do wyboru.

Stylistyka wnętrza

Atrakcyjna, ekskluzywnie wykończona kabina z materiałównajwyższej jakości i z dostępem do zaawansowanych technologii

Wnętrze Sorento czwartej generacji stanowi skokowy postęp zarówno pod względem jakości wykonania, jak i wzornictwa kabin modeli marki Kia. O ile wnętrze Sorento pierwszej generacji cechowało się przede wszystkim offroadową funkcjonalnością, o tyle kabina nowego Sorento zapewnia również komfort, najwyższej klasy wzornictwo i dostęp do najnowszych technologii.

Kabina nowego SUV-a marki Kia oferuje najwyższą jakość wykonania spośród jej wszystkich dotychczasowych modeli. Jednocześnie wnętrze nowego Sorento zapewnia przestronność i funkcjonalność, które charakteryzują ten model od 18 lat. Obsługa zaawansowanego technologicznie auta, wyposażonego w system multimedialny najwyższej klasy, jest intuicyjna.

Ekskluzywnie wykończone wnętrze cechuje wyrafinowany design nowej generacji, który opiera się na umieszczonych blisko siebie ekranach na desce rozdzielczej. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników optycznie łączy się z 10,25-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego, który znajduje się pośrodku deski rozdzielczej. Obydwa ekrany wyświetlają informacje wyraźnie na linii wzroku kierowcy oraz dają wrażenie obcowania z jednym bardzo szerokim wyświetlaczem. Podstawowe funkcje menu uruchamia się za pomocą dotykowych pól po obu stronach centralnego ekranu. Poniżej niego znajdują się przyciski do obsługi klimatyzacji. Bardzo mocny, przyciągający wzrok akcent na konsoli środkowej stanowią pionowe otwory wentylacyjne z chromowanym obramowaniem, które mają swoją kontynuację na tunelu środkowym.

Kabina nowego Sorento jest wyposażona w oświetlenie Mood Lighting, które emituje delikatne światło spod deski rozdzielczej oraz na panelach drzwi, co nie tylko potęguje poczucie przestronności, ale również daje wrażenie przebywania w domowym salonie. Na półce, u podstawy konsoli środkowej znajduje się bezprzewodowa ładowarka do smartfona. Do Sorento czwartej generacji jest oferowany system audio firmy BOSE, który zapewnia ogromną moc i znakomite brzmienie.

Wysoką jakość wykonania kabiny podkreślają elementy wykonane z metalu, skórzana tapicerka i wytłaczane satynowe powierzchnie, które znajdują się nie tylko na desce rozdzielczej, ale w różnych miejscach kabiny. W Polsce Sorento będzie oferowane z tapicerką, do wyboru, z czarnej tkaniny, skóry (czarnej lub szaro-czarnej) lub czarnej pikowanej skóry Nappa.

Funkcjonalność i wszechstronność

Maksymalnie praktyczna: nowa platforma wynosi wszechstronność na nowy poziom

Nowe Sorento zostało skonstruowane na platformie podłogowej trzeciej generacji opracowanej dla SUV-ów średniej wielkości. Nowa platforma pozwala wygospodarować więcej miejsca w kabinie i większy bagażnik. Dzięki niej nowe Sorento jest jednym z najbardziej przestronnych i wszechstronnych samochodów w klasie.

Nową platformę cechują zwarta konstrukcja przedziału silnikowego, krótsze zwisy z przodu i z tyłu nadwozia oraz o 35 mm większy rozstaw osi niż w Sorento trzeciej generacji. Umożliwia ona nie tylko zaprojektowanie samochodu o zgrabniejszych proporcjach, ale również – po raz pierwszy – zastosowanie do napędu Sorento hybrydowego układu napędowego.

