Categories: Wiadomości

Toyota Motor Poland uruchamia internetowe salony sprzedaży

Toyota Motor Poland uruchamia dodatkową innowacyjną usługę – internetowy salon. Teraz będzie można kupić nową Toyotę lub Lexusa także bez wychodzenia z domu. Nowa forma sprzedaży nie wymaga bezpośredniego kontaktu między Klientem a doradcą w salonie i minimalizuje ryzyko zarażenia koronawirusem.

Dzięki internetowemu salonowi będzie można kupić samochód bez wychodzenia z domu. Wystarczy „kliknąć” odpowiedni przycisk na stronie dealera oraz na toyota.pl lub lexus-polska.pl, by połączyć się ze sprzedawcą i odbyć rozmowę w formie wideokonferencji. Do połączenia wystarczą zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączone z internetem.

Na życzenie Klienta przedstawiciel salonu umawia termin wirtualnego spotkania. W jego trakcie doradca stworzy ofertę wspólnie z Klientem, wybierając m.in. kolor nadwozia oraz wnętrza, wersję wyposażenia, wzór felg, akcesoria dodatkowe czy też ofertę finansowania. Wszystko dzięki funkcjom wideoprezentacji pojazdów dostępnych w salonie oraz udostępniania dokumentów przygotowanych przez sprzedawcę. Gotowa umowa kupna-sprzedaży zostanie przesłana Klientowi kurierem, a auto może być dostarczone pod wskazany przez Klienta adres. Wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu.

Toyota Motor Poland rozpoczęła prace nad tym nowatorskim systemem internetowego salonu już w październiku 2019 roku. Od kilku miesięcy program jest testowany w ramach pilotażu przez trzy salony sieci dealerskiej Toyoty. Celem było otworzenie dodatkowego kanału sprzedaży dla dilerów obu marek w Polsce. W obliczu pandemii koronawirusa TMPL zdecydowała się zakończyć program testowy do połowy bieżącego miesiąca, by jak najszybciej udostępnić opcję internetowego salonu wszystkim Klientom.



„W obliczu zagrożenia epidemiologicznego, mając na uwadze zdrowie i komfort życia naszych Klientów oraz pracowników sieci dilerskich, bezzwłocznie uruchomiliśmy internetowe salony u wszystkich dilerów Toyoty oraz Lexusa w Polsce” – podkreśla dr Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland. – „Naszym celem było stworzenie maksymalnie prostej formy kupna nowego auta dla Klientów, którzy dziś nie chcą wychodzić z domu i odwiedzać salonów sprzedaży. Osobiście uważam, że tak innowacyjna usługa będzie dalej wykorzystywana jako dodatkowy kanał sprzedaży także po okresie pandemii wirusowej” – dodaje Pawlak.

Usługa „Internetowy salon” uzupełnia obecne formy sprzedaży polskich dilerów Toyoty oraz Lexusa, którzy nadal będą prowadzić tradycyjną działalność salonów oraz serwisów w przedziałach godzinowych odpowiadających obecnym zasobom kadrowym stacji dilerskich.

Toyota Motor Poland należy do ścisłej czołówki najbardziej innowacyjnych przedstawicielstw marki w Europie – w ostatnich latach firma wprowadziła w życie wiele nowatorskich rozwiązań, znajdując naśladowców w pozostałych krajach regionu. W 2019 roku polska sieć dealerska Toyoty rozpoczęła wdrażanie pilotażowego programu budowy sieci Toyota Professional. Koncepcja działalności wypracowana w naszym kraju zostanie w przyszłości wdrożona w europejskiej sieci Toyoty, a doświadczenia polskich dealerów pomogą w tworzeniu nowej sieci dilerów aut dostawczych.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Mercedes-Benz Classic w 2025 roku – kalendarium rocznic

Mercedes-Benz Classic zamierza świętować liczne rocznice cenionych modeli samochodów, a także jubileusze firmowych uroczystości i…

14 godzin ago

Consumer Reports – samochody Toyoty zdominowały ranking niezawodności

Najnowszy ranking niezależnej organizacji Consumer Reports potwierdza reputację Toyoty jako producenta bezawaryjnych i trwałych samochodów.…

14 godzin ago

Toyota obniża ceny katalogowe modeli Prius i RAV4 Plug-in Hybrid

Toyota wprowadza nowe, niższe ceny katalogowe dla swoich modeli Prius i RAV4 Plug-in Hybrid. Zmiana…

3 dni ago

Nissan Townstar Combi z automatyczną skrzynią biegów

Astara – oficjalny dystrybutor Nissana w Polsce – ogłosiła ważną nowość w gamie modelu Townstar:…

3 dni ago

Cupra Ateca 2.0 TSI 190 KM 7DSG 4Drive – pierwszy z nowej marki

Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód marki Cupra, która została wydzielona w 2018 roku z…

3 dni ago

Toyota C-HR – 1 mln sprzedanych egzemplarzy w Europie

Sprzedaż Toyoty C-HR osiągnęła poziom miliona egzemplarzy w Europie. Druga generacja modelu, zaprojektowana i produkowana…

4 dni ago