Categories: Testy

Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris – był minivanem, został crossoverem

Francuscy designerzy i konstruktorzy wiedzą jak zauroczyć miłośników swojej marki. Espace jest tego najlepszym przykładem. Inspiracją do tego modelu stały się amerykańskie vany. Wizję takiego pojazdu przedstawił szefom Renault dyrektor Matry. W czerwcu 1983 r. został zaakceptowany projekt P23 pierwszego modelu marki Renault typu van, który skierowany był do europejskiego użytkownika. Za projekt nadwozia, podwozie i samą produkcję odpowiedzialna była Matra. Natomiast specjaliści Renault przejęli na siebie odpowiedzialność za rozwiązania mechaniczne, techniczne i marketing.

Produkcja seryjna, która rozpoczęła się w 1984 roku, realizowana była w fabryce Matry w Romorantin-Lanthenay i fabryce Alpine w Dieppe. Zarówno pierwsza generacja, której w latach 1984-1990 sprzedano 191 674 egz., jak i kolejne, w tym trzecia generacja produkowana przez 12 lat, przyniosły producentowi wymierne rynkowe sukcesy.

Renault – Anna Dereszowska i Katarzyna Glinka testują elektryki

Renault Espace V miał premierę w marcu 2015 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Zgodnie z panującą modą producent zdecydował się na zmianę jego formy na crossover klasy wyższej. Model ten powstał na płycie podłogowej CMF, która jest wspólnym projektem Renault i Nissana. Natomiast wnętrze utrzymało charakter funkcjonalnego i komfortowego vana.

To z całą pewnością samochód warty polecenia. Zapewnia komfortowa jazdę dla pięciu pasażerów, bo dwójka korzystająca ze składanych siedzeń ma już niestety mniejszy komfort. Wygodne i ergonomiczne fotele docenimy podczas długiej jazdy. Pasażerowie zajmujący miejsca w drugim rzędzie mogą miło spędzać czas na oglądaniu emisji wideo. Ekrany wmontowano w przednie zagłówki, a dołączone fabrycznie słuchawki zapewnią nam dźwięk najwyższej jakości.



Kierowca ma przed sobą nowoczesny warsztat pracy. Wirtualny kokpit, którego barwy zmieniają się w zależności od wybranego stylu jazdy. System multimedialny z funkcjonalnym i intuicyjnym tabletem obsługiwany może być dotykowo dotykowo lub joystickiem.

Na trasie docenimy też zalety turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności skokowej 1.8 l i mocy  224 KM. Pozwala ona na dynamiczne przyspieszania, a podczas szybkiej jazdy autostradą pracuje w miarę cicho. Zastrzeżenia można mieć do zużycia paliwa w mieście, które może osiągnąć granicę nawet 10 l/100 km, ale już podczas spokojnej jazdy na trasie możemy bez problemów osiągnąć średnie zużycie poniżej granicy 8 l/100 km.

Docenimy także zalety siedmiostopniowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej ECD, która pracuje płynnie i pozwala na optymalne wykorzystanie mocy jednostki napędowej. Kierowca ma do dyspozycji kilka możliwości ustawienia stylu jazdy, ze sportowym włącznie.

Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris – podsumowanie

To z całą pewnością auto dla dużej rodziny. Użytkownika zadowolić może funkcjonalne wnętrze i możliwość skonfigurowania wersji 7-osobowej. W razie potrzeby pojazd ten sprawdzi się w charakterze auta użytkowego. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskamy płaską powierzchnię o długości ponad 2 metrów, a to wystarczy nawet do przetransportowania szafy. Kierowca będzie usatysfakcjonowany nowoczesnym wirtualnym kokpitem.

Plusy

+ elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane fotele z funkcją masażu

+ podgrzewana kierownica

+ funkcjonalny i intuicyjny tablet obsługiwany dotykowo lub joystickiem

+ możliwość wyboru stylu jazdy

+ pokrywa bagażnika otwierana ruchem nogi

+ elektromechaniczny hamulec postojowy

+ wersja 7-osobowa

+ system 4Control

+ funkcjonalne wnętrze

+ dobra praca automatycznej skrzyni biegów

+ bogate wyposażenie wersji topowej

+ płaska podłoga po złożeniu tylnych siedzeń

Minusy

– brak w ofercie napędu 4×4

Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1798 cm3, R4, turbobenzyna
Moc 224 KM
Moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 7-biegowa zautomatyzowana, napęd na przód
Prędkość maksymalna 224 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6   s
Średnie zużycie paliwa podczas testu 7,8 l/100 km
Długość 4857 mm  4857/2128/1677 mm
Szerokość 2128 mm
Wysokość 1677 mm
Rozstaw osi 2884 mm
Pojemność bagażnika wersja 7-osobowa 247/614/2035 l
Pojemność zbiornika paliwa 58 l
Masa własna 1779 kg, ładowność 614 kg
Cena 170 400 zł

 

 



Redakcja

Recent Posts

Porsche w 2024 roku dostarczyło 310 718 samochodów

W 2024 roku Porsche AG kompleksowo odnowiło gamę swoich produktów – przeprowadzono wymianę generacyjną czterech…

5 godzin ago

Volkswagen – liczba stacji ładowania w Polsce szybko rośnie

jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Według stanu na ostatni…

5 godzin ago

Mazda – zimowe podróże po Polsce w duchu Slow Road

Nowy rok to doskonała okazja, by zaplanować wyjazdy i zwiedzanie mniej popularnych atrakcji turystycznych w…

5 godzin ago

Audi Q6 Sportback e-tron – rewolucyjny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością

Audi Q6 Sportback e-tron wprowadza przełomowe rozwiązanie w dziedzinie wyświetlaczy head-up. Druga generacja systemu AR…

1 dzień ago

Ford Transit obchodzi 60. urodziny

Obecny na rynku od sześćdziesięciu lat Ford Transit ma niezwykle bogatą historię, pełną zaskakujących ciekawostek…

1 dzień ago

Astara rozszerza gamę lekkich samochodów dostawczych Nissana w Polsce

Astara rozszerza ofertę samochodów dostawczych Nissana dostępnych na polskim rynku. Do znanego już od kilku…

1 dzień ago