W hybrydowym Sorento akumulator znajduje się pod podłogą kabiny. Dzięki temu duży SUV ma ogromną kabinę dla maksymalnie siedmiu pasażerów oraz jeden z największych w klasie bagażników, który liczy aż 821 litrów pojemności przy złożonym 3-cim rzędzie. Oznacza to, że flagowy SUV marki Kia może wygodnie pomieścić pięć dorosłych osób i spory bagaż. W modelach siedmioosobowych, przy wykorzystaniu wszystkich miejsc, pojemność bagażnika zwiększono o 32% w porównaniu z pojemnością bagażnika Sorento poprzedniej generacji. Teraz wynosi ona 187 litrów (według VDA, w modelu z silnikiem Diesla) lub 179 litrów w Sorento z napędem hybrydowym. Przyciski umieszczone w bocznej ścianie przedziału bagażowego pozwalają szybko i wygodnie złożyć oparcie drugiego rzędu siedzeń również od strony bagażnika.

Dzięki nowej platformie Sorento czwartej generacji oferuje więcej miejsca dla pasażerów wszystkich trzech rzędów siedzeń, zapewniając im więcej miejsca na głowę, nogi i ramiona niż większość konkurentów. Za sprawą nowej platformy we flagowym SUV-ie marki Kia przybyło sporo miejsca na nogi zwłaszcza dla osób podróżujących w pierwszym i drugim rzędzie. Więcej jest go także dla pasażerów w trzecim rzędzie.

Sorento zawsze było popularne wśród osób, które poszukują auta 7-osobowego. Model nowej generacji ułatwia życie pasażerom podróżującym z tyłu jeszcze bardziej niż poprzednik. Większy rozstaw osi sprawia, że siedzenia drugiego rzędu można przesunąć o 45 mm bardziej do przodu, co pozwala wygospodarować szersze przejście do trzeciego rzędu oraz więcej miejsca na stopy i nogi dla pasażerów zajmujących miejsca w trzecim rzędzie. Na słupku C umieszczono uchwyt, na którym pasażerowie trzeciego rzędu mogą się wesprzeć podczas zajmowania miejsca w kabinie. Podłokietniki dla pasażerów trzeciego rzędu przedłużono o 100 mm, co zapewnia lepsze podparcie dla łokci. W podłokietnikach jest nie tylko uchwyt na kubek, ale również miejsce na smartfona.

Układy napędowe

Po raz pierwszy Sorento będzie dostępne z hybrydowymi układami napędowymi

Flagowy SUV marki Kia po raz pierwszy będzie oferowany ze zelektryfikowanymi układami napędowymi. Do wyboru będą wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in.

Hybrydowy układ napędowy Sorento składa się z 1,6-litrowej jednostki napędowej T-GDi o mocy 180 KM (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 60 KM i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Akumulator znajduje się pod podłogą i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemności bagażnika.

Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia świetne osiągi przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo i niskiej emisji dwutlenku węgla. Nowy 1,6-litrowy silnik T-GDi jest wyposażony w nowatorską technologię CVVD (Continuous Variable Valve Duration), dzięki której czas otwarcia zaworów może być zmienny i zależy od warunków jazdy.Zasługą systemu CVVD są lepsze osiągi silnika szczególnie w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych wału korbowego oraz niższe zużycie paliwa.

Moment obrotowy jest przekazywany do kół za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej(AT6)i zintegrowanego z nią elektrycznego urządzenia, które umożliwia jednoczesny transfer momentu obrotowego jednostki napędowej i silnika elektrycznego,przy minimalnych stratach energii. W efekcie reakcja na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jazdy jest natychmiastowa.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży hybrydowe Sorento będzie oferowane na wybranych rynkach w Europie. Później, do końca 2020 roku, dołączą pozostałe kraje. W 2021 roku oferta poszerzy się o Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in.

W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Europie do wyboru będą mieli również wersję napędzaną nowym, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra, który należy do rodziny „Smart stream”. Ta jednostka napędowa dysponuje maksymalną mocą 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 440 Nm. Nowy aluminiowy blok silnika jest o 19,5 kg lżejszy od żeliwnego, stosowanego w poprzedniej wersji tej jednostki napędowej. Cały silnik waży o 38,2 kg mniej niż analogiczna jednostka napędowa w Sorento trzeciej generacji. Silnik 2.2 CRDi seryjnie współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach (DCT8), które pracują w kąpieli olejowej. Nowa skrzynia biegów zapewnia tak samo płynną zmianę przełożeń, jak klasyczne przekładnie automatyczne, ale daje lepszy efekty jeśli chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa niż 8-stopniowe automatyczne skrzynie biegów.

