Nowoczesna łączność dla ponadczasowych, klasycznych aut: nowy system informacyjno-rozrywkowy Porsche Classic Communication Management (PCCM) otwiera samochody zabytkowe i youngtimery Porsche na cyfrowy świat. PCCM powstał w dwóch wariantach, które idealnie pasują w miejsce oryginalnie montowanego urządzenia 1 DIN lub 2 DIN. Obie wersje oferują ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości i nowoczesne funkcje, takie jak DAB+ i Apple CarPlay, a także pokładową nawigację. Nowe systemy multimedialne PCCM można zamówić za pośrednictwem sklepu internetowego Porsche Classic lub w Porsche Centum.
Porsche Classic Communication Management stanowi rozwiniętą wersję wcześniejszego systemu radionawigacyjnego dla klasycznych samochodów sportowych Porsche. Podobnie jak poprzednik, nowy PCCM dokładnie pasuje w miejsce urządzenia typu 1 DIN, które było standardem w samochodach sportowych Porsche przez wiele dziesięcioleci. PCCM obsługuje się za pomocą dwóch pokręteł, sześciu zintegrowanych przycisków oraz dotykowego wyświetlacza o przekątnej 3,5 cala. Podobnie jak poprzedni model, także i nowy oferuje nawigację z wyszukiwaniem POI – ale w udoskonalonej wersji. Opcjonalne prowadzenie do celu jest realizowane w postaci strzałek w widoku 2D lub 3D. Odpowiednie mapy znajdują się na osobnej karcie SD, którą również można zamówić w sklepie internetowym Porsche Classic lub w Porsche Centrum.
Najnowocześniejsza cyfrowa technika: DAB+, Apple CarPlay, Bluetooth
Dzięki DAB+ PCCM może teraz odbierać stacje radia cyfrowego. Kolejnym atutem nowego urządzenia jest integracja Apple CarPlay. Po raz pierwszy wszyscy użytkownicy iPhone’ów od wersji 5 wzwyż mogą podczas jazdy korzystać z aplikacji na swoim smartfonie – odtwarzacza multimediów, nawigacji oraz telefonii. Odtwarzanie multimediów jest możliwe także z karty SD, portów USB i AUX oraz przez Bluetooth®. Za sprawą czarnego wykończenia powierzchni i kształtu pokręteł PCCM jest harmonijnie wkomponowany w deskę rozdzielczą klasycznych aut Porsche. Moduł, ozdobiony logo Porsche, powstał dla samochodów sportowych począwszy od pierwszych modeli 911 z lat 60. aż do ostatnich 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem z lat 90. (seria 993). Można go zamontować również we wcześniejszych modelach z silnikiem umieszczonym z przodu lub centralnie.
PCCM Plus: nowoczesny następca pierwszej generacji PCM
Zbudowane w latach 90. modele 911 typ 996 oraz Boxster z serii 986 mogły być opcjonalnie wyposażone w system Porsche Communication Management (PCM) w formacie 2 DIN. Oddział Porsche Classic opracował dla nich system Porsche Classic Communication Management Plus (PCCM Plus), wyposażony w 7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości ze zoptymalizowanym wyświetlaniem informacji. Wzornictwo jednostki PCCM Plus nawiązuje do sąsiednich elementów, takich jak otwory wentylacyjne i przełączniki. PCCM Plus jest więc wizualnie dopasowany do aury kokpitu klasycznych samochodów sportowych. Po jego instalacji nadal używane mogą być dotychczasowe elementy peryferyjne już zamontowane w pojeździe, takie jak wzmacniacz, głośniki lub antena. System zapewnia też wsparcie dla wyświetlaczy nawigacyjnych w zestawie wskaźników.
Obsługa za pomocą ekranu dotykowego – zgodnie z obowiązującymi normami
Obsługa za pomocą ekranu dotykowego i przycisków w dużej mierze odbywa się zgodnie z intuicyjnym, wysokim standardem, jaki obecnie reprezentują samochody Porsche. Oznacza to, że kierowca ma do dyspozycji między innymi najnowszy pokładowy system nawigacji ze specyficznymi dla Porsche POI. Prowadzenie do celu odbywa się w widoku 2D lub 3D. Dane map i późniejsze aktualizacje mogą być przeprowadzane za pomocą osobnej karty SD, dostępnej w Porsche Centrum tak samo jak PCCM. Multimedia można odtwarzać z karty SD, pamięci USB, gniazda AUX i za pośrednictwem Bluetooth. Podobnie jak PCCM, PCCM Plus oferuje interfejs Apple CarPlay. Ponadto nowa jednostka 2 DIN jest kompatybilna z GOOGLE® Android Auto.
Nowy system Porsche Classic Communication Management wraz z mapami kosztuje 1439,89 euro (PCCM) lub 1606,51 euro (PCCM Plus) z VAT – do kupienia w Porsche Centrach lub za pośrednictwem sklepu internetowego Porsche Classic. Zaleca się montaż w Porsche Centrum.
Porsche Classic odpowiada za dostawę części zamiennych i fabryczne renowacje wszystkich klasycznych samochodów i youngtimerów Porsche z homologacją drogową. Oferta oddziału obejmuje szerokie spektrum, od produktów do pielęgnacji oraz literatury technicznej aż po dostawy części zamiennych i nowe edycje części wycofanych już z produkcji. Aby zwiększyć jej dostępność, firma sukcesywnie poszerza swoją międzynarodową sieć placówek i serwisów zrzeszonych w programie Porsche Classic Partner. Klienci i potencjalni nabywcy Porsche mogą znaleźć tam pełny zakres produktów oraz usług Porsche Classic. W ten sposób Porsche dba o konserwację oraz utrzymanie wartości klasycznych aut w ramach innowacyjnej koncepcji usług, która ściśle łączy tradycję i innowacyjność producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen.
Źródło: Porsche
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…