Categories: Wiadomości

Citroëna Berlingo – 200 tys. sprzedanych aut

W niecałe półtora roku od rynkowego debiutu trzeciej generacji Citroëna Berlingo, światowa sprzedaż modelu przekroczyła 200 000 sztuk. W 2019 roku Berlingo osiągnął 16% udziałów w europejskim  segmencie samochodów  osobowych i lekkich pojazdów dostawczych, co miało znaczący wpływ na dynamikę marki Citroën, która odnotowała największą w roku tendencję wzrostową wśród 12 wiodących marek samochodowych (TOP12)*.

Od wprowadzenia na rynek we wrześniu 2018 roku, sprzedaż trzeciej generacji Berlingo przekroczyła 200 000 sztuk (Berlingo + Berlingo Van). Blisko 150 000 sprzedano w 2019 roku. Tym samym Citroën Berlingo stał się drugim– po C3 –najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna na świecie.

Ten prawdziwy hit marki na terenie Europy osiągnął w 2019 roku 16% udziałów w rynku w swoim segmencie*. Dwie trzecie egzemplarzy stanowią wersje dostawcze Berlingo Van, a jedną trzecią – wersje osobowe Berlingo.

Handlowy sukces trzeciej generacji Berlingo w znacznym stopniu wpłynął na dynamikę marki Citroën, która odnotowała największą w 2019 roku tendencję wzrostową wśród 12 wiodących marek samochodowych pod względem wielkości sprzedaży na rynku europejskim*.



Atrakcyjność trzeciej generacji Berlingo, która wyróżnia się wysokim poziomem komfortu, inteligentną konstrukcją i technologiami wspomagania prowadzenia, potwierdza bogaty mix sprzedanych wersji:

  • Berlingo Van
  • Niemal jedna czwarta sprzedanych egzemplarzy odpowiada najbogatszym wersjom wyposażenia: Driver i Worker
  • Prawie 80% sprzedanych egzemplarzy jest wyposażonych w Kabinę Extenso®(z 3 miejscami z przodu)
  • Prawie jedna czwarta sprzedanych egzemplarzy jest wyposażonych w Surround Rear Vision(obraz strefy za pojazdem i po jego bokach przesyłany na 5” ekran zamontowany w miejscu wewnętrznego lusterka wstecznego)
  • Berlingo
  • Ponad 60% sprzedaży stanowią najwyższe wersje wyposażenia:Feel i Shine
  • Niemal 35% egzemplarzy jest sprzedawanych z wystrojami wnętrza dostępnymi w opcji
  • Niemal 40% egzemplarzy jest wyposażonych w kamerę cofania z systemem Top Rear Vision(wyświetlanie odtworzonego widoku „z lotu ptaka” strefy za samochodem w polu 180°)

* na podstawie liczby zarejestrowanych egzemplarzy wersji osobowych i dostawczych dla 30 krajów Europy w 2019 roku

Źródło: PSA



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

5 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

5 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

6 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

6 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

6 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

1 dzień ago