Komfort i prowadzenie

Większa precyzja prowadzenia i lepsze właściwości jezdne w każdym terenie

Pierwsze Sorento (2002-2009) miało nadwozie zbudowane na ramie. Model drugiej generacji (2009-2015) skonstruowano już na nadwoziu samonośnym, co oznaczało skokową poprawę zachowania samochodu na drodze. Nowa platforma stanowi kolejny krok naprzód – została opracowana z myślą o tym, aby poprawić precyzję prowadzenia w każdych warunkach.

Nowe Sorento prowadzi się jeszcze pewniej i oferuje jeszcze większy komfort podróżowania niż model poprzedniej generacji. Zasługa w tym nie tylko nowej platformy podłogowej, ale również przekonstruowanego, w pełni niezależnego zawieszenia. Konstruktorom szczególnie zależało na tym, aby maksymalnie ograniczyć wpływ niedoskonałości nawierzchni na ruchy nadwozia oraz zredukować hałas i wibracje podczas pracy zawieszenia, a także poprawić stabilność nadwozia i reakcje na ruchy kierownicą. Poprawę osiągnięto dzięki zmianom w geometrii zawieszenia i nowym połączeniom jego elementów. Większy o 35 mm rozstaw osi przyczynia się do ogólnej poprawy komfortu jazdy, a nowe nadwozie – ze średnim wzrostem wytrzymałości na rozciąganie o 4% – powoduje niższe wibracje.

Nowy tryb jazdy terenowej – Terrain Mode – zwiększa możliwości Sorento w trudnym terenie w porównaniu z poprzednikami. Terrain Mode, w połączeniu z opcjonalnym napędem na cztery koła, sprawia, że ​​Sorento lepiej radzi sobie w błocie oraz na śniegu i w piasku. W każdym z trybów jazdy, wybieranym za pomocą pokrętła na konsoli środkowej, Terrain Mode kontroluje system stabilizacji toru jazdy (ESC), a także podział momentu obrotowego między cztery koła. System dostosowuje również moment zmiany biegów, aby zapewnić autu i utrzymać jak najlepszą przyczepność kół do podłoża w różnych warunkach.

Nowoczesna technologia

Nowe Sorento to najbardziej zaawansowana technologicznie Kia w historii:
nowa era łączności ze światem zewnętrznym i nowe systemy multimedialne

Dzięki licznym systemom poprawiającym bezpieczeństwo oraz zwiększającym łączność ze światem zewnętrznym i zapewniającym rozrywkę na pokładzie, Sorento jest – jak dotychczas –najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem marki Kia. Obsługę wszystkich funkcji zaprojektowano tak, aby podróżowanie było bezpieczne i bezstresowe.

W zależności od wersji wyposażenia na desce rozdzielczej znajdują się 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz nowy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Obydwa ekrany zapewniają wysoki kontrast i przejrzystość wyświetlanych informacji. W standardzie jest oferowany system z 8-calowymekranem dotykowym. Obydwa systemy info rozrywki umożliwiają bezproblemowe podłączenia smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay™ lub Android Auto™.

Nowe Sorento oferuje również innowacyjny zestaw usług cyfrowych UVO Connect, który za pośrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie i smartfona dostarcza kierowcom cennych informacji. Dzięki usłudze Kia Live i za pomocą opcjonalnego 10,25-calowego ekranu dotykowego, system wyświetla aktualne informacje o natężeniu ruchu, prognozę pogody, interesujące miejsca oraz szczegóły dotyczące parkingów (cenę, lokalizację oraz dostępność miejsc). System UVO Connect umożliwia kierowcom również wysyłanie trasy przejazdu opracowanej na smartfonie do samochodu oraz sprawdzanie lokalizacji auta.

