Po ogromnym sukcesie limitowanej edycji nowej 500 „la Prima” w wersji cabrio, która została zaprezentowana w marcu br. w Mediolanie, gama nowej 500 powiększa się o drugą „Launch Edition” – nową 500 „la Prima” w wersji hatchback. To umiejętne połączenie nowego „elektrycznego i zrównoważonego ducha” trzeciej generacji 500 z niepowtarzalnym designem i dbałością o szczegóły charakterystycznymi dla kultowego modelu Fiata i wyróżniającymi najlepsze produkty „Made in Italy”.
Dzięki bardziej miękkim i jeszcze bardziej zaokrąglonym niż w poprzedniej generacji liniom nadwozia, nowa 500 „la Prima” zachowuje słynny, zadziorny styl legendarnego „Cinquino” z 1957 roku, wyjątkowej ikony w światowym przemyśle motoryzacyjnym, wywołując uśmiech na twarzach ludzi przemierzających codziennie ulice miast, radzących sobie z coraz bardziej złożonym ruchem w mieście i nowymi ograniczeniami.
W czasach, kiedy oczekujemy, że mobilność będzie bardziej zrównoważona i autonomiczna, trzecia generacja Fiata 500 ponownie wysuwa się na pierwszy plan, oferując styl i przyjemność czerpaną z jazdy. Nie chodzi tu o zwykłą rewolucję, ale „reinkarnację ducha”, który inspiruje odnowę. Dla prawdziwej rewolucji zasady i przepisy to za mało, potrzeba czegoś kultowego i pięknego – nowego Fiata 500. Podobnie jak w okresie powojennym, kiedy pierwsza generacja Fiata 500 tchnęła życie w masową mobilność, tak samo teraz, nowa 500 wprowadza pozytywną energię i radość życia, oferując nowy wymiar i charakter elektrycznej mobilności miejskiej.
Charakterystyka nowej 500 „la Prima” hatchback
Nowa 500 „la Prima” hatchback wyróżnia się ekskluzywnym, panoramicznym szklanym dachem, prawdziwym „oknem na niebo”, zalewającym światłem kabinę, poprawiając komfort jazdy i samopoczucie w podróży. Ponadto, tył samochodu zdobi nowy, bardziej zaakcentowany spojler poprawiający aerodynamikę. Nabywcy nowej 500 „la Prima” hatchback będą mieli do wyboru trzy kolory nadwozia inspirowane naturą i jej żywiołami: Zielony Ocean (perłowy), który reprezentuje morze, Szary Mineral (metalizowany), który przypomina kolory ziemi i Niebieski Celestial (trójwarstwowy), jako ukłon w stronę nieba. Całość wzbogacają reflektory full LED, 17” obręcze kół o diamentowym szlifie, chromowane wstawki oraz tapicerka foteli i wykończenie deski rozdzielczej ze skóry ekologicznej.
Design nowej 500 „la Prima” hatchback
Niepowtarzalny kształt samochodu wyróżnia się profilem dachu łączącym się z charakterystycznym nachyleniem tylnej linii nadwozia. Przestronna bryła, od zawsze charakteryzująca kultowy model, ewoluowała w trzeciej generacji, wraz z dodaniem bardziej zaakcentowanego spojlera. Został on specjalnie ulepszony w celu poprawy wydajności aerodynamicznej i zasięgu, nadaje modelowi bardziej dynamiczny wygląd, który od razu przyciąga wzrok.
Nowy Fiat 500e z szybkim ładowaniem i zasięgiem 320 km
Bardziej zaokrąglona linia pokrywy bagażnika, nadaje nadwoziu większej przestronności. Jego nowy sylwetka sprawia, że samochód jest jeszcze bardziej elegancki. Powyżej tablicy rejestracyjnej znajduje się charakterystyczna, prosta, chromowana listwa. Powyżej umieszczono nowe, nadające prestiżowy wygląd logo FIAT. Wreszcie, symbole i linie poziome na pokrywie bagażnika łączą się z reflektorami, jeszcze bardziej podkreślając szerokość samochodu.
