Zaprojektowany w Europie, produkowany w Republice Czeskiej, tuż przy granicy z Polską. Model, który z całą pewnością stał się siłą napędową polskiego importera, może się podobać. Południowokoreański Hyundai stał się w ostatnich latach poważnym graczem na rynkach europejskich.
Od 2006 roku w niemieckim w Rüsselsheim działa Europejskie Centrum Badawczo-Rozwojowe. Powstały także nowoczesne fabryki w słowackiej Żylinie i czeskich Noszowicach. Zatrudniono najlepszych fachowców mających doświadczenie w konkurencyjnych koncernach jak m.in. Peter Schreyer (Audi, Volkswagen) czy Luc Donckerwolke (Bentley, Audi, Skoda, Lamborghini, SEAT).
Turbodiesel o pojemności skokowej 1685 cm3 o mocy 141 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm oraz dwusprzęgłową przekładnią automatyczną 7DCT, to optymalny wybór. Z powodzeniem sprawdzi się zarówno w mieście, jak i podczas jazdy autostradą, gdzie można dodać więcej gazu. Podczas naszego tygodniowego testu, który w większości odbywał się w ruchu miejskim, średnie zuzycie oleju napędowego osiągnęło 8,6 l/100 km. To znacznie więcej, niż w swoich zestawieniach podaje producent, ale dodać należy, iż staraliśmy się przy każdej okazji wykorzystać możliwości tej jednostki i jeździć dynamicznie.
Dodać należy, iż dwusprzęgłowy automat pracuje płynnie, a w przypadku ustawienia w pozycji Sport, pozwala na dynamiczne przyspieszanie. Także sprawdził się system start-stop, który szybko reaguje.
To auto, które może się podobać, a do niekwestionowanych atutów należy zaliczyć nowoczesny design nadwozia. We wnętrzu pojazdu znajdziemy wiele rozwiązań ułatwiających życie kierowcy. Centrum multimedialne z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem dostarcza najważniejszych informacji o aucie oraz umożliwia korzystanie z audio i nawigacji satelitarnej. Na pochwałę zasługuje utrzymanie tradycyjnego pokrętła.
Komfortową jazdę zapewniają dobrze zaprojektowane i ergonomiczne przednie fotele oraz tylne siedzenia z regulowanym kątem oparcia. Minusem jest brak możliwości przesuwania tylnej kanapy.
Na pokładzie Tucsona znajdziemy wiele praktycznych miejsc, w których można umieścić smartfona, a miejsce na puszki lub butelki z napojami zaprojektowano praktycznie dla każdego pasażera.
To kolejny atrakcyjny SUV dostępny na polskim rynku. Na najwyższą ocenę zasługuje design nadwozia i funkcjonalnie zaprojektowane wnętrze pojazdu. Do wyboru jest bogate wyposażenie oraz nowoczesne jednostki napędowe.
Plusy
+ nowoczesny design nadwozia
+ funkcjonalne wnętrze pojazdu
+ praktyczne schowki
+ nowoczesne jednostki napędowe
+ system multimedialny
Minusy
– brak możliwości przesuwania tylnej kanapy
Hyundai Tucson 1.7 CRDi – podstawowe dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | turbodiesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 1685 cm3 |
Moc | 141 KM/4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 340 Nm przy 1750–2500obr./min |
Prędkość maksymalna | 185 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s |
Średnie zużycie paliwa | 4,9 l/100 km |
Długość | 4475 mm |
Szerokość | 1850 mm |
Wysokość | 1645 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Masa własna/ładowność | 1470/615 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 62 l |
Pojemność bagażnika | 513-1503 l |
Cena | od 75 590 zł |
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…