Nowe BMW serii 4 Coupé gotowe do startu. Najnowsza generacja dwudrzwiowego sportowego modelu klasy średniej premium podkreśla oryginalny charakter poprzez koncepcję konsekwentnie nastawioną na dynamiczną jazdę i wyraźne odróżnienie od nowego BMW serii 3. Stanowi kontynuację tradycji coupé marki BMW ukształtowanych przez wiele legendarnych modeli. Wprowadzenie na rynek nastąpi od października 2020 r.
Na początku sprzedaży oferowanych będzie pięć wariantów i po raz pierwszy również wybitnie sportowe BMW M440i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1 – 6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 163 – 155 g/km). Najmocniejszy model wyposażony będzie w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW (374 KM). Poza tym w ofercie będą cztery 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 4‑cylindrowy silnik wysokoprężny. W marcu 2021 r. dojdą do tego dwa 6‑cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne.
Bardziej spontaniczna reakcja i zoptymalizowana wydajność dzięki technologii mild hybrid w 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym i wszystkich silnikach wysokoprężnych. Alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM). Wszystkie silniki teraz z dwustopniowym turbodoładowaniem.
Po raz pierwszy wszystkie modele z 8-stopniową skrzynią Steptronic w standardzie. Opcjonalna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z funkcją Sprint do szybkich i dynamicznych przyspieszeń. Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive na początku sprzedaży w dwóch modelach, a od marca 2021 r. w czterech modelach. Nowe BMW serii 4 Coupé o bardziej drapieżnym profilu w porównaniu z poprzednim modelem. Charakterystyczne właściwości jezdne dzięki precyzyjnej optymalizacji struktury karoserii i technologii układu jezdnego. Specyficzny dla tego modelu pakiet wzmocnień zwiększający sztywność karoserii. Środek ciężkości niższy o 21 mm, rozstaw osi tylnej szerszy o 23 mm niż w nowym BMW serii 3 Limuzyna. Zoptymalizowana masa karoserii i układu jezdnego. Wyważony rozkład masy na osie w proporcjach 50:50. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne i docisk tylnej osi.
Amortyzatory zależne od skoku z indywidualną regulacją w standardzie. Opcjonalnie sportowy układ jezdny M o jeszcze sztywniejszej charakterystyce amortyzatorów, łożysk i stabilizatorów oraz z dodatkowymi wzmocnieniami karoserii i adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. W wyposażeniu dodatkowym ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi.
Oryginalna stylistyka karoserii, wyraźnie odróżniająca się od nowego BMW serii 3, z klarownymi kształtami powierzchni, wyrazistymi proporcjami przodu typowymi dla coupé. Przyciągająca uwagę pionowa atrapa chłodnicy BMW utrzymana jest w tradycji legendarnych coupé tej marki i wskazuje na duże zapotrzebowanie napędu na powietrze chłodzące. Wydłużony kształt bocznych szyb, potężnie rzeźbione barki i opływowa linia dachu sygnalizujące atletyczny charakter i sportową elegancję.
Standardowe reflektory diodowe o bardzo płaskich konturach. W wyposażeniu dodatkowym diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami laserowymi BMW. Stylowo przyciemniane diodowe lampy tylne z efektowną listwą światła pozycyjnego w kształcie litery L.
Linie stylistyczne i warianty wyposażenia z wyraźnym ukierunkowaniem na dynamikę jazdy. Model M Sport jako alternatywa dla wyposażenia standardowego. W ofercie również: pakiet sportowy M Pro m.in. z 8‑stopniową sportową skrzynią Steptronic, 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oraz sportowym brzmieniem silnika wewnątrz. Szeroki wybór akcesoriów M Performance Parts dostępny natychmiast po wprowadzeniu na rynek nowego BMW serii 4 Coupé.
Nowa stylistyka wnętrza nastawiona na sportowe wrażenia z jazdy. Kokpit zorientowany na kierowcę, nowy zespół wyświetlaczy z monitorem pokładowym o przekątnej do 10,25 cala oraz opcjonalnym w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Wysokiej klasy panel sterowania na konsoli środkowej, nowa skórzana kierownica sportowa i nowe fotele sportowe w standardzie, podparcia kolan na konsoli środkowej jako wyposażenie dodatkowe. Dwa siedzenia z tyłu o wyraźnym charakterze pojedynczych foteli.
Znacznie zwiększony komfort akustyczny i termiczny w porównaniu z poprzednim modelem. Wyciszona przednia szyba i nowa 3-strefową klimatyzacja automatyczna w standardzie, o 24 mm dłuższy szklany dach przesuwno-uchylny, oświetlenie ambientowe ze światłem powitalnym, system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon i ogrzewanie postojowe sterowane za pomocą smartfona lub kluczyka BMW z wyświetlaczem jako wyposażenie dodatkowe.
Mocno rozszerzona oferta systemów wspomagających kierowcę w porównaniu z poprzednim modelem. Ostrzeganie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z naprowadzaniem na kurs ze wspomaganiem kierownicy oraz wskazanie ograniczenia prędkości teraz w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny system asystujący kierowcy Professional obejmujący m.in. asystenta kierowania i prowadzenia na pasie ruchu z nowymi funkcjami aktywnej nawigacji i asystentem korytarza ratunkowego.
Wyświetlacz BMW Head-Up nowej generacji o powierzchni projekcyjnej powiększonej o 70 procent. Innowacyjna trójwymiarowa wizualizacja otoczenia w cyfrowym zestawie wskaźników przedstawiająca pojazd i jego otoczenie, a także możliwości działania dostępne dzięki aktywnym systemom wspomagającym kierowcę.
Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny asystent parkowania do automatycznego parkowania i wyparkowywania teraz z asystentem cofania. Asystent parkowania plus dodatkowo z funkcją Top View, Panorama View, 3D Top View i Remote 3D View. Rejestrator jazdy BMW wykonujący 40‑sekundowe nagrania wideo z otoczenia pojazdu.
System operacyjny BMW 7 umożliwiający indywidualne i spersonalizowane wskazania na monitorze pokładowym i zestawie wskaźników oraz korzystanie z inteligentnego asystenta osobistego BMW. Zoptymalizowana interakcja między pasażerami a cyfrowym asystentem dzięki nowej grafice na monitorze pokładowym. Intuicyjna multimodalna obsługa za pomocą dotykowego monitora pokładowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i opcjonalnego sterowania gestami.
Nowy, oparty na chmurze system nawigacyjny Mapy BMW w standardzie. Szybka i precyzyjna kalkulacja tras i godziny przyjazdu, aktualizacja danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w krótkich odstępach czasu, wprowadzanie dowolnego tekstu przy wyborze miejsc docelowych w nawigacji.
Standardowa integracja smartfonów z systemem Apple CarPlay teraz również z Android Auto, bezprzewodowe połączenie przez sieć Wi-Fi, wyświetlanie informacji na monitorze pokładowym oraz w zestawie wskaźników i opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up. Zdalna aktualizacja oprogramowania umożliwiająca zdalne pobieranie do pojazdu ulepszonych funkcji i nowych usług cyfrowych.
Źródło: BMW
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…