Categories: Wiadomości

Grupa Renault w 2019 r. umocniła pozycję na najważniejszych rynkach

W 2019 roku Grupa Renault sprzedała na świecie 3 753 723 samochody, o 3,4% mniej
(o 130 550 samochodów, co oznacza że udało się częściowo skompensować spadek o 183 000 samochodów w związku z sytuacją na rynku irańskim, argentyńskim i tureckim) pomimo spadku na światowym rynku o 4,8%.

Sprzedaż samochodów elektrycznych Grupy Renault na świecie wzrosła o 23,5% do poziomu
62 447 samochodów. Nowe ZOE, wprowadzone pod koniec 2019 roku, będzie w 2020 roku flagowym modelem w gamie samochodów elektrycznych.W segmencie elektrycznych samochodów dostawczych niekwestionowanym liderem jest Kangoo Z.E. Model odnotował wzrost sprzedaży
o 19,2% (10 349 sztuk). W Chinach Grupa wprowadziła w listopadzie 2019 rokuRenault City K-ZE
i wciągu dwóch miesięcy sprzedała 2 658 sztuk nowego modelu.

W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż Grupy wzrosła o 0,7%, ustanawiając nowy rekord. Jest to zasługa doskonałych wyników marki Renault w Europie. Zwiększyła sprzedaż
o 3,6%, przy ogólnym wzroście na rynku o 2,8%. Renault Pro+ sprzedało w ubiegłym roku rekordową liczbę samochodów dostawczych, w tym z napędem elektrycznym.

– Nasza sprzedaż wzrosła w ostatnim kwartale 2019 roku dzięki sukcesowi nowych modeli na głównych rynkach zbytu Grupy, takich jak Europa i Rosja oraz w Indiach, gdzie Renault odnotowało silny wzrost. W 2020 roku odczujemy korzystny efekt pierwszego pełnego roku sprzedaży naszych bestsellerów – nowego Clio i nowego Capturaoraz przyspieszenia naszej ofensywy elektrycznych i hybrydowych modeli z nowym ZOE, Twingo Z.E. i wprowadzeniem technologii E-TECH. Będziemy kontynuowali politykę cenową wdrożoną w 2019 roku, by poprawić nasze pozycjonowanie cenowe. Jakość i atrakcyjność naszych nowych produktów będzie przy tym dużym wsparciem oświadczył Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego oraz dyrektor handlowy i dyrektor regionów Grupy Renault.



W Europie sprzedaż wzrosła o 1,3%, przy średnim wzroście rynkowym 1,2%.

Renault Clio jest liderem w segmencie B. 45% sprzedanych nowych Renault Clio stanowią wersje najlepiej wyposażone. Z myślą o zapewnieniu klientom jak najszerszej oferty Clio 4 jest nadal w sprzedaży. Renault Captur jest liderem w segmencie SUV-ów tej kategorii. Sprzedaż ZOE odnotowała wzrost o 19,1% (47 027 samochodów).

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (564 854 samochody, +10,4%). Wzrost marki jest związany głównie z doskonałymi wynikami Dustera i Sandero.

W Rosji Grupa Renault jest liderem, z udziałem 29% w rynku, co oznacza wzrost o 1,4 punktu. Sprzedaż wzrosła o 2,3%, pomimo spadku na rynku o 2,6%.

ŁADA zwiększyła sprzedaż o 0,6% do 362 356 samochodów i umocniła pozycję lidera
z udziałem 20,7%. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji. W grudniu 2019 roku w ofercie Grupy pojawił się kultowy model Niva.

Sprzedaż samochodów marki Renault zwiększyła się o 5,8%, do 144 989 samochodów, pod wpływem sukcesu modelu Arkana, który pojawił się na rynku w drugiej połowie 2019 roku.

W Brazylii sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 11,3% (239 174 samochody). Udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 9%, tj. +0,3 punktu. Jest to efekt dobrych wyników modelu Kwid. Brazylijski rynek utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu na poziomie 7,4%.

W Indiach strategia rozwoju Grupy przynosi owoce. Renault jest jedyną marką, która w 2019 roku zwiększyła sprzedaż samochodów osobowych.Sprzedaż marki wzrosłao7,9%, pomimo spadku na rynku o 11,3%. Jest to efekt udanego debiutu rynkowego modelu Triber i sukcesu nowego Kwida. Udział marki w rynku wyniósł 2,5%, co oznacza wzrost o 0,45 punktu w porównaniu do 2018 roku.

Wprowadzony w sierpniu 2019 roku Triber, kompaktowy samochód o niespotykanych możliwościach konfiguracji, który umożliwia przewóz do siedmiu osób, już teraz sprzedał się w 24 142 sztuk. Połowę sprzedanych samochodów stanowią wersje najlepiej wyposażone. Triber należy do segmentu, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50% rynku indyjskiego.

Poza głównymi rynkami zbytu Grupa jest liderem w Afryce, Turcji, Kolumbii i Rumunii.

Rok 2020 będzie dla Grupy kolejnym etapem ofensywy elektrycznej, z debiutem Twingo Z.E.
i wprowadzeniem nowej oferty modeli hybrydowych oraz hybryd typu plug-in pod nazwą
E-TECH.

Źródło: Renault



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

10 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

10 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

10 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

10 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

10 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

1 dzień ago