Bogata zawartość: najlepszy możliwy zasięg, ładowanie i komfort jazdy
Zasięg i czas ładowania to dwa kluczowe dla Klientów elementy. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh zapewniają nowej 500 zasięg do 320 km według cyklu WLTP. Aby zoptymalizować czas ładowania, nowa 500 jest wyposażona w szybką ładowarkę (fast charger) o mocy 85 kW, która w bardzo krótkim czasie ładuje akumulator. Przykładowo, potrzeba zaledwie 5 minut, by zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli więcej niż to potrzebne do przeciętnego codziennego użytkowania samochodu. Dzięki szybkiej ładowarce można również naładować akumulator do 80% w zaledwie 35 minut. Gniazdo „Combo 2” umieszczone z tyłu po prawej stronie samochodu, umożliwia ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym. Jest to ”inteligentne” gniazdo z możliwością planowania ładowania i dostarczające informacji na temat poziomu naładowania samochodu.
Dostępne są również rozwiązania do ładowania w domu. Do nowej 500 „la Prima”, zarówno wersji hatchback, jak i cabrio, Klient posiada możliwość zamówienia ładowarki easyWallbox, którą można podłączyć do domowej sieci elektrycznej. System ten został opracowany przez firmę ENGIE EPS specjalnie dla FCA i będzie sprzedawany przez Mopar w Europie wraz z wprowadzeniem nowego modelu na rynek. Jest to proste w obsłudze rozwiązanie typu „plug&charge”, nie wymagające instalacji przez specjalistyczny personel. Może być sterowane przez Bluetooth, pozwalając użytkownikowi naładować swojego Fiata 500 w domu korzystając z mocy ładowania do 2,3 kW, nie wpływając na pracę działania pozostałych sprzętów domowych podłączonych do prądu w tym samym czasie. Ponadto, easyWallbox, jest przystosowany do zwiększenia mocy ładowania do 7,4 kW. Dostępny będzie również kabel ładujący Mode 3 do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania, do 11 kW.
Nowy Fiat 500 oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa, które można wybrać w zależności od stylu jazdy. W szczególności, tryb Sherpa optymalizuje dostępne zasoby, by zapewnić bezpieczne dotarcie do celu. Tryb jazdy Sherpa steruje kilkoma elementami w celu maksymalnego zmniejszenia zużycia energii, właśnie po to, by zapewnić dotarcie do celu ustawionego w nawigacji lub do najbliższej stacji ładowania. Prowadzi do celu podobnie jak „Himalajscy Szerpowie”, będący przewodnikami wypraw górskich, dostosowując różne parametry: maksymalną prędkość, która zostaje ograniczona do 80 km/h; reakcję pedału gazu w celu zmniejszenia zużycia energii oraz wyłącza klimatyzację i podgrzewanie foteli (kierowca może oczywiście włączyć je dowolnym momencie).
Tryb Normal jest najbardziej zbliżony do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym, natomiast tryb Range włącza funkcję „one-pedal-drive”. Wybierając ten tryb jazdy można praktycznie prowadzić nową 500 za pomocą samego pedału przyspieszenia. To tryb, który maksymalnie zwiększa hamowanie regeneracyjne, co przekłada się na zwiększenie zasięgu samochodu. Zawsze należy nacisnąć na pedał hamulca, aby całkowicie zatrzymać samochód.
Silnik generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (ograniczoną elektronicznie) i przyspieszenie od 0-100 km/h w 9,0 sekund, a od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy.
