Categories: E-mobility

Ford Mustang Mach-E z zasięgiem 600 km

Legendarny sportowy model świętował swoje 55 lecie, ale zapewne nikt nie spodziewał się, że Ford zaprezentuje elektrycznego crossovera inspirowanego Mustangiem. Tym samym amarykański producent odkrył swoje plany na przyszłość i także w tym segmencie chce walczyć z Teslą i Jaguarem.

Mustang Mach-E ma długość4712 mm, szerokość 1881 mm i wysokość 1597 mm, przy rozstawie osi 2984 mm, co plasuje go pomiędzy Jaguarem I-Pace i Mercedesem-Benz EQC. Masa pojazdu gotowego do jazdy w zależności od wersji wynosi od 1993 kg do 2218 kg. Bagażnik oferuje pojemność 402 litrów, a dodatkowych 100 litrów mamy do dyspozycji w skrytce pod przednią pokrywą.

Prędkość maksymalna w każdej z dostępnych wersji ograniczona została przez producenta do 180 km/h. Z większymi bateriami i napędem tylnych kół pojazd według metodyki WLTP jest w stanie na jednym ładowaniu pokonać dystans 600 km. Wystarczy 10 minut ładowania, by wydłużyć zasięg baterii o 93 km. Standardowy Mach-E doładujemy z 10 do 80 proc. w ciągu ok. 38 minut.

W europejskiej ofercie pojazd ten dostępny ma być z tylnym napędem lub wszystkich czterech kół. W pierwszej kolejności pojawi się limitowana seria First Edition, w której nabywcy będą mogli wybierać wersje RWD, AWD i GT. Podstawowa wersja oferuje moc 258 KM i maksymalny moment obrotowy 415 Nm, a mocniejsza 285 KM. W przypadku napędu na cztery koła w przedniej części pojazdu zamontowany będzie silnik elektryczny o mocy 50 kW. Wyjątkiem jest wersja GT, która otrzyma mocniejszy silnik, który łącznie zapewni moc 342 kW i maksymalny moment obrotowy 830 Nm. Baterie umieszczono pod podłogą, a dodatkowe w przypadku mocniejszych wersji także pod tylnymi siedzeniami.



Gale Halderman – nie żyje projektant pierwszego Forda Mustanga

Ford SYNC 4 to niezwykły komfort prowadzenia i interakcji z samochodem. Pozwala dostosowywać funkcje Mustanga Mach-E bezpośrednio z urządzenia mobilnego lub komputera stacjonarnego. Nowością jest  system nawigacji połączony z chmurą oraz aktualizacje sytemu, które odbywają się bezprzewodowo za pośrednictwem modemu. Niezwykle proste polecenia głosowe oraz 15,5-calowy ekran dotykowy sprawiają, że interakcja z systemem SYNC 4 jest naprawdę łatwa. Całości dopełniają dodatkowe funkcje takie jak bezprzewodowa kompatybilność Apple CarPlayTM oraz Android AutoTM oraz dostępna sieć Wi-Fi.

Mach-E powstał na nowej platformie GE2, którą Ford będzie wykorzystywał do swoich nowych modeli z napędem elektrycznym. Auto będzie produkowane w Meksyku. Wkrótce ma rozpocząć się przedsprzedaż, ale pierwsze auta do użytkowników trafią dopiero pod koniec 2020 roku.



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

19 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

19 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago