Rosyjska terenówka produkowana jest od 1977 roku i po kilku modernizacjach wciąż jest liderem rodzimego rynku w segmencie 4×4. Producent już od dawna pracuje nad nowym modelem, ale wszystko wskazuje, że obecny model przetrwa do 2022 roku.
Kiedyś Niva, a obecnie Łada 4×4, to nieśmiertelny model, który sprawdził się w najtrudniejszych warunkach eksploatacji. Obecnie zmodyfikowano kilka elementów i auto stało się mniej siermiężne. Szczególnie dotyczy to wnętrza pojazdu z nową deską rozdzielczą i środkowym panelem. Lepsze są też plastiki i wykończenie oraz wygodniejsze siedzenia.
Design nadwozia nie zmienił się radykalnie, gdyż producent nie chciał ponosić zbyt dużych wydatków i chciał także utrzymać dotychczasową cenę tego auta. Zmodernizowana Łada 4×4 trafi do sprzedaży na początku 2020 roku, a następca wykorzystujący technikę Dacii Duster powinien dołączyć do oferty w 2022 roku. Być może uda się powrócić do nazwy Niva, która należy obecnie do Chryslera, ale nie będzie już wykorzystywana.
Łada świętuje 50-lecie od rozpoczęcia produkcji
Łada 4×4 wciąż jest w Rosji najlepiej sprzedającym się autem terenowym. Od stycznia do września 2019 roku sprzedano 23 464 egzemplarze, gdy dla porównania znacznie nowocześniejszy crossover Łada Xray – 21 582 egzemplarze. Czyżby Rosjanie wciąż tkwili w tradycji?