Legendarny sportowy model świętował swoje 55 lecie, ale zapewne nikt nie spodziewał się, że Ford zaprezentuje elektrycznego crossovera inspirowanego Mustangiem. Tym samym amarykański producent odkrył swoje plany na przyszłość i także w tym segmencie chce walczyć z Teslą i Jaguarem.
Mustang Mach-E ma długość4712 mm, szerokość 1881 mm i wysokość 1597 mm, przy rozstawie osi 2984 mm, co plasuje go pomiędzy Jaguarem I-Pace i Mercedesem-Benz EQC. Masa pojazdu gotowego do jazdy w zależności od wersji wynosi od 1993 kg do 2218 kg. Bagażnik oferuje pojemność 402 litrów, a dodatkowych 100 litrów mamy do dyspozycji w skrytce pod przednią pokrywą.
Prędkość maksymalna w każdej z dostępnych wersji ograniczona została przez producenta do 180 km/h. Z większymi bateriami i napędem tylnych kół pojazd według metodyki WLTP jest w stanie na jednym ładowaniu pokonać dystans 600 km. Wystarczy 10 minut ładowania, by wydłużyć zasięg baterii o 93 km. Standardowy Mach-E doładujemy z 10 do 80 proc. w ciągu ok. 38 minut.
W europejskiej ofercie pojazd ten dostępny ma być z tylnym napędem lub wszystkich czterech kół. W pierwszej kolejności pojawi się limitowana seria First Edition, w której nabywcy będą mogli wybierać wersje RWD, AWD i GT. Podstawowa wersja oferuje moc 258 KM i maksymalny moment obrotowy 415 Nm, a mocniejsza 285 KM. W przypadku napędu na cztery koła w przedniej części pojazdu zamontowany będzie silnik elektryczny o mocy 50 kW. Wyjątkiem jest wersja GT, która otrzyma mocniejszy silnik, który łącznie zapewni moc 342 kW i maksymalny moment obrotowy 830 Nm. Baterie umieszczono pod podłogą, a dodatkowe w przypadku mocniejszych wersji także pod tylnymi siedzeniami.
Ford SYNC 4 to niezwykły komfort prowadzenia i interakcji z samochodem. Pozwala dostosowywać funkcje Mustanga Mach-E bezpośrednio z urządzenia mobilnego lub komputera stacjonarnego. Nowością jest system nawigacji połączony z chmurą oraz aktualizacje sytemu, które odbywają się bezprzewodowo za pośrednictwem modemu. Niezwykle proste polecenia głosowe oraz 15,5-calowy ekran dotykowy sprawiają, że interakcja z systemem SYNC 4 jest naprawdę łatwa. Całości dopełniają dodatkowe funkcje takie jak bezprzewodowa kompatybilność Apple CarPlayTM oraz Android AutoTM oraz dostępna sieć Wi-Fi.
Mach-E powstał na nowej platformie GE2, którą Ford będzie wykorzystywał do swoich nowych modeli z napędem elektrycznym. Auto będzie produkowane w Meksyku. Wkrótce ma rozpocząć się przedsprzedaż, ale pierwsze auta do użytkowników trafią dopiero pod koniec 2020 roku.
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…