System multimedialny umożliwia także jednoczesne sparowanie za pośrednictwem łącza Bluetooth dwóch smartfonów, dzięki czemu z jednego można korzystać do realizacji połączeń telefonicznych, a z drugiego do streamingu muzyki. Pasażerowie z przodu mają do dyspozycji dwa złącza USB do ładowania urządzeń przenośnych. Osoby podróżujące w drugim rzędzie siedzeń mogą korzystać z gniazd USB, które są umieszczone w oparciach przednich foteli oraz z dwóch gniazd, które znajdują się na konsoli środkowej. Pasażerowie trzeciego rzędu również mają dostęp do gniazd ładowania USB, co oznacza, że ​​każdy z siedmiu pasażerów może podczas jazdy ładować urządzenie przenośne.

Sorento jest dostępne również z wyświetlaczem Head-up, który wyświetla informacje o jeździe na przedniej szybie w polu widzenia kierowcy. Wyświetlane mogą być ostrzeżenia licznych systemów wspomagających, prędkość jazdy i wskazówki nawigacji.

Kia oferuje do nowego Sorento także12-głośnikowy system audio firmy BOSE, który pasażerom we wszystkich trzech rzędach zapewnia przestrzenny dźwięk. Nowa funkcja „Sound of Nature”,umożliwia wybór relaksujących odgłosów natury. System oświetlenia kabiny Ambient Mood Lighting pozwala dostosować wystrój wnętrza do indywidualnych preferencji. Do wyboru jest jeden z siedmiu kolorów zaprojektowanych przez stylistów Kia Motors lub jeden z gamy 64 kolorów.

Bezpieczeństwo

Zaawansowane systemy wspomagające z nowym zdalnie sterowanym asystentem parkowania

Nowe Sorento,dzięki szerokiej gamie systemów wspomagających, oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego i biernego niż wielu jego konkurentów. Zaawansowane systemy skupione pod nazwą ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pomagają zminimalizować stres związany z prowadzeniem auta i zwiększają bezpieczeństwo, chroniąc zarówno pasażerów, jak i innych użytkowników dróg.

ADAS, w zależności od wersji wyposażenia nowego Sorento, obejmuje systemy: FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i innych pojazdów oraz najnowszy system wykrywania pojazdów nadjeżdżających do skrzyżowania podczas skrętu w lewo, BVM (Blind-Spot View Monitor)wyświetlający na zegarach podgląd martwego pola, SVM (Surround View Monitor) kamera 360°, BCA (Blind-spot Collision-Avoid Assist) system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa, ISLA (Intelligent Speed Limit Assist)system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń, SCC (Smart Cruise Control with Stop&Go) aktywny tempomat oraz NSCC (Navigation-based SCC) tempomat współpracujący z systemem nawigacji, LFA (Lane Following Assist) asystent jazdy utrzymujący pojazd na swoim pasie ruchu, DAW (Driver Attention Warning) system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy i HDA (Highway Driving Assist) asystent jazdy po autostradzie.

System LFA (Lane Following Assist) zapewnia jazdę autonomiczną na poziomie drugim, poprzez kontrolowanie przyspieszania, hamowania i kierowania w zależności od ruchu pojazdów, które znajdują się z przodu. LFA działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h i wykorzystuje dane z kamery i radaru, aby zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu i jednocześnie monitorować linie na drodze w celu utrzymania Sorento na środku pasa ruchu.

Nowe Sorento jest również wyposażone w systemy: RVM (Rear View Monitor) z asystentem unikania kolizji podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkowania PCA (Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) i asystentem unikania kolizji w ruchu poprzecznym z tyłu RCCA (Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist). Ponadto Sorento czwartej generacji to pierwsza Kia dostępna w Europie z nowym zdalnie sterowanym asystentem parkowania RSPA (Remote Smart Parking Assist), który umożliwia wyjazd samochodu z miejsca parkingowego do przodu lub do tyłu sterowany za pomocą pilota (dostępne tylko dla Diesla). Funkcja ta ułatwia pasażerom wysiadanie z samochodu i wsiadanie do auta w ciasnych miejscach parkingowych lub gdy inny kierowca zaparkuje samochód zbyt blisko Sorento i utrudni dostęp do którychkolwiek drzwi. RSPA automatycznie hamuje Sorento, jeśli wykryje inne auto, rowerzystę lub pieszego bezpośrednio za pojazdem lub zbliżające się do niego. Funkcja bezpiecznego wychodzenia z Sorento (Sarę Exit Assist) uniemożliwia otwarcie tylnych drzwi, jeśli zostanie wykryty pojazd nadjeżdżający z tyłu.

