Rolls-Royce Motor Carsw 2019 roku osiągnął rekordową sprzedaż, bezprecedensową w swojej 116-letniej historii. 5 152 samochody trafiły do rąk klientów w ponad 50 krajach na całym świecie. To równa się 25 proc. wzrostowi w porównaniu do poprzedniego rekordu z 2018 roku. Dzięki tym historycznym osiągom wkład Rolls-Royce’aw wyniki BMW Group, swojego udziałowca, jest wciąż znaczny.
“Ten sukces jest nieporównywany z żadnymi dotychczasowymi osiągami. Świętujemy, ale jednocześnie pamiętamy o naszej najważniejszej obietnicy, którą złożyliśmy naszym klientom: że nasza marka pozostanie unikalna i ekskluzywna. Jesteśmy dumni i zadowoleni z 25 proc. wzrostu w 2019 roku. Światowy popyt na Cullinana, naszego SUVa, był głównym czynnikiem warunkującym ten sukces, który zgodnie z naszymi przewidywaniami ustabilizuje się w tym roku. Wynik z ostatniego roku jest donośnym potwierdzeniem jakości i spójności naszych produktów, wiary i pasji naszych klientów, a ponadto umiejętności, poświęcenia i determinacji naszej niezwykłej załogi w domu marki w Goodwood oraz zaangażowania dealerów na całym świecie” – skomentował Torsten Müller-Ötvös, CEO, Rolls-Royce Motor Cars.
Wzrost sprzedaży na całym świecie
Wzrost sprzedaży na całym świecie był spowodowany mocnym popytem na wszystkie modele. Firma zanotowała znacznie lepsze wyniki na każdym z kluczowych rynków. Na szczycie wciąż pozostaje Ameryka Płn. (ok. jedna trzecia sprzedaży), a zaraz za nią są Chiny i Europa (z Wielką Brytanią). Poszczególne kraje, w których zanotowano rekordową sprzedaż, to Rosja, Singapur, Japonia, Australia, Katar i Korea.
W 2019 roku Rolls-Royce’y były sprzedawane w ponad 50 krajach na świecie przez sieć 135 dealerstw. W ramach swojej polityki długofalowego zrównoważonego wzrostu w zeszłym roku zostały otwarte dwa nowe salony – Rolls-Royce Motor Cars Brisbane oraz Rolls-Royce Motor Cars Shanghai Pudong. Budowa nowego flagowego salonu przy Berkeley Street w Londynie – dwa razy większego niż w poprzedniej lokalizacji – jest w trakcie, a otwarcie przewidziane jest w tym roku.
Mocny popyt na wszystkie modele
Phantom pozostał na właściwej sobie pozycji najwyższego modelu marki, zaś Dawn i Wraith wciąż dominowały w swoich klasach. W zeszłym roku wszystkie te trzy modele cieszyły się mocnym popytem. Cullinan, nowy SUV marki, przekuł zachwyt mediów i opinii publicznej w najgrubszą książkę zamówień i najszybszy wzrost sprzedaży po premierze w historii Rolls-Royce’a.
W listopadzie 2019 roku marka dołączyła do mrocznej i ekstremalnej rodziny Black Badge model Cullinan, który wraz z wersjami Black Badge modeli Ghost, Dawn oraz Wraith, był w sferze pragnień klientów szukających Rolls-Royce’ów w bardziej rebelianckim wydaniu.
Cullinan: spełnienie obietnicy ‘Effortless Everywhere’
W swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży Cullinan przekroczył nawet najśmielsze kalkulacje, którym dała podstawę udana premiera. Ten wybitny, super-luksusowy SUV stał się najszybciej sprzedającym się modelem w historii Rolls-Royce’a.
Całoroczny ferwor związany z pojawieniem się Cullinana był porównywalny jedynie z sensacją medialną, którą stała się listopadowa premiera Cullinanan Black Badge „Króla Nocy”. Model pozwolił skompletować rodzinę Black Badge – nieprzepraszających, dynamicznych samochodów stworzonych dla pojawiającej się generacji klientów super luksusu – ludzi, którzy nie chcą być definiowani przez tradycyjny kod luksusu, podążają własnymi ścieżkami i tworzą własne zasady.
Pożegnanie z Ghostem– ale nie na długo!
Po 11 latach nieprzerwanego komercyjnego sukcesu, w 2019 roku zakończyła się produkcja modelu Ghost. Od swojej premiery podczas Frankfurt Motor Show w 2009 roku, Ghost stał się niekwestionowanym współczesnym klasykiem. Ten najbardziej popularny model Rolls-Royce’aod czasu, gdy firma produkuje swoje samochody w Goodwood, przyciągnął do marki nową, młodszą klientelę, często odnoszących sukcesy przedsiębiorców. Przedłużona wersja modelu została zaprezentowana w 2011 roku, a uaktualniona seria II w 2014 roku w Genewie. Ostatni egzemplarz Ghosta obecnej generacji opuścił linię produkcyjną Goodwood pod koniec 2019 roku.