Poziom 2 autonomicznej jazdy i łączność ze światem
Fascynująca i ekskluzywna, ale także doskonale skomunikowana ze światem i zaawansowana technologicznie nowa 500 „la Prima” jest wyposażona w standardzie w system automatycznego hamowania awaryjnego, kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości, czujniki zmierzchu i automatyczne światła drogowe, inteligentne połączenie alarmowe (eCall) i elektryczny hamulec postojowy. Ponadto, ma również zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS, dzięki którym nowa 500 jest pierwszym samochodem w swoim segmencie, który zapewnia autonomiczną jazdę na poziomie 2 .
Przednia kamera, dzięki zaawansowanej technologii, monitoruje wszystkie obszary samochodu zarówno wzdłużnie, jak i bocznie. Inteligentny adaptacyjny tempomat hamuje lub przyspiesza, reagując na wszystkich uczestników ruchu drogowego: samochody, rowerzystów, pieszych.
System kontroli toru jazdy utrzymuje pojazd na środku pasa, gdy oznaczenia są poprawnie umieszczone na drodze. Inteligentny asystent prędkości odczytuje ograniczenia prędkości i zaleca ich stosowanie, a system kontroli martwego pola podczas jazdy miejskiej wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwego pola i ostrzegania o przeszkodach za pomocą trójkątnych lampek ostrzegawczych wbudowanych w lusterka boczne. Natomiast funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, kiedy rozpozna u kierowcy oznaki znużenia lub narastającą dekoncentrację, sugeruje zrobienie przerw. Wreszcie, czujniki parkowania 360° pozwalają wyświetlić podgląd auta imitujący widok z lotu ptaka, by uniknąć przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.
Fiat 500 „la Prima” hatchback ma w standardzie także nowy system multimedialny UConnect 5 z 7” wyświetlaczem TFT, radiem cyfrowym, nawigacją, ekranem dotykowym o przekątnej 10,25” oraz bezprzewodowym CarPlay/Android Auto i oferuje, za pomocą Uconnect Box, usługi łączności i pakiet usług UConnect Services. Fiat 500 trzeciej generacji to pierwszy samochód FCA wyposażony w nowy system multimedialny UConnect 5, platformę łączności zaprojektowaną z myślą o przyszłości, dostępną z ekranem o przekątnej 10,25”. FCA wykorzystuje intuicyjny i prosty w konfigurowaniu system operacyjny Android Auto skonstruowany w celu zapewnienia użytkownikowi intuicyjnej i wygodnej obsługi. Można na przykład użyć widgetów, aby skonfigurować sposób wyświetlania funkcji i aplikacji. Apple CarPlay jest już dostępny bezprzewodowo a system jest również przystosowany, by zaoferować tę samą funkcjonalność dla systemu Android Auto. Nowa 500 zapewnia bezproblemową kompatybilność ze smartfonem, oferując ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości idealnie wpasowujący się w deskę rozdzielczą samochodu, zaprojektowany tak, by skutecznie eliminować ryzyko rozpraszania kierowcy.
