Categories: Wiadomości

GDDKiA – węzeł Łódź Północ na A1 częściowo nieprzejezdny 29-30.01.2019 r.

W związku z ostatnim etapem badań, niezbędnych do wykonania ekspertyzy, zamkniętego w listopadzie 2019 r. wiaduktu węzła Łódź Północ na autostradzie A1, w środę i czwartek (29-30 stycznia 2020 r.) prowadzona jest tzw. próba obciążeniowa. Podczas badań przejazd w kierunku południowym będzie zamknięty.

Organizacja ruchu podczas prób obciążeniowych

W tym czasie kierowcy jadący od strony Gdańska w kierunku Łodzi będą musieli korzystać ze wskazanego objazdu. Informacje o nim zostaną podane na tablicach zmiennej treści już na wysokości węzła Kutno Wschód, a następnie przy węźle Piątek. Konwencjonalne oznakowanie pojawi się również przed węzłem Łódź Północ.

Zbliżając się do węzła Łódź Północ, konieczne będzie zjechanie na autostradę A2 w kierunku Poznania, następnie na najbliższym węźle – Stryków – zawrócenie i po przejechaniu ok. 3 km autostradą A2, powrót na A1. Istnieje także możliwość ominięcia tego objazdu drogami krajowymi. Dla samochodów osobowych na węźle Kutno Północ będzie można zjechać na DK 60, dotrzeć nią do Łęczycy i dalej DK91 dojechać do węzła Emilia, skąd autostradą A2 będzie można dojechać do węzła Łódź Północ i stąd kontynuować podróż autostradą A1 na południe kraju. Dla pojazdów ciężarowych: na węźle Kutno Wschód zjechać na DK92, stąd kierować się do Krośniewic, gdzie należy skręcić na DK91 w kierunku Łodzi, dojechać do węzła Emilia i dalej, analogicznie, jak w przypadku samochodów osobowych.



W czasie prób cały ruch od strony Gdańska w kierunku Łodzi będzie odbywał się objazdem. Nie będzie można korzystać również z tymczasowego przejazdu, jaki funkcjonował dotychczas.

Na A2 ruch bez zmian

W czasie prowadzonych prób obciążeniowych ruch na autostradzie A2 między Warszawą i Poznaniem będzie się odbywał bez zakłóceń.

Próba obciążeniowa w pigułce

Próby obciążeniowe to wielogodzinny, żmudny proces, w trakcie którego obserwuje się zachowanie obiektu pod statycznym i dynamicznym obciążeniem. W pierwszej kolejności na wiadukt wjeżdżają dwie blisko 40-tonowe ciężarówki i przez kilka godzin bada się ugięcia konstrukcji pod takim obciążeniem. Następnie, gdy obiekt wróci do pierwotnego stanu, w odpowiednich odstępach czasowych, przejeżdża przez niego 40-tonowy pojazd rozpędzony odpowiednio do 40, 50, 60, 70, 80 i 90 km/h.

Dla każdej prędkości przewidziane są trzy przejazdy. Przygotowania do prób rozpoczęły się 29 stycznia o godzinie 8.00 i od tej pory konieczne już będzie korzystanie z objazdu. Próby ruszą około południa w środę i mogą trwać nawet do północy z czwartku na piątek.

Apelujemy do kierowców o stosowanie się do wprowadzonej tymczasowej organizacji ruchu i oznakowania.

Źródło: GDDKiA



Redakcja

Recent Posts

Wirtualna Galeria Marki PEUGEOT – Fokus na Allure w Studio Bank w Warszawie

Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…

15 godzin ago

Dacia Bigster Experience – przedpremierowa podróż po Europie

Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…

2 dni ago

Volkswagen LT, poprzednik Craftera, obchodzi 50. urodziny

Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…

2 dni ago

Audi exclusive – kwintesencja personalizacji premium od 1995 roku

Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…

4 dni ago

Toyoty C-HR, Prius i RAV4 Plug-in Hybrid przez 81% czasu w trybie elektrycznym

Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…

4 dni ago

Hyundai INSTER – polska premiera modelu i ogłoszenie cen

Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…

4 dni ago