Klasyki

Wydanie Specjalne magazynu Classicauto na 100-lecie Mazdy

W którym polskim rajdzie zwyciężyła Mazda RX-7 grupy B, który model Mazdy reklamował Sean Connery i ile trzeba było zapłacić w Polsce w 1979 r. za Mazdę 323 – to tylko ułamek ciekawostek, które zawiera Wydanie Specjalne magazynu Classicauto przygotowane na 100-lecie marki. Tytuł, który właśnie trafia do sprzedaży to 164 strony historii, których na próżno szukać w Wikipedii.

– Mazda świętuje swój jubileusz i postanowiliśmy uczcić to święto zlecając przygotowanie ciekawych materiałów polskim specjalistom od klasycznej motoryzacji, czyli dziennikarzom miesięcznika Classicauto – mówi Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland. – Zależało nam, by w wielu aspektach spojrzeć na historię Mazdy z perspektywy lokalnego rynku, bo marka z Hiroszimy jest u nas obecna już od końca lat 70., a wielu Polaków wspomina z sympatią nasze samochody jeszcze z czasów PRL i transformacji ustrojowej – dodaje Sołtysik.

Efektem kilkumiesięcznej pracy zespołu redakcyjnego są autorskie teksty zrealizowane w kilku zakątkach Polski, którym towarzyszą specjalnie zaaranżowane sesje zdjęciowe oraz fotografie, skany archiwalnych folderów i instrukcji obsługi wyszukane w archiwach. Redakcja odwiedziła też muzeum Mazdy w Augsburgu i spotkała się z jej właścicielem, charyzmatycznym Walterem Freyem, miała też okazję wybrać się do Wielkiej Brytanii, gdzie bazuje flota historycznych modeli marki na czele z przełomowym Cosmo Sport z 1967 r.

– Motywem przewodnim jest pokazanie rozwoju Mazdy poprzez nietuzinkowe technologie i wyjątkowe modele. Nie tylko miłośnika marki, ale każdego fana motoryzacji zabieramy w podróż do początków firmy, które dały impuls Maździe do ekspansji w branży motoryzacyjnej. Prezentujemy także miejsca istotne dla produkcji, związki Mazdy z Polską, auta, które stały się kamieniami milowymi, a także osoby i pasjonatów, którzy dbają o dziedzictwo marki także dzisiaj. – podkreśla Piotr Sielicki, redaktor naczelny kwartalnika.



Mazda MX-5 2020 w wersji specjalnej „100” za 149,9 tys. zł

Wydanie Specjalne Classicauto przez najbliższe trzy miesiące będzie dostępne w najlepszych punktach z prasą i na stacjach benzynowych. Redakcja w ramach akcji #ZOSTAŃWDOMU przygotowała również ofertę wysyłkową i wersję elektroniczną dostępną na Publico 24 oraz w aplikacji Classicauto.

Źródło: Mazda



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

8 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

8 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

8 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

8 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

8 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

1 dzień ago