E-mobility

Wallbox ID. Charger – najważniejsze pytania i odpowiedzi

Volkswagen rozpoczął sprzedaż wallboxów ID. Charger. Urządzenia te umożliwiają sprawne ładowanie aut elektrycznych i hybryd typu plug-in. Najtańsza wersja produktu jest dostępna w bardzo przystępnej cenie – 1.729 złotych. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, związane z użytkowaniem czy instalacją urządzenia.

Do kogo Volkswagen kieruje swoją ofertę ładowarek ID. Charger?

Usługi związane z ładowarką ID. Charger Volkswagen kieruje głównie do właścicieli domów i najemców z własnym miejscem postojowym, zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie mobilności.

Jak można kupić ładowarkę ID. Charger?



Ładowarki ID. Charger można z łatwością zamówić w sklepie internetowym. Produkty te są również oferowane przez dealerów Volkswagena. Tam też będzie można zobaczyć ładowarkę ID. Charger na żywo i zasięgnąć indywidualnej porady.

Czy każdy może zainstalować ładowarkę ID. Charger u siebie w domu?

To zależy od różnych czynników. Osoby mieszkające we własnym domu i posiadające własny licznik prądu, garaż lub miejsce postojowe, spełniają najczęściej zasadnicze warunki. Ale instalacja możliwa jest także wtedy, gdy klient na przykład wynajmuje mieszkanie i ma własne miejsce postojowe. Najlepiej zasięgnąć porady w tym zakresie – wysyłając do nas wiadomość mailową, korzystając z naszej infolinii lub odwiedzając lokalnego dealera Volkswagena. W przypadku domów wielorodzinnych wymagana jest zgodnie z prawem zgoda wszystkich właścicieli – i musi być ona wyrażona jednogłośnie. Jeżeli na przykład podczas corocznego zgromadzenia właścicieli odbędzie się głosowanie nad pomysłem klienta, musi on pisemnie zwrócić się do nieobecnych współwłaścicieli i uzyskać ich podpis.

Jakie są najważniejsze różnice pomiędzy modelami ładowarki ID. Charger?

Volkswagen oferuje wallbox ID. Charger w trzech wersjach, różniących się przede wszystkim zakresem funkcji cyfrowych (ID. Charger, ID. Charger Connect i ID. Charger Pro). Modele ID. Charger Connect i Pro łączą się z Internetem przez WiFi lub Ethernet. Opcjonalnie dostępny jest także model ID. Connect i Pro, wyposażony w moduł LTE wraz z pakietem danych.

InsightOut Lab – co drugi Polak chciałby mieć samochód elektryczny

W jakiej cenie jest dostępna ładowarka ID. Charger?

Charger wyróżnia się bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości – w chwili rozpoczęcia sprzedaży jego podstawowa cena wyniesie 1.729 złotych. ID. Charger Connect dostępny jest w cenie 2.599 złotych, a ID. Charger Pro – 3.669 zł.

Z jaką mocą ID. Charger może ładować akumulator samochodu elektrycznego?

Charger umożliwia ładowanie z mocą 7,4 kW (jednofazowe przyłącze elektryczne) oraz 11 kW (trójfazowe przyłącze elektryczne).

Jak szybko naładuję akumulator samochodu elektrycznego przy użyciu ładowarki ID. Charger? Czy mogą przy jej użyciu ładować auta innych marek?

Ładowarka ID. Charger ładuje nawet 8 razy szybciej niż prąd z gniazdka. Przy mocy ładowania 11 kW Volkswagen ID.3 zostanie naładowany do poziomu 80% w ciągu zaledwie 6 godzin, przy mocy 7,4 kW pojazd zostanie całkowicie naładowany przez noc. Ładowarka ID. Charger służy do ładowania wszystkich obecnych i przyszłych pojazdów elektrycznych Volkswagena, pozwala jednak ładować również samochody elektryczne innych marek z kompatybilnym portem ładowania.

Czy istnieje możliwość ograniczenia dostępu do ładowarki wyłącznie dla wybranych pojazdów? 

