Categories: Wiadomości

Renault odnawia całą gamę Megane

Francuski producent wprowadza nową edycję kultowej gamy, której cztery generacje od 1995 roku sprzedały się na całym świecie w 7 milionach egzemplarzy.

Obecnie Megane oferuje nowoczesne wnętrze ułatwiające prowadzenie samochodu. Jest wyposażone w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3” oraz cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 10,2”. System EASY LINK, inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach, jest bardzo ergonomiczny i funkcjonalny. To doskonały przykład technologii przyjaznej dla użytkownika.

Dostępne są również nowe systemy wspomagania prowadzenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników, m.in. to EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach – system jazdy autonomicznej poziomu 2, który zapewnia pełen komfort psychiczny za kierownicą.

Nowe Renault Megane przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowym reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort w trasie. Design i dynamiczne linie nadwozia, które przyczyniły się do sukcesu poprzedniej generacji modelu, zyskały jeszcze więcej mocy.



Renault jest pionierem i ekspertem w branży samochodów elektrycznych. Nowy Megane będzie wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością doładowania E-TECH Plug-in o mocy 160 KM. Wykorzystano w nim oryginalną technologię odzyskiwania energii, bezpośrednio zainspirowaną doświadczeniem zdobytym w Formule 1.

Technologia E-TECH Plug-in została opracowana przez konstruktorów Renault i jest przedmiotem ponad 150 patentów. Wykorzystuje podzespoły opracowane przez Alians, jak np. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l nowej generacji oraz dwa silniki elektryczne i innowacyjna, wielostopniowa skrzynia biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnia doskonałą sprawność i niemal niezauważalną zmianę biegów.

Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh (400 V) umożliwia nowemu Megane E-TECH Plug-in jazdę w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h. Sprawny system zarządzania energią zapewnia zasięg 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP* City), bez korzystania z silnika spalinowego.

To najlepszy dowód wszechstronnych możliwości nowego Megane E-TECH Plug-in. Nowy model umożliwia codzienne dojazdy bez zużywania paliwa, a w weekend lub w czasie wakacji świetnie sprawdzi się na dłuższych trasach. Nowy Megane E-TECH Plug-in ma wszelkie zalety napędu hybrydowego E-TECH niezależnie od stanu naładowania akumulatora. W celu zwiększenia szybkości reakcji i zmniejszenia zużycia paliwa każdy rozruch odbywa się z silnika elektrycznego.

Napęd E-TECH Plug-in będzie dostępny w Megane Grandtour już w chwili debiutu rynkowego nowego modelu. W wersji hatchback pojawi się w późniejszym terminie.

W gamie Megane pojawi się nowa designerska wersja R.S. Line, która zastąpi wersję GT Line znaną z poprzednich generacji. To nie tylko zwykła zmiana nazwy – wersja R.S. Line będzie miała zdecydowanie bogatsze i ciekawsze wyposażenie. Zyska bardziej sportową stylistykę nadwozia i wnętrza, aby spełnić oczekiwania coraz liczniejszych klientów, którzy chcą się wyróżnić dynamicznym designem.

Sportowe wersje Megane, sygnowane znakiem R.S., zdobyły pozycję kultowych modeli w tym segmencie, jak np. wersja R.S. Trophy-R, która pobiła w 2019 roku kolejny rekord na słynnym torze w Nürburgring.

Nowa generacja Megane R.S. będzie napędzana jednym silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM (220 kW), podobnie jak wersja Trophy. Jest to silnik opracowany przez Alians. Znajdziemy go również pod maską Alpine A110. Jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej. Wyższa moc oznacza lepsze przyspieszenie, również na wysokich obrotach. Moment obrotowy, jeden z najwyższych w tej kategorii samochodów, ma wpływ na przyjemność prowadzenia.

Układ czterech kół skrętnych 4CONTROL i sportowe zawieszenie pozwalają niezwykle dynamicznie pokonywać ciasne zakręty i poprawiają przy tym stabilność. Nowy system R.S. Monitor podaje różne parametry samochodu w czasie rzeczywistym.

Nowy Megane R.S. Trophy to wyczynowy samochód do jazdy po torze, jeden z wiodących modeli w tym segmencie. Wyróżnia się wyczynowym zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji, i jest napędzany silnikiem 1,8 turbo o mocy 300 KM. Zawieszenie Cup posiada mechanizm różnicowy Torsen® o ograniczonym poślizgu, który ułatwia wchodzenie w zakręty i zapewnia większą skuteczność napędu przy wychodzeniu na prostą. Amortyzatory i sprężyny zawieszenia są twardsze odpowiednio o 25 i 30%, a stabilizator poprzeczny o 10% sztywniejszy w porównaniu z Megane R.S.

Źródło: Renault



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

15 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

15 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

16 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

16 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

16 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

2 dni ago