Ghost był modelem odnoszącym sukcesy i ważnym dla marki. W trakcie 11 lat produkcji – rekordowy okres wart podkreślenia – stał się najlepiej sprzedającym się Rolls-Roycem nie tylko w erze Goodwood, ale także w całej historii marki. Komercyjny sukces Ghosta wymusił na firmie dostosowanie możliwości produkcyjnych i konieczność dużych inwestycji, dzięki którym Rolls-Royce jest dziś prawdziwie światową marką.
Premiera następcy Ghosta jest przewidziana na połowę 2020 roku, po pięciu latach prac. Model, dzięki któremu nazwa Ghost nabierze jeszcze większego znaczenia, a firma wzniesie się na kolejne wyżyny doskonałości i ambicji w tworzonym designie, inżynierii, materiałach oraz dynamice jazdy, wejdzie na rynek w czwartym kwartale br.
Bespoke: klejnot w koronie Rolls-Royce’a
W 2019 roku światowy popyt na spersonalizowane wersje Rolls-Royce Bespoke osiągnął swój szczyt. Zespół Bespoke Collective w domu marki w Goodwood w hrabstwie West Sussex, liczy kilkuset kreatywnych projektantów, inżynierów i rzemieślników. Ci utalentowani ludzie z dumą realizują unikalne prośby klientów i tworzą tak wyjątkowe samochody, jak Różany Phantom (Rose Phantom). W 2019 roku bezdyskusyjnie najlepsi w dążeniu do perfekcji członkowie Bespoke Collective przyciągnęli uwagę klientów, entuzjastów, mediów i fanów tworząc najbardziej spektakularne kolekcje samochodów w historii Rolls-Royce’a. Bespoke TO Rolls-Royce!
Jednym z najważniejszych projektów Bespoke była kolekcja Zenith modelu Rolls-Royce Ghost. Ograniczone jedynie do 50 sztuk, to arcydzieło zostało stworzone, aby podkreślić koniec 11-letniego panowania Ghosta.
Wraith Eagle VIII uczcił setną rocznicę pierwszego przelotu non-stop przez Atlantyk Alcockai Browna (samolot był napędzany silnikami Rolls-Royce Eagle).W Phantomie Tranquillity inspirowanym odkrywaniem kosmosu, znajduje się unikalna Galeria, w której – po raz pierwszy w Rolls-Royce – jako ozdobę umieszczono meteoryt.
Pojawiły się również nowe akcesoria Bespoke, a wśród nich wyjątkowy zestaw Rolls-Royce Champagne Chest.
Powiększająca się rodzina
W domu marki the Home of Rolls-Royce pracuje obecnie ponad 2000 osób reprezentujących 50 narodowości. To największe zatrudnienie od momentu otwarcia Global Centre for Luxury Manufacturing Excellence w 2003 roku. Aby móc odpowiedzieć na rosnący popyt w 2019 roku zostało utworzonych 50 nowych miejsc pracy.
Wśród 26 nowych uczestników odnoszącego sukcesy programu praktyk Apprenticeship Programme znaleźli się po raz pierwszy kandydaci Sir Ralph Robins Degree Apprenticeship. Program został nazwany od imienia byłego szefa Rolls‑Royce plc, Sir Ralpha, który pracował w Rolls-Royce Motor Carsod powstania firmy w 2003 roku.
Od stworzenia programu praktyk w 2006 roku, niemal 200 jego uczestników ukończyło praktyczny trening pod okiem wyszkolonych pracowników, jak również szkolenie teoretyczne w lokalnych szkołach. Część z tej grupy pozostała w firmie na technicznych oraz zarządczych stanowiskach.
Wiara w przyszłość
W 2019 roku w Goodwood rozpoczęła się duża inwestycja, która jest potwierdzeniem zaangażowania firmy w biznes w Wielkiej Brytanii i wiarę w dobrą przyszłość. Projekt obejmuje m.in. dalsze ulepszenia fabryki, wyposażenia i procesów na rzecz zwiększenia wydajności i zagwarantowania najwyższej jakości produktów oczekiwanej przez klientów Rolls-Royce’a. Dwupoziomowy obiekt zostanie ukończony w pierwszym kwartale 2020, dzięki czemu hala montażowa na parterze powiększy się o ponad 1000 mkw. Będzie też więcej powierzchni biurowej na pierwszym piętrze.
Müller-Ötvösdodał: “Nie ma innej takiej firmy, jak Rolls-Royce Motor Cars: jesteśmy świadomi przywileju, jakim jest projektowanie, tworzenie i dostarczanie klientom najlepszych samochodów na świecie.Osobiście czuję się uhonorowany faktem, że mogłem zarządzać tą wspaniałą firmą przez ostatnią dekadę.”
Źródło: Rolls-Royce
Już w pierwszym miesiącu po premierze w Japonii przyjęto na ten model ponad 10 tys.…
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…