Skoda 1000/1100 MB, chociaż powszechnie krytykowana, stała się jednak ówczesnym sukcesem rynkowym producenta. W latach 1964-1969 sprzedano łącznie 443 141 egzemplarze. Za najciekawszą wersję uznano 1000/1100 MBX z dwudrzwiowym nadwoziem.
Skoda 1000/1100 MBX miała problemy ze sztywnością nadwozia, ale to nie przeszkadzało w zdobyciu popularności wśród miłośników marki Skoda i budowaniu marketingowego wizerunku marki. Premiera Skody 1000 MBX De Luxe odbyła się podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie 10 marca 1966 roku, ale pierwsze egzemplarze zostały zmontowane w mieście Mlada Boleslav dopiero w październiku 1966 roku i trafiły do sprzedaży w styczniu 1967 roku.
Skoda 1000 MBX o masie własnej 815 kg była napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 988 cm3 i mocy 52 KM przy 5000 obr./min z dwoma gaźnikami Jikov (powstały też krótka seria z jednym gaźnikiem), który pozwalał na rozwijanie maksymalnej prędkości 127 km/h i średnio zużywał 7,8 l/100 km.
W październiku 1967 roku z taśmy zjechała mocniejsza Skoda 1100 MBX De Luxe, która napędzana była silnikiem o pojemności skokowej 1107 cm3 o mocy 52 KM przy 4800 obr./min. i zwiększonym z 75,5 Nm do 81,4 Nm maksymalnym momencie obrotowym.
Do sierpnia 1969 r. wyprodukowano 2 517 egz., z czego 1114 z mocniejszym silnikiem. Większość z nich trafiła na eksport, a do dzisiaj zachowało się ok. 50 egzemplarzy.
125 lat Skody | Skoda typ 990 „Hajaja”
Aktualnie 2 egzemplarze po gruntownej renowacji są do kupienia. Pierwszy oferuje właściciel ze Słowacji za 35 000 euro (140 000 zł), a drugi praska Mototechna Classic działająca w ramach AAA Auto w przeliczeniu za ponad 300 000 zł. Dla porównania warto dodać, iż w momencie premiery w styczniu 1967 roku Skoda 1000 MBX kosztowała 50 600 ówczesnych koron czechosłowackich.
Źródło: Mototechna Classic