Categories: Wiadomości

Mitsubishi Motors z rekordem sprzedaży w Europie

Mitsubishi Motors kontynuuje zdobywanie najbardziej wymagających ze światowych rynków motoryzacyjnych. Na kurczącym się (-1,6%) europejskim rynku** sprzedaż MME od stycznia do września 2019 wzrosła o 7% i osiągnęła 134 886 pojazdów*.

Na szczycie rankingu znalazły się dwa samochody niskoemisyjne: Space Star/Mirage i Outlander PHEV (42,5% całości sprzedaży):

Poz. Model Sprzedaż egz. Zmiana %
1. Space Star/Mirage 30 373 +12
2. Outlander PHEV 26 934 +78
3. ASX (poprzedni) 24 585 -7
4. Eclipse Cross 22 126 +8
5. L200 (poprzedni) 18 450 +12

Flagowy model Mitsubishi Outlander PHEV pozostaje również najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku fiskalnego 2019 (wszystkie marki, wszystkie segmenty, wszystkie formaty – źródło: JATO – 12 największych rynków UE). Od wprowadzenia na rynek w październiku 2013 r. osiągnął łączną liczbę 151 735 egzemplarzy sprzedanych w Europie.
W pierwszych 9 miesiącach roku 2019 sprzedaż 32 europejskich dystrybutorów Mitsubishi Motors * kształtowała się następująco (pierwsza dziesiątka):

Poz. Kraj Sprzedaż egz. Zmiana %
1. Niemcy 41 930 +3
2. Wielka Brytania 22 625 -6
3. Hiszpania 11 969 +20
4. Włochy 7 342 +51
5. Francja 7 068 +40
6. Holandia 5 710 -3
7. Szwecja 4881 +31
8. Polska 4 864 +21
9. Austria 4 286 -13
10. Norwegia 4 200 +15

Wyzwania i szanse
Chociaż minione 9 miesięcy budzi zadowolenie, Mitsubishi Motors jest wciąż świadome trudnego otoczenia biznesowego – twierdzi Bernard Loire, Prezes i Dyrektor Generalny MME:Mitsubishi Motors ma dziś wyjątkową pozycję na rynku europejskim, dzięki modelom z segmentu SUV i technologii hybrydowej plug-in, a także świetnej reputacji, dotyczącej jakości i zaawansowanych rozwiązań inżynieryjnych. Na naszą pozycję miało także wpływ celne prognozowanie przepisów dotyczących emisji. Wspólnie z MMC, naszymi europejskimi dystrybutorami i zespołem MME z pewnością pomnożymy te aktywa.



Jesteśmy jednak świadomi nadchodzących trudności – wyzwań zewnętrznych, przed którymi stoi cały przemysł motoryzacyjny, od bardzo niestabilnego rynku walutowego, po problemy polityczne i handlowe. – dodał.

– Jest to kolejny powód, dla którego należy dążyć do strategii zrównoważonego wzrostu w Europie, w której rozwój wizerunku naszej marki będzie miał pierwszeństwo przed wzrostem sprzedaży wolumenu, poszerzanego o wiele nowych produktów, począwszy od nowego ASX oraz nowego L200, który właśnie trafia na rynek europejski. – podsumował Bernard Loire.

* 33 rynki/ 32 dystrybutorów, 35 rynków (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy – w tym L200)
**Dane ACEA: Unia Europejska – 9 miesięcy 2019 roku



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

9 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

9 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

10 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

10 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

10 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

1 dzień ago