Użytkownik może decydować, kto będzie korzystać z ładowarki ID. Charger Connect lub Pro. Za pomocą połączenia RFID lub odpowiedniej aplikacji można autoryzować wybrane pojazdy, a także blokować lub odblokowywać Wallbox. Co istotne, dzięki licznikowi prądu z certyfikatem MID model ID. Charger Pro oferuje indywidualną, dokładną rejestrację zużycia prądu i rozliczenie – to przydatna opcja w przypadku samochodu służbowego.

Z jakich rozwiązań mogę skorzystać dodatkowo przy zakupie ID. Chargera?

Volkswagen oferuje możliwość wyboru długości kabla, która standardowo wynosi 4,5 metra (opcjonalnie 7,5 metra). Wybór odpowiedniej długości kabla jest bardzo istotny – należy uwzględnić odległość między miejscem parkowania pojazdu a gniazdem ładowania. Ponadto dostępny dodatkowo serwis instalacyjny obejmuje indywidualny test urządzenia w warunkach domowych, zgłoszenie do operatora sieci dystrybucyjnej, wykonanie do 2 przebić w murze, instalację i uruchomienie ładowarki. Pakiet nie obejmuje ewentualnych robót ziemnych i wykopowych czy rozbudowy skrzynki bezpiecznikowej.

Skąd będę wiedzieć, że spełniam warunki pozwalające na instalację ID. Chargera w moim domu?

W przypadku zakupu ładowarki ID. Charger u dealera Volkswagena klient na miejscu otrzymuje wstępną ocenę, czy spełnia istotne warunki podstawowe. Przy zakupie w sklepie internetowym można bezpłatnie wykonać wstępny przegląd online (pre check). W tym celu wystarczy odpowiedzieć na kilka krótkich pytań dotyczących warunków mieszkaniowych. Oczywiście zupełnie niewiążąco.

Opcjonalnie w ramach testu w domu jeszcze raz dokonywana jest weryfikacja, czy dom spełnia wszystkie wymagania. Po tej wizycie można też dokładnie powiedzieć, czy standardowy pakiet instalacyjny pasuje do potrzeb klienta. Jeśli nie, przygotowywana jest zindywidualizowana oferta dodatkowa. Oczywiście to klient decyduje, czy ją zaakceptuje i zleci przeprowadzenie instalacji. Jeżeli odrzuci ofertę, naliczona zostanie jedynie niewielka kwota za specjalistyczną analizę na miejscu.

Jak przebiega instalacja przy udziale serwisanta?

Po ustaleniu terminu instalacji, klient nie musi się już o nic martwić. Zapewniona jest nie tylko niezbędna wiedza specjalistyczna, ale także wszelkie potrzebne materiały, takie jak wyłączniki bezpieczeństwa czy kable. Standardowy pakiet instalacyjny obejmuje wszystkie koszty pracy, transport i drobne części (śruby, trzpienie itp.), montaż i instalację ładowarki, instalację ochrony przed prądem różnicowym i ochrony przewodów, okablowanie do 15 m długości włącznie z kanałami kablowymi oraz (w razie konieczności) do 2 przebić przez ścianę. Ponadto instalatorzy przeprowadzą także testy działania i inspekcję zgodnie z lokalnymi przepisami oraz usuną opakowanie i odpady. Oczywiście ładowarkę ID. Charger można również zainstalować samodzielnie lub przez firmę usługową. Wszelkie usterki podczas korzystania z ładowarki ID. Charger (niepowstałe z winy klienta) usuwane są bezpłatnie – nie dotyczy to jednak przypadków, gdy wynikają one z nieprawidłowej instalacji. Bezpieczniej jest zatem wybrać fachowy serwis instalacji.

Źródło: Volkswagen

 



Redakcja

Recent Posts

Wirtualna Galeria Marki PEUGEOT – Fokus na Allure w Studio Bank w Warszawie

Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…

7 godzin ago

Dacia Bigster Experience – przedpremierowa podróż po Europie

Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…

1 dzień ago

Volkswagen LT, poprzednik Craftera, obchodzi 50. urodziny

Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…

1 dzień ago

Audi exclusive – kwintesencja personalizacji premium od 1995 roku

Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…

3 dni ago

Toyoty C-HR, Prius i RAV4 Plug-in Hybrid przez 81% czasu w trybie elektrycznym

Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…

3 dni ago

Hyundai INSTER – polska premiera modelu i ogłoszenie cen

Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…

4 dni ago