UConnect 5 w połączeniu z modułem Uconnect Box, a także obowiązkową funkcją połączenia alarmowego (eCall) dla nowych modeli, oferuje Klientom szereg innowacyjnych usług w zakresie łączności:
- My Assistant: system wsparcia umożliwiający klientowi nawiązanie połączenia z operatorem pomocy drogowej korzystając z geolokalizacji i pomoc w rozwiązaniu ewentualnych problemów technicznych związanych z samochodem. W ramach pakietu My Assistant, Klient otrzyma również mailem raport miesięczny, w którym może sprawdzić aktualny stan samochodu
- My Remote: za pomocą aplikacji mobilnej na smartfonie, Klienci mogą zaplanować ładowanie pojazdu w najkorzystniejszym przedziale czasowym, sprawdzić dokładną lokalizację samochodu; zablokować i odblokować drzwi; włączyć i wyłączyć światła, ustawić klimatyzację i włączyć powiadomienia w oparciu o prędkość i położenie pojazdu
- My Car: umożliwia sprawdzenie stanu samochodu na swoim smartfonie i szybką weryfikację poszczególnych parametrów od poziomu naładowania akumulatorów, po ciśnienie w oponach, przebieg i harmonogram przeglądów
- My Navigation: za pośrednictwem aplikacji mobilnej można wyszukać cel podróży na smartfonie i wysłać go do systemu nawigacji samochodu, określić trasę, sprawdzić warunki drogowe, pogodowe i fotoradary. Można także wyświetlić punkty ładowania znajdujące się w pobliżu, graficznie lokalizując na mapie punkty, do których można dotrzeć w oparciu o aktualny poziom naładowania akumulatora. Mapy będą zawsze aktualizowane
- My eCharge: umożliwia zarządzanie operacjami ładowania zarówno na publicznych stacjach ładowania, jak i za pomocą domowej ładowarki typu Wallbox
- My Wi-Fi: prawdziwy hotspot obsługujący technologię 4G, do którego można jednocześnie przyłączyć do 8 urządzeń, tak jak w domu. My Wi-Fi umożliwia także interakcję z samochodem dzięki technologii asystentki głosowej Alexa z oferty firmy Amazon, lidera w branży
- My Alert: dzięki tej usłudze, Klient otrzyma powiadomienie w razie kradzieży samochodu. W momencie potwierdzenia kradzieży przez policję, dedykowany call center pomoże policji namierzyć samochód w celu jak najszybszego odnalezienia go
Nowa 500 jest zatem doskonale połączona ze światem – zapewnia komunikację z kierowcą zarówno w samochodzie, jak i na zewnątrz, umożliwiając wcześniejsze ustawienie trasy czy odpowiednie schłodzenie auta w upalny dzień. Po otwarciu drzwi samochodu telefon komórkowy zostanie podłączony bez użycia kabla w ciągu zaledwie 5 sekund.
System Uconnect 5 z wyświetlaczem o przekątnej 10.25’’ i wbudowaną nawigacją wyposażony jest również w interfejs użytkownika w języku naturalnym z zaawansowaną funkcją rozpoznawania mowy, dzięki czemu można „rozmawiać z autem” i sterować nim za pomocą aplikacji, aby kontrolować parametry, ustawić klimatyzację czy wybrać ulubioną muzykę.
Większa dostępność dla większego grona Klientów
Nowa 500 „la Prima” hatchback, podobnie jak wersja cabrio, będzie mogła zaspokoić oczekiwania jeszcze większej grupy Klientów, którzy z włoskim gustem i elegancją chcą kierować samochodem przyszłości. Tak naprawdę, premierowa edycja to prawdziwa kwintesencja stylu i technologii, skierowana bezpośrednio do miłośników kreatywności i innowacji „Made in Fiat”, którym leży na sercu również zrównoważony rozwój.
„Czat z Fiatem”. Podczas spotkania Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA, prezentuje online nową 500 w wersji hatchback
- Po zaprezentowaniu premierowej serii specjalnej „la Prima” w limitowanej wersji cabrio, nadszedł czas na premierę nowej 500 „la Prima” w wersji hatchback
- Film jest dostępny na oficjalnych kanałach mediów społecznościowych Fiata oraz na YouTube pod linkiem
Innowacyjny format wideo „Czat z Fiatem”, w którym Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA, nieformalnie, ze swojego domu, odpowiada na pytania i wątpliwości fanów nowej 500, przechodzi do fazy 2. Powraca do swojego biura w siedzibie Fiata Mirafiori w Turynie, by porozmawiać z fanami marki. Więcej informacji o nowej 500 „la Prima” można znaleźć pod linkiem.
