W dniach od 13 do 16 maja 2020, na tradycyjnej trasie Brescia-Rzym-Brescia odbędzie się 38. edycja historycznego rajdu „najpiękniejszych wyścigów na świecie”, jak zwykł je nazywać Enzo Ferrari.
Jest to niepowtarzalny zlot, w którym ponownie rolę sponsora motoryzacyjnego obejmie Alfa Romeo. Odnowiony w 2019 roku i przedłużony aż do roku 2021 trzyletni kontrakt sponsorski przypieczętuje zatem głęboką więź, która od 1928 roku łączy „Czerwoną Strzałę” („Freccia Rossa”) z włoską marką.
W wydarzeniu w Brescii będzie można zobaczyć kilka cennych samochodów zabytkowych Alfy Romeo: 6C 1500 SS, 6C 1750 GS, 2000 Sportiva i 1900 Super Sprint- pochodzących z Muzeum Alfy Romeo w Arese (Wehikuł Czasu) i należących do kolekcji FCA Heritage, działu Grupy zajmującego się wspieraniem oraz promocją dziedzictwa włoskich marek FCA.
Wraz z tymi niezwykłymi samochodami wystartują też inne zabytkowe samochody prywatnych kolekcjonerów i w związku z tym ekipa Alfy Romeo będzie najliczniejsza: w sumie 53 egzemplarze, z których 13 wzięło udział co najmniej raz w „1000 Miglia” w latach od 1927 do 1957, czyli roku, kiedy to odbyła się ostatnia edycja „najpiękniejszych wyścigów na świecie”.
Obok perełek z kolekcji Heritage prezentować się będzie również flota trzydziestu samochodów z aktualnej produkcji – modeli Giulia i Stelvio – oficjalnych samochodów wydarzenia. To najlepszy sposób, by z bliska poznać wartości Alfa Romeo, przepełnione historią i rywalizacją. Ponadto, w ramach tej edycji „1000 Miglia”, przygotowane zostały niezwykłe inicjatywy z okazji 110. rocznicy powstania marki Alfa Romeo, której długa historia naznaczona jest zwycięstwami, technologicznymi innowacjami i niezapomnianymi „dziełami” na czterech kółkach. Przede wszystkim niezwykłe „muzeum na kółkach”, przemierzające Włochy i składające się z ponad czterystu zabytkowych samochodów, zostanie wzbogacone o jedenaście samochodów Alfa Romeo wyprodukowanych po 1957 roku. Ten specjalny skład, który weźmie udział w konkursie ze specjalną klasyfikacją, obejmie niektóre z najważniejszych samochodów Alfa Romeo wyprodukowanych w ciągu ostatnich sześćdziesięciu lat, w drodze wyjątku i tylko w tym roku dopuszczonych do uczestnictwa w „1000 Miglia”. Liczba wybranych samochodów stanowi podwójny hołd: jedenaście to liczba dekad historii Alfa Romeo, ale także liczba zwycięstw, które marka odniosła w tym klasycznym rajdzie odbywającym się od 1927 do 1957 roku. Jest to rekord, który już nigdy nie został pobity.
Jedno z najsłynniejszych wydarzeń sportowych z udziałem Alfa Romeo miało miejsce w 1928 roku, kiedy podczas drugiej edycji „1000 Miglia”, Alfa Romeo zwyciężyła w klasyfikacji indywidualnej i grupowej. Wszystkie osiem samochodów, które wystartowało, dotarło pomyślnie do mety. Od tamtego czasu do 1957 roku marka wygrywała jedenastokrotnie, co jest rekordem, który nigdy nie został pobity i stanowi potwierdzenie nierozerwalnej więzi między dwiema markami cieszącymi się niezwykłą sławą na światowej scenie motoryzacyjnej.
Z takim samym entuzjazmem, jaki panował w tamtych latach, fani przygotowują się do przeżywania kolejnej edycji tego klasycznego rajdu i marzą o emocjonujących występach takich, jak w zeszłym roku zapewnili Giovanni Moceri i Daniele Bonetti, wygrywając zawody za kierownicą 6C 1500 SS (1928) z kolekcji FCA Heritage i pochodzącego z Muzeum Alfa Romeo w Arese. W ostatniej edycji rajdu, Alfa Romeo zdobyła również upragniony Puchar Sponsora Teamu, dzięki dobrym pozycjom zajętym przez zabytkowe samochody należące do oficjalnej drużyny Alfa Romeo.
Źródło: FCA
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…