Sorento jest wyposażone w siedem poduszek powietrznych – przednie, boczne, kurtynowe i centralną poduszkę z przodu. Ta ostatnia, innowacyjna, zapewnia ochronę głów pasażerów na przednich siedzeniach i została zaprojektowana tak, aby zapobiegać zderzeniom głów podczas uderzenia w bok auta. Wszystkie modele Sorento są standardowo wyposażone w system zarządzania stabilnością auta VSM (Vehicle Stability Management) i systemy stabilności toru jazdy ESC (Electronic Stability Control), które stabilizują Sorento zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów.

W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano także układ hamulcowy, który zapobiega kolejnym kolizjom. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy na skutek pierwszego zderzenia eksplodują poduszki powietrzne. W ten sposób pasażerowie są chronieni przed skutkami zderzeń czołowych lub bocznych z kolejnymi samochodami.

W konstrukcji nadwozia zastosowano stal i aluminium, co poprawia jego sztywność na skręcanie przy zachowaniu niskiej masy. Udział stali o wysokiej wytrzymałości i elementów ze stali tłoczonej na gorąco w nadwoziu również jest większy niż w wypadku nadwozia modelu poprzedniej generacji. Stal o wysokiej wytrzymałości zwiększa bezpieczeństwo pasażerów, poprzez wzrost sztywności nadwozia na skręcanie, która jest o 12,5% większa niż u konkurenta uchodzącego w segmencie dużych SUV-ów za lidera pod względem bezpieczeństwa. Mimo wzmocnienia konstrukcji nadwozia, zaawansowane materiały sprawiają, że jest ono o 5,6% (21,3 kg) lżejsze niż nadwozie poprzedniego Sorento. Sztywniejsze nadwozie zmniejsza też wibracje i hałasy pochodzące od zawieszenia.

Produkcja i jakość

Made in Korea

Nowe Sorento, podobnie jak model poprzedniej generacji, na rynki europejskie i wiele innych będzie produkowane w fabryce Hwasung w Korei. Na rynki Ameryki Północnej nowy SUV marki Kia będzie powstawał również w zakładzie w West Point, w Stanie Georgia, w USA.

Sprzedaż nowego Sorento w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2020 roku.Sorento czwartej generacji standardowo będzie objęte siedmioletnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 km.

NOWA KIA SORENTO – DANE TECHNICZNE

Nadwozie

5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV z samonośnym nadwoziem wykonanym ze stali i aluminium. Do wyboru wersja z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym współpracującym z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową lub hybrydowa z czterocylindrowym, turbodoładowanym  silnikiem benzynowym współpracującym z 6-stopniową przekładnią automatyczną. Napęd na przednie lub na cztery koła. 

Układy napędowe

Silnik wysokoprężny

2,2 l / 202 KM Smartstream CRDi

Rodzaj                                                czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                         2.151 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          83,0 x 99,4 mm

Stopień sprężania                              16,0:1

Maksymalna moc                              202 KM (148 kW) przy 3.800 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy       440 Nm w przedziale od 1.750 do 2.750 obr./min.

Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni typu Common-Rail

Norma emisji spalin                           Euro 6 (cykl WLTP)

 

Hybrydowy zespół napędowy

Silnik benzynowy

1.6 l / 230 KM Smartstream T-GDi

Rodzaj                                                czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                         1.598 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          75,6 x 89,0 mm

Stopień sprężania                              10,5:1

Maksymalna moc                              180 KM (132 kW) przy 5.500 obr./min. (silnik spalinowy)

Maksymalny moment obrotowy        265 Nm w przedziale od 1.500 do 4.500 obr./min. (silnik spalinowy)

Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni

Norma emisji spalin                           Euro 6 (cykl WLTP)

 

Akumulator i silnik elektryczny

Rodzaj akumulatora                          litowo-jonowo-polimerowy

Napięcie akumulatora                       270 V

Pojemność akumulatora                   1,49 kWh

Maksymalna moc silnika elektr.        60 KM (44,2 kW) w przedziale od 1.600 do 2.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy       264 Nm w przedziale od 0 do 1.600 obr./min.

 

Moc układu hybrydowego

Maksymalna moc                              230 KM (169 kW)

Maksymalny moment obrotowy       350 Nm

 

Skrzynia biegów

8-biegowaprzekładnia dwusprzęgłowa (DCT8)

6-stopniowaprzekładnia automatyczna (AT6)

 

Silnik wysokoprężny              Hybrydowy zespół napędowy

DCT8                                                  Seryjna                                   —

AT6                                                     —                                            Seryjna

 

Przeniesienie napędu

Seryjne                       Na przednie koła (2WD)

Opcjonalne                 Na cztery koła (4WD)

 

Zawieszenie kół

Przód                          Niezależne, kolumny McPhersona mocowane do ramy pomocniczej,                                          stabilizator

Tył                               Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej,                                              sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator

 

Koła i ogumienie

Silnik wysokoprężny

Seryjne                       17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 235/65 R17

Opcjonalne                 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 235/60 R18

19-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 235/55 R19

20-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 255/45 R20

Koło zapasowe

Dojazdowe koło zapasowe

 

Hybrydowy zespół napędowy

Seryjne                       17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 235/65 R17

Opcjonalne                 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 235/55 R19

Koło zapasowe dojazdowe koło zapasowe

 

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Długość całkowita                              4.810

Szerokość całkowita*                        1.900

Wysokość całkowita                          1.700

Rozstaw osi                                        2.815

Zwis przedni                                       930

Zwis tylny                                           1.065

Prześwit**                                           176/174

Kąt natarcia, zejścia, rampowy**      16,8O, 21,3O, 16,5O / 16,8O, 21,3O, 15,1O

* – bez lusterek

** –silnik wysokoprężny/hybrydowy zespół napędowy

 

Wewnętrzne

  1. rząd             2. rząd                        3. rząd

Przestrzeń na głowę                          1.024                           994                             935

Przestrzeń na nogi                             1.052                           1.060                           752

Szerokość na wysokości ramion      1.500                           1.475                          1.345

Szerokość na wysokości bioder        1.411                           1.399                          1.080

 

Pojemność bagażnika (l)

Silnik wysokoprężny

Za 1. rzędem  Za2. rzędem   Za 3. rzędem

 

Pojemność (VDA)                                          2.011                          821                             187

 

Hybrydowy zespół napędowy

Za 1. rzędem  Za2. rzędem   Za 3. rzędem

 

Pojemność (VDA)                                          1.996                          813                             179

 

 

Masy (kg)

Silnik wysokoprężny

4WD

Masa własna                                                  1.819

Dopuszczalna masa całkowita                      2.600

Masa przyczepy hamowanej                        2.500

Masa przyczepy niehamowanej                    750

 

Hybrydowy zespół napędowy

2WD                                       4WD

Masa własna                                                  1.783                                      1.847

Dopuszczalna masa całkowita                      2.580                                      2.610

Masa przyczepy hamowanej                        1.650                                       1.650

Masa przyczepy niehamowanej                    750                                         750

 

 

Osiągi

2.2 CRDi                       1.6 T-GDI HEV

2WD               4WD

Prędkość maksymalna(km/h)                       202                             193                  193

Przyspieszenie0-100 km/h (s)                       9,2                              8,6                   9,0

Elastyczność 80-120 km/h (s)                       6,4                              5,8                   6,0

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)*               6,5-6,8                         6,4-6,8            6,8-7,5

Emisja CO2 (g/km)*                                      169-179                      145-154          155-170

* – w cyklu mieszanym wg WLTP

Źródło: KIA