Rozwiązania finansowe FCA Banku i Leasys wspierają sprzedaż Fiata
FCA Bank i Leasys wspierają sprzedaż samochodów marki Fiat, oferując szeroki wachlarz rozwiązań finansowych dla Klientów zainteresowanych kredytem, leasingowaniem lub wynajmem nowej 500 z jeszcze lepszą technologią, kultowym stylem i proekologicznym charakterem. Każdy, kto zechce zasiąść za jej kierownicą, począwszy od osób fizycznych, przedsiębiorców i ludzi dużych korporacji, będzie mógł wybrać spersonalizowany produkt finansowy w zależności od swoich indywidualnych potrzeb: niskie miesięczne raty, elastyczny okres finansowania, brak konieczności wnoszenia opłaty inicjalnej, brak konieczności przedstawiania dokumentów rejestrowych firmy oraz szybki proces akceptacji to nie jedyne zalety oferty FCA Bank i Leasys. Bogaty pakiet promocji finansowych z pewnością pomoże Klientom zainteresowanych kupnem nowego Fiata 500 w finalizacji planów zakupowych.
Bezpieczne finansowanie
Ponadto, FCA Bank i Leasys udostępniają swoim Klientom bogatą gamę usług ubezpieczeniowych, Każdy z Klientów, w ramach jednej raty kredytu/leasingu, może skorzystać z atrakcyjnej oferty ubezpieczenia Bezpieczny Kredyt/Leasing lub GAP, których szeroki zakres zabezpieczy zarówno Klienta, jak i jego bliskich oraz ubezpieczenie komunikacyjne dla Klientów Leasys. Ubezpieczenie „Bezpieczny Kredyt/Leasing” obejmuje: osoby fizyczne zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz osoby prowadzące indywidualną działalność gospodarczą (IDG).
Z trzech dostępnych wariantów ubezpieczenia, opcja Turbo jest najszerzej pokrywającym spłatę rat w przypadku:
- niezdolności do pracy
- utraty pracy lub hospitalizacji, które stosuje się zamiennie w zależności od statusu ubezpieczonego w dniu zajścia zdarzenia
- zgonu z każdej przyczyny
Ubezpieczenie Bezpieczny Kredyt/Leasing zapewnia spłatę pozostałych do spłaty rat kapitałowych od momentu zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego (niezdolność do pracy, zgon). W przypadku utraty pracy/hospitalizacji ubezpieczenie zapewnia spłatę maksymalnie 6 rat w przypadku jednego zdarzenia i nie więcej niż 12 rat w całym okresie ubezpieczenia. Ubezpieczenie, w każdym wariancie zawiera bardzo szeroki zakres tzw. MediPlan (Assistance medycznego, w tym pomoc opiekuńcza, dostarczenie środków medycznych, spożywczych, a także korepetycje dla dzieci), który idealnie wpisuje się w potrzeby Klienta w obecnym czasie.
Ubezpieczenie Straty Finansowej GAP
Ubezpieczenie GAP to ubezpieczenie od straty finansowej, w przypadku utraty samochodu, w wyniku szkody całkowitej na skutek wypadku lub jego kradzieży, w przypadku zajścia zdarzenia Klient nie musi martwić się o pozyskanie środków na zakup nowego auta.
Każdy z Klientów zainteresowany finansowaniem nowego Fiata 500 atrakcyjną ofertą finansową FCA Bank i Leasys może sfinansować zakup wymarzonego samochodu zupełnie zdalnie, bez wychodzenia z domu! Wszystkie czynności począwszy od wyboru samochodu po jego sfinansowanie odbywają się cyfrowo!
Ponadto po uruchomieniu kredytu/leasingu Klienci mogą korzystać z Portali Klienta zawierających szereg udogodnień. Klient ma stały dostęp do danych umowy: 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, bez wychodzenia z domu, na komputerze, tablecie lub smartfonie! Poza godzinami pracy Biura Obsługi Klienta, Klienci mają możliwość m.in pobrania faktur leasingowych (Klienci Leasys); elektronicznego składania wniosków, weryfikacji statusu płatności i zmiany danych w umowie, oszczędzając czas i pieniądze przeznaczane na papier i opłacenie przesyłek pocztowych.
Źródło: FCA