Rarytasem na niemieckich serwisach ogłoszeniowych stają się niektóre modele samochodów produkowanych w Zwickau. Wśród nich ciekawe oferty stanowią P70 Coupé.
Przed narodzinami popularnego Trabanta w ówczesnej NRD hitem był mały samochód o nazwie P70. Jego premiera odbyła się we wrześniu 1955 roku podczas Targów Lipskich, ale pierwsze auta zjechały z taśmy zakładów VEB Automobilwerk Zwickau w lipcu tego samego roku. Pontonowe nadwozie pojazdu stanowiło kombinację stalowej ramy skrzynkowej oraz drewnianego szkieletu pokrytego poszyciem z tworzywa sztucznego o nazwie Duroplast. P70 był napędzany dwusuwowym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 684 cm3 o mocy ok. 22 KM. AWZ P 70 był następcą modelu IFA F8.
W Zwickau wyprodukowano 36 151 egz., z czego około 1,5 tys. egz. w wersji coupé. Te ostatnie stanowią dzisiaj atrakcyjną ofertę dla kolekcjonerów. Na niemieckich serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych można je kupić w zależności od stanu technicznego za 15-30 tys. euro.