Luksusowe modele spełniają nasze marzenia. Potrafią zauroczyć ciekawym designem i przede wszystkim nowoczesnym i praktycznym wyposażeniem. Na jaką ocenę zasługuje flagowy model Renault? To z całą pewnością jeden z liderów w swojej klasie. Auto wygodne, przestronne i swoimi praktycznymi rozwiązaniami potrafi zawrócić w głowie każdemu użytkownikowi.
Wiele lat temu jeden za znajomych biznesmenów chwalił się luksusowym i bezpiecznym samochodem, dzięki któremu przeżył groźny wypadek. Nie był to jednak żaden Mercedes-Benz, BMW czy Audi, a Renault 25. Produkowany w latach 1984-1992 z charakterystyczną wygiętą tylną szybą i wyjątkowo bogatym wyposażeniem w topowej wersji Baccara. W ciągu ośmiu lat wyprodukowano 779 687 egzemplarzy.
W kolejnych latach Renault starał się znaleźć w klasie średniej i wyższej klasy średniej złoty środek na sukces. W ofercie pojawiły się kolejno takie modele jak m.in. Safrane, Aventime, Vel Satis, Latitude oraz trzy generacje Laguny. Efekty były równe, czego najgorszym przykładem jest futurystyczny Aventime, którego sprzedano tylko 8557 egzemplarzy i szybko się z jego produkcji wycofano.
To tylko trochę historii, bo obecnie jedną z najjaśniejszych gwiazd w ofercie Renault jest Talisman, który dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan i kombi. Premiera tego modelu odbyła się w październiku 2015 roku podczas IAA we Frankfurcie nad Menem.
Po pokonaniu dłuższej trasy z pełną odpowiedzialnością można potwierdzić, iż Renault stworzyło naprawdę dobre i wygodne, a przy tym nowoczesne auto. Ma ono jednak trudne zadanie na rynku, bo coraz bardziej do głosu dochodzi moda na modele typu SUV i crssover, a to oznacza, że sedany i kombi coraz bardziej idą na dalszy plan.
Talisman Grandtour może się jednak podobać. Pozytywnie należy ocenić design nadwozia i nowoczesnego wnętrza. Dzięki temu doskonale sprawdzi się w roli auta dla biznesmena, który nie chce jeździć Mercedesem, Audi czy BMW, a ma słabość do francuskiej motoryzacji. Decydując się na francuski wariant, nabywca otrzyma m.in. fotele z funkcją masażu i chłodzenia, zawieszenie z regulacją twardości amortyzatorów, tylną oś skrętną i pojemny bagażnik otwierany ruchem stopy. W zależności od opcji producent oferuje duży wachlarz wyposażenia ułatwiającego życie kierowcy i współpasażerom.
Testowana przez nas wersja topowa Initiale Paris miała praktycznie wszystko, co do szczęścia potrzeba ze szczególnym uwzględnieniem asystentów jazdy. Wśród nich należy wymienić m.in.: system kontroli pasa ruchu, który ostrzega wizualnie i dźwiękowo o niezamierzonym przecięciu linii pasa ruchu bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu, sygnalizator bezpiecznej odległości – zmienia kolor z zielonego na pomarańczowy i na czerwony, gdy Talisman znajdzie się w niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, czujnik martwego pola – dioda LED w lusterku wstecznym włącza się by ostrzec przed potencjalnym ryzykiem kolizji z innym pojazdem znajdującym się w martwym polu, aktywny tempomat – automatycznie dostosowuje prędkość w celu zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami oraz Easy Park Assist – system automatycznego parkowania działający przy manewrach: równoległych, prostopadłych lub skośnych.
Ekskluzywna wersja Initiale Paris oferuje ponad to m.in. system 4Control, system zmiennej, regulowanej sile tłumienia amortyzatorów, adaptacyjny tempomat, system kontroli martwego pola, kamerę cofania, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, 19 calowe felgi aluminiowe, tapicerkę skórzaną i nagłośnienie Bose Surround Sound System.
Plusy
+ elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane fotele z funkcją masażu
+ podgrzewana kierownica
+ funkcjonalny i intuicyjny tablet obsługiwany dotykowo lub joystickiem
+ możliwość wyboru stylu jazdy
+ pokrywa bagażnika otwierana ruchem nogi
+ elektromechaniczny hamulec postojowy
+ wygodne siedzenia
+ gustownie zaprojektowane wnętrze pojazdu
+ dobra praca automatycznej skrzyni biegów
+ bogate wyposażenie wersji topowej
+ pojemny bagażnik
Minusy
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 225 EDC – podsumowanie
W swoim segmencie Talisman ma wielu konkurentów, ale ze swoimi niekwestionowanymi atutami jest w stanie wzbudzić zainteresowanie. Największe jego zalety, to komfortowe wnętrze. Najbardziej wymagający kierowca doceni funkcjonalność i czytelność dwóch monitorów oraz ich praktycznie nieograniczonych możliwości. Zmiana barw potrafi nas wprowadzić w krainę marzeń. To auto polecane zarówno dla poważnego biznesmena jak i czteroosobowej rodziny. Stosunkowo wysoka cena nie powinna odstraszać potencjalnego nabywcy, bo to auto warte jest tych pieniędzy.
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 225 EDC – podstawowe dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1598 cm3, R4, turbodiesel |
Moc | 160 KM przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy | 380 Nm przy 1750 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 6-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd na przód |
Prędkość maksymalna | 215 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,6 s |
Średnie zużycie paliwa podczas testu | 8,0 l/100 km |
Długość | 4870 mm |
Szerokość | 1870 mm |
Wysokość | 1460 mm |
Rozstaw osi | 2810 mm |
Pojemność bagażnika / złożone siedzenia | 572–1700 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 51 l |
Masa własna | 1540 kg |
Cena | 158 000 zł |
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…