Nazwa Superb pojawiła się na samochodzie marki Skoda 22 października 1934 roku. Otrzymał ją komfortowy i luksusowy sedan S 640, który był produkowany do 1949 roku.
Pierwszym użytkownikiem tego sedana o długości 5050 mm, szerokości 1700 mm i wysokości 1660 mm w styczniu 1935 roku został generalny dyrektor koncernu Skoda Karel Loevenstein. Jego żona Pavla wybrała czerwony lakier nadwozia.
Produkcja seryjna skody Superb z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 2.5 l i mocy 55 KM rozpoczęła się w marcu 1935 roku. Za dopłatą można było zamówić radio. W 1938 roku rozpoczęto produkcję Skody Superb OHV z rzędowym silnikiem o pojemności skokowej 3137 cm3 o mocy 80 KM. Po wstrzymaniu produkcji ze względu na działania wojenne w 1940 roku powstała mała seria samochodu Superb 4000 z silnikiem V8.
Po zakończeniu II wojny światowej w latach 1946-1949 do Skody Superb montowano zmodyfikowane silniki sześciocylindrowe, by ostatecznie ze względów politycznych produkcję tego modelu zakończyć.
125 lat Skody | Skoda Felicia Fun – współczesna atrakcja
W latach 1934-1949 wyprodukowano prawie 1 000 cywilnych egzemplarzy Skody Superb oraz 1660 pojazdów wojskowych typy S 952 i S 956.
Producent do nazwy Superb powrócił wraz z pierwszą generacją nowego modelu w 2001 roku. Obecnie produkowana jest trzecia powojenna generacja w wersjach: Superb, Superb Combi, Superb Scout i plug-in hybrid Superb iV.
W latach 2001-I kwartał 2019) wyprodukowano 1 280 600 egz. trzech generacji Skody Superb. Na rynkach europejskich 54 proc. nabywców wybiera wersję kombi.