Już po raz szósty w kolejnych latach po sobie Skoda Auto przekroczyła granicę 1 mln sprzedanych egzemplarzy. W porównaniu z 2018 rokiem sprzedaż spadła o 0,9 proc. Główną przyczyną był spadek sprzedaży aut osobowych w Chinach. Jednak na innych rynkach odnotowano wzrost o 5,3 proc., co stanowiło 960 700 aut. W Europie sprzedano o 5,8 proc., a w Rosji – 8,8 proc. więcej.
Już po raz szósty w kolejnych latach po sobie Skoda Auto przekroczyła granicę 1 mln sprzedanych egzemplarzy. W porównaniu z 2018 rokiem sprzedaż spadła o 0,9 proc. Główną przyczyną był spadek sprzedaży aut osobowych w Chinach. Jednak na innych rynkach odnotowano wzrost o 5,3 proc., co stanowiło 960 700 aut. W Europie sprzedano o 5,8 proc., a w Rosji – 8,8 proc. więcej.
W ostatnim miesiącu 2019 roku Skoda Auto dostarczyła użytkownikom 114 700 aut, co stanowi wzrost o 9,1 proc. W 2020 roku poza czwartą generacją Octavii hitem powinien być pierwszy elektryczny model, który powstaje na bazie koncernowej modularnej platformy MEB.
– Skomplikowana sytuacja ekonomiczna i polityczna na rynkach światowych postawiła przed producentami wiele nowych wyzwań. Ale i na tych niespokojnych wodach Skoda Auto nadal utrzymuje stabilny kurs. – powiedział Bernhard Maier, prezes zarządu Skoda Auto.
– Naszą ofertę uatrakcyjniliśmy takimi modelami jak Scala, Kamiq, Superb iV oraz Octavia czwartej generacji. Nasze samochody przyciągają klientów swoim nowoczesnym designem, maksymalną funkcjonalnością, rozwiązaniami Simply Clever oraz ceną i osiągami. – powiedział Alain Favey, członek zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Rekordowy rok w Europie i Rosji
W krajach Europy Zachodniej w 2019 roku Skoda sprzedała łącznie 520 500 aut, co w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku stanowi wzrost o 7,0 procent. W Niemczech, które sa drugim co do wielkości rynkiem dla producenta, sprzedano 191 200 egz. (+8,3 proc.).
Dwucyfrowy wzrost odnotowała Francja – 37 200 egz. (+16,2 proc.), Szwajcaria – 22 600 egz. (+27,5 proc.), Holandia – 19 200 egz. (12,8 proc.) i Dania – 15 600 egz. (+14,6 proc.). W Europie Środkowej ubiegłoroczna sprzedaż osiągnęła 215 800 egz. (+1,3 proc.).
Na polskim rynku w 2019 roku Skoda po raz 11 z rzędu zdobyła pozycję niekwestionowanego lidera rynku samochodowego z liczbą 68 646 zarejestrowanych pojazdów (w tabeli liczba aut dostarczonych do importera). W Czeskiej Republice sprzedano 94 200 egz. (+0,6 proc.). Natomiast liderem w Europie Wschodniej jest Rosja z 88 600 egz., co stanowi 8,8 proc. wzrost w porównaniu z 2018 rokiem.
Na łączny wynik sprzedaży mają gorsze wyniki osiągnięte w Chinach. W 2019 r. do użytkowników trafiło tam 282 000 aut (-17,3 proc.), gdy dla porównania rok wcześniej było to 341 000 egzemplarzy. Mniejsza sprzedaż odnotowano także w Indiach – 15 100 egz. (-12,3 proc.).
Skoda Auto – sprzedaż 2019 r.
Poz. | Model | Egz. | Zmiana (%) |
1. | Skoda Octavia | 363 700 | -6,3 |
2. | Skoda Fabia | 172 800 | -9,5 |
3. | Skoda Kodiaq | 171 800 | 15,1 |
4. | Skoda Karoq | 152 700 | 32 |
5. | Skoda Rapid | 142 100 | -25,8 |
6. | Skoda Superb | 104 800 | -24,2 |
7. | Skoda Kamiq | 64 600 | 131,8 |
8. | Skoda Scala | 39 100 | 0 |
9. | Skoda Citigo | 31 200 | -20,3 |