Kia Motors,po rekordowej sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie w pierwszym kwartale 2020 r., zaprezentowała dalsze szczegóły dotyczące planu przejścia na produkcję aut zelektryfikowanych. Na początku roku Kia Motors ogłosiła „Plan S”, czyli nową średnio- i długoterminową strategię, której celem jest stopniowe zdobycie pozycji lidera w przemyśle motoryzacyjnym w przyszłości.
Strategia ta jest oparta na produkcji samochodów zelektryfikowanych, na rozwoju usług związanych z mobilnością oraz łącznością aut ze światem zewnętrznym i na pojazdach autonomicznych. „Plan S”opisuje przejście marki Kia z systemu biznesowego opartego na produkcji i sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi na produkcję i popularyzację pojazdów elektrycznych
– W pierwszym kwartale 2020 roku samochody elektryczne stanowiły 6% sprzedaży marki Kia w Europie
– Do 2025 roku Kia będzie oferować na świecie aż 11 aut elektrycznych różnych klas
– Już w 2021 roku na rynek europejski zostanie wprowadzony nowy elektryczny crossover, który będzie oferował duży zasięgi możliwość szybkiego ładowania
– Każdy nowy model marki Kia na rynku europejskim będzie miał wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym
Skoncentrowanie się w Europiena samochodach elektrycznych już przynosi znakomite wyniki. W pierwszym kwartale 2020 r. sprzedaż nowych aut elektrycznych wzrosła o 75 procent w porównaniu z ich sprzedażą w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 6.811 egzemplarzy. Oznaczało to, że samochody o zerowej emisji marki Kia stanowiły 6,0 procent jej sprzedaży w Europie* od stycznia do marca tego roku, w porównaniu z 2,9 procent w pierwszym kwartale 2019 r.
Szeroka oferta modeli elektrycznych na rynek europejski
Do 2025 roku, aby osiągnąć cele zaprezentowane w „Planie S”, Kia zamierza oferować aż 11 samochodów elektrycznych na świecie w różnych segmentach –od kompaktowych hatchbacków przez SUV-y, aż po vany.
Kia Motors rozpoczęła w Europie program #KiaMovingWithYou
Pierwszy samochód elektryczny nowej generacji Kia wprowadzi na europejski rynek już w 2021 roku. Auto będzie skonstruowane na nowej platformie podwoziowej, zaprojektowanej z myślą o wykorzystaniu elektrycznego układu napędowego. Nowy crossover będzie łączył najlepsze cechy hatchbacków i SUV-ów oraz oferował jednocześnie nowatorską i przyjazną dla użytkownika obsługę. Nowy model będzie miał ponad 500 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora i będzie przystosowany do ładowania z wykorzystaniem szybkich ładowarek. Proces ładowania akumulatora będzie trwał poniżej 20 minut.
Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „W Europie będzie oferowanych wiele z nowych samochodów elektrycznych marki Kia. Stary Kontynent jest teraz głównym punktem wzrostu sprzedaży aut elektrycznych na świecie. Wysoka sprzedaż aut elektrycznych obecnej generacji, jak nowe e-Niro i e-Soul –bardzo dobrze przyjętych przez nabywców na całym kontynencie – zachęca nas do poszerzania oferty elektrycznych modeli.Sprzedaż samochodów elektrycznych marki Kia rośnie systematycznie od 5 lat. Modele nowej generacji znacznie ją przyspieszą”.
Kia Motors Europe, po debiucie nowego modelu o zerowej emisji już w przyszłym roku, w następnych latach wprowadzi do sprzedaży na Starym Kontynencie kolejne auta elektryczne. Od teraz każdy nowy model dostępny w Europie będzie oferowany z co najmniej jedną odmianą zelektryfikowaną (łagodna hybryda, napęd hybrydowy, napęd hybrydowy typu plug-in lub elektryczny układ napędowy). Samochody z takimi układami napędowymi stanowią coraz większą część sprzedaży marki Kia w Europie.
Nowatorska i przyjazna dla użytkownika obsługa
Począwszy od 2022 roku Kia wprowadzi do oferty kolejne bezemisyjne samochody. Modele te będą wyposażone nie tylko w funkcje specyficzne dla aut elektrycznych, ale również w nową i przyjazną dla użytkownika obsługę, która sprawi, że korzystanie z nich będzie jeszcze łatwiejsze.
Ponadto,nowe samochody elektryczne marki Kia będą oferować różne szybkości ładowania, dostosowane do potrzeb i możliwości finansowych nabywców. W ofercie znajdą się auta z możliwością ładowania prądem o napięciu 400 V lub 800 V, co umożliwi szybkie lub nawet ultraszybkie ładowanie akumulatora w zależności od klasy samochodu.
Pablo Martinez Masip, Dyrektor ds. Planowania i Ustalania Cen Samochodów w Kia Motors Europe, powiedział: „W przypadku przyszłych aut elektrycznych chcemy europejskim klientom zapewnić najlepszy możliwy stosunek jakości do ceny. Oznacza to, że niektóre modele, zwłaszcza te skierowane do nabywców mniej zamożnych, będą oferować możliwość ładowania prądem o napięciu 400 V. Ładowanie prądem o napięciu 800 V nie będzie jednak zarezerwowane wyłącznie dla flagowych modeli marki Kia. Będziemy je oferować również w tych autach, w których będzie to uzasadnione z uwagi na sposób ich użytkowania”.
„Dzięki zastosowaniu szybkiej ładowarki o napięciu 800 V obydwa systemy ładowania będzie można zasilać energią w domu lub w miejscu publicznym. Zwiększa to wszechstronność samochodów, bo przy pomocy szybkich ładowarek ich akumulator może być częściej ładowany prądemo wysokim napięciu, co przekłada się na większy zasięg tych aut. Ładowanie prądem o napięciu 400 V, jak w wypadku nagradzanych modeli e-Niro i e-Soul, również umożliwia szybkie ładowanie i jest istotne dla wielu nabywców, którzy dysponują większą elastycznością, jeśli chodzi o czas i miejsce ładowania. Zaspokoimy potrzeby wszystkich klientów”.
Rosnące cele sprzedaży
Wcześniejsze niż w wypadku wielu innych producentów przygotowanie się marki Kia na wzrost popularności samochodów elektrycznych stanowi solidny fundament dla realizacji założeń „Planu S”. Do 2026 roku Kia zamierza osiągnąć na świecie sprzedaż samochodów elektrycznych na poziomie 500.000 egzemplarzy i dąży do tego, aby już wtedy ponad 20 procent jej sprzedaży w Europie stanowiły auta elektryczne.
Do samochodów elektrycznych, które marka Kia już ma w ofercie dołączy wiele kolejnych, aby pomóc osiągnąć te cele. Wyraźny wzrost popytu na modele elektryczne w pierwszym kwartale tego roku oznacza, że coraz więcej kierowców jest gotowych do przejścia na podróżowanie samochodami zeroemisyjnymi.
*113.026 samochodów sprzedanych w pierwszym kwartale 2020 roku przez państwa członkowskie Unii Europejskiej (UE), państwa członkowskie Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) oraz Wielką Brytanię.
Źródło: KIA