Categories: Wiadomości

GDDKiA – ekspresowo pomiędzy Warszawą, Kielcami a Krakowem

Na kilka miesięcy przed terminem kontraktowym udostępniona zostanie droga ekspresowa S7 między granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego a Skarżyskiem-Kamienną. Nowym blisko 8-kilometrowym odcinkiem kierowcy pojadą już od 18 grudnia 2019 r., a to oznacza, że także od jutra będą mieli do dyspozycji około 200 kilometrów drogi ekspresowej S7 od granicy woj. małopolskiego i świętokrzyskiego w kierunku Warszawy.

  • Przed terminem i przed świętami – o kilka miesięcy wcześniej otwieramy skarżyski odcinek S7!
  • Ekspresowo miedzy Warszawą, Kielcami i Krakowem – prawie 200 km komfortowo i bezpiecznie z Warszawy na południe
  • Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z miasta przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu życia mieszkańców Skarżyska-Kamiennej

Przed terminem i przed Świętami

Zgodnie z podpisaną umową inwestycja na odcinku drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i  świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej powinna być zrealizowana do maja 2020 roku. Wykonawca, Budimex S.A., już na początku tego roku złożył deklarację, że dołoży starań, aby ciąg główny był udostępniony kierowcom jeszcze do końca 2019 r.

Dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości 7,6 km oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód otwarte zostaną na prawie pięć miesięcy przed terminem kontraktowym. Dodatkowo uda się to zrobić jeszcze przed Świętami, czyli przed okresem wzmożonego ruchu na drogach. Zgodnie z umową pozostałe prace – w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i dróg dojazdowych realizowane będą do maja 2020 r.



Jak jeździmy?

Po przełożeniu ruchu na udostępniony przed terminem umownym ciąg główny mieszkańcy Skarżyska-Kamiennej i przyległych miejscowości wjadą na drogę ekspresową na nowym węźle Skarżysko-Kamienna Zachód. Pozostanie możliwość skomunikowania poprzez istniejący węzeł Skarżysko-Kamienna, który zmieni nazwę na Skarżysko-Kamienna Południe.

Możliwe będzie także połączenie z węzłem Szydłowiec Południe drogami dojazdowymi. Skierowanie ruchu na ciąg główny S7 i odciążenie dawnej drogi nr 7 od ruchu tranzytowego pozwoli na wykonanie prac w obrębie aktualnie nieczynnego węzła Skarżysko-Kamienna Północ, który zgodnie z zapisami kontraktu będzie udostępniony w maju 2020 r. Zgodnie z umową kontynuowane będą również roboty na drogach dojazdowych oraz prace związane z ruchem lokalnym.

Ekspresowo miedzy Warszawą, Kielcami i Krakowem  

Dzięki nowej drodze znacznie skrócony zostanie czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem. Poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego, a wyprowadzenie ruchu ciężkiego z miasta przyczyni się do poprawy komfortu życia mieszkańców Skarżyska-Kamiennej. Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatni jednojezdniowy fragment między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą.  Cała droga na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku stolicy będzie miała parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. To oznacza, że na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 będzie już ekspresowa na całej długości.

Z unijnym dofinansowaniem

Inwestycja jest współfinasowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln złotych, wartość dofinansowania w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko to około 156,9 mln złotych.

Informacje o inwestycji

  • Długość odcinka – 7,6 km
  • Przekrój drogi – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas
  • Szerokość pasa ruchu – 3,5 m
  • Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m
  • Szerokość pasa dzielącego – 12 m
  • Maksymalne obciążenie – 115kN/oś
  • Liczba węzłów – dwa (Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód)
  • Liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe

Ponadto inwestycja obejmuje m.in.:

  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych krzyżujących się
    z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę elementów systemu zarządzania ruchem,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz
    z budową kanalizacji deszczowej, budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia,
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, stacje pogodowe, oznakowanie poziome i pionowe, znaki zmiennej treści) i pozostałe elementy infrastruktury,
  • wykonanie zieleni drogowej.

Źródło: GDDKiA



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

18 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

18 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago