Po ogłoszeniu informacji, że Speedtail – najszybszy McLaren w historii – z sukcesem zakończył w USA testy osiągając ponad 30 razy maksymalną prędkość 403 km/h, inżynierom McLarena zadawano najczęściej następujące pytanie: „Jak to się dzieje, że Speedtail jeździ aż tak szybko?”.
- McLaren Speedtail z najbardziej pojemnym akumulatorem wśród samochodów drogowych
- Hybrydowe Hyper-GT wykorzystuje elektryczną technologię z motorsportu, uzupełniając nią osiągi turbodoładowanego silnika V8
- Innowacyjny system chłodzenia pozwala na dłuższą i cięższą pracę napędu elektrycznego
Odpowiedzią jest kombinacja kilku cech, w tym idealna aerodynamika i niska masa samochodu, które pozwalają temu hybrydowemu Hyper-GT na zaskakujące osiągi. Podstawą elektrycznego napędu rodem z toru wyścigowego jest pionierska technologia baterii, która stała się wyznacznikiem wydajności w segmencie hybryd. Dzięki niej samochód przyspiesza od 0 do 300 km/h w niewiarygodnym czasie 13 sekund, a jego maksymalna prędkość to aż 403 km/h.
McLaren 620S – jeden z 350 egz. już w Warszawie!
Napęd M840TQ składa się z 4.0-litrowego silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego, które wspólnie wytwarzają moc 1070 KM i maksymalny moment obrotowy 1150 Nm! Silnik V8 jest wyposażony w technologię, która wyewoluowała z pierwszego hybrydowego modelu McLarena, legendarnego McLarena P1™. Nowy, ultralekki system wlotu powietrza, ulepszone chłodzenie głowic cylindrów oraz przekonstruowana konstrukcja tłoków dają benzynowej części napędu Speedtaila 757 KM oraz 808 Nm.
Silnik elektryczny, który wykorzystuje technologie rodem z Formuły E, wytwarza moc ponad 230 kW. Speedtail jest wyposażony w instalację zdolną do zapewnienia najwyższych osiągów – w tym chłodzenia i wykorzystania odzyskanej energii – spośród wszystkich samochodów z silnikiem elektrycznym produkowanych seryjnie. Moc dostarczana przez silnik wynosi 8,3 kW/kg, czyli dwa razy więcej,niż wynosi średnia dla samochodów sportowych.
Inżynierowie pracujący w McLaren Applied – działu McLaren Group odpowiedzialnego za wirtualne rozwijanie produktów, telemetrię, elektryfikację oraz sterowanie – współpracowali z zespołem ds. elektrycznego napędu Speedtaila (Speedtail Electric Drive Technology team) by wdrożyć innowacyjną, pochodzącą z motorsportu konstrukcję przetwornika oraz konwertera prądu stałego,do elektrycznego napędu. Dzięki tym rozwiązaniom hybrydowy Hyper-GT może realizować swoje niesamowite osiągi.
Bardzo pojemny system magazynowania energii to cecha wyróżniająca Speedtaila. Cylindryczna cela o pojemności 1647 kWh została zbudowana w najnowszej dostępnej dziś technologii – jest tak mała, że zapewnia najlepszy stosunek mocy do wagi na rynku. Myśl techniczna McLarena poszła tak do przodu, że, w porównaniu z akumulatorem modelu P1™, stosunek ten jest czterokrotnie wyższy i wynosi 5,2 kW/kg, czyli 270 kW.
To unikalna konstrukcja i wysoki poziom integracji akumulatora z układem napędowym pozwalają Speedtailowi na osiągnięcie maksymalnej prędkości aż 403 km/h. Te liczby są możliwe dzięki temu, że akumulatory są kontrolowane przez dielektryczny układ chłodzenia: na stałe zanurzone w lekkim, nieprzewodzącym prądu oleju, który szybko odprowadza od nich ciepło. Ten system, po raz pierwszy zastosowany w seryjnie produkowanym samochodzie, jest bardzo wydajny i pozwala akumulatorom pracować dłużej i ciężej.
Źródło: McLaren / Auto Fus Group