Przed laty sensację wzbudzały chowane reflektory. Czy wiecie, które auto po raz pierwszy w historii wyposażone zostało w taki designerski wynalazek? Takie rozwiązanie po raz pierwszy zastosował już w 1936 roku amerykański producent do samochodu Cord 810. Nie był to tylko typowo marketingowy zabieg, ale również miał on pomoc w zmniejszeniu oporu powietrza i jednocześnie obniżeniu zużycia paliwa. Z tego samego powodu w latach sześćdziesiątych XX wieku takie rozwiązania zastosowało w swoich modelach kilku amerykańskich producentów. Jednak auta te większej kariery rynkowej nie zdobyły.
Podobne rozwiązania chowanych reflektorów stosowali także japońscy i europejscy producenci. Należy tu wymienić takie modele jak m.in. Lamborghini Miura, Porsche 968. Natomiast Jaguar XJ220 i Vector W8 miały przykrywane reflektory. W Oplu GT całe reflektory przekręcały się wewnątrz nadwozia.
Jednak od 2004 roku nadszedł czas zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony pieszego. Od tego czasu Europejska Komisja wymaga od producentów samochodów konstruowania łatwo deformowalnej przedniej części nadwozia.
Ostatnimi w historii samochodami z chowanymi przednimi reflektorami były dwa modele – Lotus Espirit V8 i Chevrolet Corvette C5. Ich produkcja została zakończona w 2004 roku.
Nam pozostało podziwianie najbardziej znanych „mrugających” aut.
Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…
Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…
Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…
Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…