Categories: E-mobility

Toyota z hybrydowym rekordem w Polsce

Wyniki sprzedaży hybryd Toyoty w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku wskazują, że japońska marka odnotuje na koniec 2019 roku kilkudziesięcioprocentowy wzrost w tym segmencie swojej gamy modelowej i przekroczy pułap 20 tys. hybryd.

W ogromnym stopniu do tego sukcesu przyczyniają się nowe modele marki, w tym Corolla Hybrid nowej generacji. Hybrydy stanowią już 38% wszystkich samochodów Toyoty sprzedanych w tym roku.

Od stycznia do września 2019 roku Toyota sprzedała już 17 976 aut hybrydowych – to więcej niż w całym 2018 roku (16 891 hybryd). Udział samochodów z tym napędem w całkowitej sprzedaży marki wynosi już 38%. Najpopularniejszym modelem hybrydowym w gamie marki jest Corolla Hybrid, której sprzedaż w ciągu 9 miesięcy tego roku osiągnęła wynik 6 944 aut. Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR Hybrid (3 584 aut), a tuż za nią na trzecim miejscu znalazł się RAV4 Hybrid (3 521 aut). Sprzedaż Yarisa Hybrid wyniosła w tym roku 1 768 egzemplarzy, zaś Camry Hybrid 1 576 samochodów.

Toyota Corolla 12. generacji zadebiutowała na polskim rynku w kwietniu tego roku i bardzo szybko stała się najpopularniejszym samochodem hybrydowym w Polsce. Wynik 6 944 sprzedanych aut oznacza, że średnio polscy nabywcy kupują ponad 1000 hybrydowych Corolli w miesiącu. Zelektryfikowane napędy odpowiadają za sprzedaż 70% egzemplarzy nowego modelu. Najpopularniejszą wersją napędową (53%) jest układ o mocy 122 KM z silnikiem 1.8, zaś dynamiczny układ hybrydowy 2.0 o mocy 184 KM zainteresował 17% nabywców.



Łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wyniosła na koniec września 66 585 egzemplarzy. To ogromny wkład w rozwój elektromobilności w naszym kraju. Modelem, którego najwięcej egzemplarzy znalazło się do tej pory na polskich drogach z hybrydowej gamy Toyoty, jest obecny na rynku od 2010 roku Auris Hybrid (18 551 egz.). Łączna sprzedaż obu kompaktowych hybryd – Aurisa i nowej Corolli wynosi prawie 25 500 aut. Bardzo dużą popularnością cieszą się w Polsce także hybrydowe SUV-y i crossovery. RAV4 Hybrid znalazł od 2016 roku 11 953 nabywców, zaś Toyota C-HR – 10 192 nabywców, co łącznie daje 22 145 samochodów tego typu. Znaczny udział w sprzedaży zelektryfikowanych samochodów w Polsce ma także jedyny hybrydowy przedstawiciel segmentu B – Toyota Yaris Hybrid. Obecnie po polskich drogach porusza się 12 181 tych aut.



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

13 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

13 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

13 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

13 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

13 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

2 dni ago