Francuscy designerzy i konstruktorzy wiedzą jak zauroczyć miłośników swojej marki. Espace jest tego najlepszym przykładem. Inspiracją do tego modelu stały się amerykańskie vany. Wizję takiego pojazdu przedstawił szefom Renault dyrektor Matry. W czerwcu 1983 r. został zaakceptowany projekt P23 pierwszego modelu marki Renault typu van, który skierowany był do europejskiego użytkownika. Za projekt nadwozia, podwozie i samą produkcję odpowiedzialna była Matra. Natomiast specjaliści Renault przejęli na siebie odpowiedzialność za rozwiązania mechaniczne, techniczne i marketing.
Produkcja seryjna, która rozpoczęła się w 1984 roku, realizowana była w fabryce Matry w Romorantin-Lanthenay i fabryce Alpine w Dieppe. Zarówno pierwsza generacja, której w latach 1984-1990 sprzedano 191 674 egz., jak i kolejne, w tym trzecia generacja produkowana przez 12 lat, przyniosły producentowi wymierne rynkowe sukcesy.
Renault Espace V miał premierę w marcu 2015 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Zgodnie z panującą modą producent zdecydował się na zmianę jego formy na crossover klasy wyższej. Model ten powstał na płycie podłogowej CMF, która jest wspólnym projektem Renault i Nissana. Natomiast wnętrze utrzymało charakter funkcjonalnego i komfortowego vana.
To z całą pewnością samochód warty polecenia. Zapewnia komfortowa jazdę dla pięciu pasażerów, bo dwójka korzystająca ze składanych siedzeń ma już niestety mniejszy komfort. Wygodne i ergonomiczne fotele docenimy podczas długiej jazdy. Pasażerowie zajmujący miejsca w drugim rzędzie mogą miło spędzać czas na oglądaniu emisji wideo. Ekrany wmontowano w przednie zagłówki, a dołączone fabrycznie słuchawki zapewnią nam dźwięk najwyższej jakości.
Kierowca ma przed sobą nowoczesny warsztat pracy. Wirtualny kokpit, którego barwy zmieniają się w zależności od wybranego stylu jazdy. System multimedialny z funkcjonalnym i intuicyjnym tabletem obsługiwany może być dotykowo dotykowo lub joystickiem.
Na trasie docenimy też zalety turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności skokowej 1.8 l i mocy 224 KM. Pozwala ona na dynamiczne przyspieszania, a podczas szybkiej jazdy autostradą pracuje w miarę cicho. Zastrzeżenia można mieć do zużycia paliwa w mieście, które może osiągnąć granicę nawet 10 l/100 km, ale już podczas spokojnej jazdy na trasie możemy bez problemów osiągnąć średnie zużycie poniżej granicy 8 l/100 km.
Docenimy także zalety siedmiostopniowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej ECD, która pracuje płynnie i pozwala na optymalne wykorzystanie mocy jednostki napędowej. Kierowca ma do dyspozycji kilka możliwości ustawienia stylu jazdy, ze sportowym włącznie.
To z całą pewnością auto dla dużej rodziny. Użytkownika zadowolić może funkcjonalne wnętrze i możliwość skonfigurowania wersji 7-osobowej. W razie potrzeby pojazd ten sprawdzi się w charakterze auta użytkowego. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskamy płaską powierzchnię o długości ponad 2 metrów, a to wystarczy nawet do przetransportowania szafy. Kierowca będzie usatysfakcjonowany nowoczesnym wirtualnym kokpitem.
Plusy
+ elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane fotele z funkcją masażu
+ podgrzewana kierownica
+ funkcjonalny i intuicyjny tablet obsługiwany dotykowo lub joystickiem
+ możliwość wyboru stylu jazdy
+ pokrywa bagażnika otwierana ruchem nogi
+ elektromechaniczny hamulec postojowy
+ wersja 7-osobowa
+ system 4Control
+ funkcjonalne wnętrze
+ dobra praca automatycznej skrzyni biegów
+ bogate wyposażenie wersji topowej
+ płaska podłoga po złożeniu tylnych siedzeń
Minusy
– brak w ofercie napędu 4×4
Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris – podstawowe dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1798 cm3, R4, turbobenzyna |
Moc | 224 KM |
Moment obrotowy | 300 Nm przy 1750 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 7-biegowa zautomatyzowana, napęd na przód |
Prędkość maksymalna | 224 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Średnie zużycie paliwa podczas testu | 7,8 l/100 km |
Długość | 4857 mm 4857/2128/1677 mm |
Szerokość | 2128 mm |
Wysokość | 1677 mm |
Rozstaw osi | 2884 mm |
Pojemność bagażnika wersja 7-osobowa | 247/614/2035 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 58 l |
Masa własna | 1779 kg, ładowność 614 kg |
Cena | 170 400 zł |
W 2024 roku Porsche AG kompleksowo odnowiło gamę swoich produktów – przeprowadzono wymianę generacyjną czterech…
jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Według stanu na ostatni…
Nowy rok to doskonała okazja, by zaplanować wyjazdy i zwiedzanie mniej popularnych atrakcji turystycznych w…
Audi Q6 Sportback e-tron wprowadza przełomowe rozwiązanie w dziedzinie wyświetlaczy head-up. Druga generacja systemu AR…
Obecny na rynku od sześćdziesięciu lat Ford Transit ma niezwykle bogatą historię, pełną zaskakujących ciekawostek…
Astara rozszerza ofertę samochodów dostawczych Nissana dostępnych na polskim rynku. Do znanego już od kilku…