Nie dziwię się, że Bartek Topa tak polubił ten model Mitsubishi. Poczułem się wyróżniony, bo jeździł tym samym egzemplarzem, który miałem okazję testować. I to nie jest żadna kryptoreklama, bo z opinią Bartka o tym aucie zgadzam się w stu procentach!
Zaskoczenie? Jak wiemy, o każdym aucie można mniej lub bardziej krytycznie. Outlander przy bliższym poznaniu potrafi nas zauroczyć. Szybko docenimy jego zalety – komfort jazdy, dynamiczny silnik i funkcjonalne wnętrze.
Mitsubishi Outlander trafił na rynki europejskie w 2003 roku i tak naprawdę był eksportowa wersją modelu o nazwie Airtek. W 2006 roku zaprezentowano drugą generację, a od 2012 roku produkowana jest trzecia generacja, której najnowsze wcielenie mieliśmy okazję bliżej poznać. Po liftingu w 2015 roku producent w 2019 roku zafundował nam kilka zmian w stylizacji i technice. Być może dla rewolucyjne, ale z całą pewnością wpłynęły na uatrakcyjnienie pojazdu, który także w Polsce cieszy się dużą popularnością. W 2019 roku na jego zakup zdecydowało się 1695 nabywców, co oznacza prawie 12 proc. lepszy rezultat niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. To na polskim rynku drugi najpopularniejszy model marki Mitsubishi.
Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC CVT 150 KM 4WD – funkcjonalne wnętrze
Niektórzy mogą zarzucić japońskiemu producentowi, że wnętrze Outlandera nie zaskakuje awangardowa nowoczesnością. Z całą pewnością jest funkcjonalne i zapewnia kierowcy oraz pasażerom komfortową jazdę nawet na długich trasach (o czym przekonaliśmy się podczas naszej testowej wyprawy). Maksymalnie może nim podróżować siedem dorosłych osób, bo kosztem pojemności bagażnika mamy do dyspozycji dwa dodatkowe składane fotele w trzecim rzędzie. Co prawda dorosłe osoby mogą narzekać na ograniczone miejsce na nogi, ale da się tam także podróżować. Natomiast w pierwszych dwóch rzędach przy odpowiednim ustawieniu przednich foteli jesteśmy w stanie całej piątce zapewnić komfort wystarczający na długą podróż.
Bagażnik w podstawowej konfiguracji oferuje nam 477 l, ale po złożeniu oparć drugiego rzędu siedzeń otrzymamy płaską powierzchnię, która Outlandera zamienia w mały dostawczak i daje nam do dyspozycji 1691 l. Możemy tam załadować nawet przedmioty o długości przekraczającej 2 m. Czego więcej do szczęścia potrzeba?
Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC CVT 150 KM 4WD – optymalna jednostka napędowa
Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy 1998 cm3 o mocy 150 KM, współpracujący z bezstopniową przekładnią automatyczną. Co prawda nie jest to konfiguracja dla mistrzów sportu, ale z całą pewnością sprawdzi nam się zarówno w mieście jak i na trasie. Podczas naszej wyprawy (ponad 2 tys. km) udało nam się osiągnąć średnie zużycie paliwa 7,8 l/100 km. W większości była to spokojna jazda autostradą z prędkością 130-140 km/h. W mieście zużycie wzrasta, ale nie przekracza 10 l/100 km.
Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC CVT 150 KM 4WD – podsumowanie
Mitsubishi Outlander jest SUV-em, który jest w stanie zaspokoić wymagania typowej rodziny. Zaletą jest nowoczesny design nadwozia i funkcjonalne wnętrze z optymalnym miejscem pracy kierowcy. Zaletą jest bezstopniowa przekładnia automatyczna, która pozwala na płynna jazdę. Podobnie jak aktualna nawigacja satelitarna w aplikacją TomTom. W ofercie znajdziemy bogate wyposażenie, które w zależności od wybranej wersji, jesteśmy w stanie dostosować do naszych preferencji.
Plusy
+przestrzenne i funkcjonalne wnętrze
+wersja 7-osobowa
+komfort jazdy na przednich fotelach
+aktualna aplikacja TomTom
+bezstopniowa przekładnia automatyczna
+płaska podłoga w bagażniku po złożeniu tylnych foteli
+nowoczesny design nadwozia
Minusy
-cena wersji topowej
-wyższe zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej
Silnik | benzyna 2.0 SOHC MIVEC 5 MT 2wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 4wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 2wd | |
---|---|---|---|---|
Pojemność silnika | cm3 | 1998 | 1998 | 1998 |
Maksymalna moc | KM/obr./min | 150/6000 | 150/6000 | 150/6000 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm/obr./min | 195/4200 | 195/4200 | 195/4200 |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 63 | 60 | 63 |
Osiągi | benzyna 2.0 SOHC MIVEC 5 MT 2wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 4wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 2wd | |
Maksymalna prędkość | km/h | 190 | 190 | 190 |
Zużycie paliwa * | benzyna 2.0 SOHC MIVEC 5 MT 2wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 4wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 2wd | |
Niski zakres prędkości | l/100km | 9.5 | 10.8 | 10.0 |
Średni zakres prędkości | l/100km | 7.1 | 8.1 | 7.5 |
Wysoki zakres prędkości | l/100km | 6.7 | 7.6 | 7.1 |
Bardzo wysoki zakres prędkości | l/100km | 8.1 | 9.1 | 8.7 |
Średnia emisja CO2 | g/km | 173 | 196 | 184 |
Zawieszenie | benzyna 2.0 SOHC MIVEC 5 MT 2wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 4wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 2wd | |
Zawieszenie – przód | Kolumny McPhersona | Kolumny McPhersona | Kolumny McPhersona | |
Zawieszenie – tył | Układ wielowahaczowy | Układ wielowahaczowy | Układ wielowahaczowy | |
Masa i wymiary | benzyna 2.0 SOHC MIVEC 5 MT 2wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 4wd | benzyna 2.0 SOHC MIVEC CVT 2wd | |
Masa własna | kg | 1410 | 1510 | 1445 |
Dopuszczalna masa całkowita | kg | 1900 | 2045 | 1980 |
Pojemność bagażnika | l | 477 | 477 | 477 |
Długość | mm | 4695 | 4695 | 4695 |
Szerokość | mm | 1810 | 1810 | 1810 |
Prześwit | mm | 190 | 190 | 190 |
* Według testu WLTP. Szczegółowe informacje dotyczące zużycia paliwa znajdują się w katalogu modelu.