W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano klientowi 100-tysięcznego e-Golfa. Model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator (tzw. BEV). e-Golf jako jedno z najpopularniejszych aut elektrycznych w Europie zdobył uznanie wielu klientów, również w USA.
W Dreźnie od 2020 roku będzie montowany VW ID.3. Szklana Manufaktura zostanie rozbudowana stając się ponadto atrakcyjnym miejscem odwiedzin dla wszystkich miłośników motoryzacji i klientów Volkswagena.
Stutysięczny samochód w kolorze „Pure White” trafił do Maika Jaehde z Landolfshausen pod Hanowerem. Po uroczystym odbiorze auta jego właściciel, w ramach specjalnego programu, wziął
udział w zwiedzaniu Szklanej Manufaktury.
Holger B. Santel, szef działu Sprzedaży i Marketingu w Niemczech, powiedział: „e-Golf już od ponad pięciu lat pełni funkcję ambasadora aut elektrycznych. Wyprodukowanie 100.000 egzemplarzy to dowód, że z sukcesem wykonuje tę misję. Przyczynił się do zmiany sposobu myślenia o
elektrycznych samochodach torując drogę nowemu ID.3”.
Henning Schulzki, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Szklanej Manufakturze, dodał:
„Od 2017 roku e-Golf sprawia, że Szklana Manufaktura jest atrakcyjnym oknem wystawowym elektromobilności. W tym roku powstanie tutaj ponad 16.000 egzemplarzy tego auta – to nowy rekord. Cieszymy się, że 100-tysięczny e-Golf został wyprodukowany właśnie u nas”.
125 lat Skody | Skoda Sagitta – czeski projekt taniego auta dla ludu
Produkcja e-Golfa rozpoczęła się w Wolfsburgu w 2014 roku. Z powodu wielkiego popytu od ponad 2,5 roku model ten jest dodatkowo montowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Od jesieni przyszłego roku z taśm tutejszej fabryki będzie zjeżdżać Volkswagen ID.3. Seryjna produkcja pierwszego auta skonstruowanego na modułowej platformie MEB rozpoczęła się w listopadzie w Zwickau.
Szklana Manufaktura będzie rozwijać się jako miejsce, w którym klienci mogą uroczyście odebrać swoje auto oraz jako atrakcyjne centrum wizyt miłośników motoryzacji, główny nacisk zostanie położony na samochody elektryczne. Każdego roku w stolicy Saksonii klientom przekazuje się 1.300 pojazdów. Liczba ta ma się znacznie zwiększyć w ciągu najbliższych lat.
Od stycznia do października 2019 roku na całym świecie do rąk klientów trafiło 27.900 e-Golfów, w całym 2018 roku było ich 24.800. Najważniejszymi rynkami w roku 2019 okazały się Norwegia, Niemcy, USA, Wielka Brytania i Holandia.
VW e-Golf ma moc 100 kW (136 KM) i zasięg do 230 km (wg WLTP).
Źródło: Volkswagen