Przynajmniej do końca 2025 roku Niemcy, którzy zdecydują się na zakup nowego auta elektrycznego otrzymają rządową i wspieraną przez producentów dotację. Do pojazdów, których cena nie przekracza 40 000 euro dopłata zostanie podwyższona z 4000 euro do 6000 euro.
Dopłata 5000 euro przewidziana jest w przypadku zakupu auta w cenie przewyższającej granice 40 000 euro. Połowę pokryje państwo, a drugą połowę producenci. Dotychczasowy system dopłat w Niemczech miał zakończyć się pierwotnie zakończyć 31 grudnia 2020 roku.
Do szybszego rozwoju elektromobilności ma przyczynić się także znaczne zwiększenie liczby punktów ładowania. Przykładowo na każdej stacji paliw przy autostradzie do 2022 roku mają być dostępne przynajmniej cztery stanowiska ładowania pojazdów elektrycznych. Obecnie w całych Niemczech jest ich około 143 000, a do 2030 roku ma ich być 7 milionów. Plany są wyjątkowo ambitne. Tym bardziej, że niem ieccy producenci zapowiadają na najbliższe lata masową produkcję aut z napędem elektrycznym.
Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…
Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…
Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…
Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…