Elektryczny StreetScooter produkowany w warsztatach niemieckiej poczty (Deutsche Post) miał być rewolucyjnym projektem, który miał być tańszy od podobnych dostawczaków oferowanych przez renomowanych producentów. Jednak po kilku latach przedsięwzięcie zakończyło się poważnymi startami i jego dalsza realizację wstrzymano.
Deutsche Post potrzebowała kilka lat temu pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym, co pozwoliłoby znacznie obniżyć emisję szkodliwych spalin. Jednak zamiast zamówić takie pojazdy u znanych producentów zdecydowano się na powołanie własnej spółki StreetScooter, która miała realizować własny projekt.
Po kilku latach okazało się, że jest to przedsięwzięcie zupełnie nieopłacalne. Tylko w 2019 roku przyniosło stratę 100 mln euro. Dlatego też podjęto decyzję o zakończeniu tego projektu jeszcze w tym roku. Aktualnie niemiecka poczta ma w swoim parku prawie 11 tys. takich dostawczaków. Od 2021 roku Deutsche Post będzie korzystać z takich pojazdów pochodzących od zewnętrznych producentów.