To jeden z bardziej trafionych modeli rumuńskiego producenta. Zgrabne i pojemne kombi, które z powodzeniem sprawdzi się jako niezbyt drogie auto rodzinne.
W 2006 zadebiutowała pierwsza generacja Logana MCV, która miała w założeniu poszerzyć ofertę sedana o model spełniający wymagania osób poszukujących taniego i zarazem pakownego auta. W ofercie pojawiła się nawet wersja 7-osobowa. Co prawda nie było to piękne auto, ale jak zgodnie twierdzili jego użytkownicy, doskonale sprawdzało jako auto funkcjonalne.
Wraz z modernizacją rodziny Logana, doczekaliśmy się także przekonstruowanej wersji kombi, która zamiast dwuskrzydłowych drzwi bagażnika, doczekała się jednolitych tzw. piątych drzwi otwieranych do góry. Jednocześnie zmienił się design nadwozia oraz wnętrze. Być może niektórzy oczekiwali więcej, ale zawsze należy pamiętać, że Logan należy do aut stosunkowo tanich, a to oznacza także gorsze materiały i skromniejsze wyposażenie.
Dacia Logan MCV SCe 75 – spartańskie wnętrze
Wsiadając do środka pojazdu, nie oczekujmy zbyt wielkich niespodzianek. Deska rozdzielcza nie jest futurystyczna, bo trudno w niej nie dostrzec dawnego designu Dacii Logan. Producent jednak oferuje bogate wyposażenie jak m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym (za dopłatą 950 zł), kamerę cofania z systemem wspomagania parkowaniem tyłem (1500 zł).
Fotele i siedzenia być może nie zadowolą użytkowników Audi i Mercedesa, ale ich zaletę docenimy dopiero podczas dłuższych podróży. Testowym autem pokonaliśmy trasę ponad 1500 km i nikt z trójki pasażerów nie narzekał na ból kręgosłupa ani na brak komfortu. Zarówno przednie fotele, jak i tylne siedzenia należą do tzw. kanapowego typu, a to nie musi się wszystkim podobać. Są jednak tacy, którzy właśnie taki typ siedzeń cenią bardziej od nowoczesnych rozwiązań.
Dacia Logan MCV SCe 75 – trzycylindrowa jednostka napędowa
Tym razem mieliśmy okazję testować najsłabszą w ofercie jednostkę napędową. Otwarcie trzeba przyznać, iż nie jest to silnik zapewniający dynamiczną jazdę. Nie oczekujmy od niego atomowego przyspieszenia. Przy wyprzedzaniu innych pojazdów na trasie, gdy jedziemy przykładowo prędkością 90-100 km /h, trzeba wykazać sporo cierpliwości. Natomiast naszym zdaniem silnik ten jest wystarczający do jazdy miejskiej, gdzie już taka dynamika nie jest już wymagana.
O średnim zużyciu paliwa (5,5 l w ruchu mieszanym) podawanym przez producenta możemy raczej zapomnieć. Podczas jazdy testowej na długim dystansie osiągnęliśmy średnie zużycie 6,5 l/100 km, a to oznacza, że urlopowa wyprawa nie będzie wymagała od nas częstych wizyt na stacjach paliw. W mieście uzyskaliśmy średnią 8,5 l/100 km. Zbiornik paliwa o pojemności 50 l przy spokojnej jeździe wystarcza na pokonanie dystansu ponad 700 kilometrów.
Trzycylindrowa jednostka napędowa Dacii pracuje stosunkowo cicho i nawet podczas jazdy z prędkością 120-130 km/h nie staje się zbytnio hałaśliwa.
Dacia Logan SCe 75 – atutem jest pojemny bagażnik
Z cała pewnością na wyróżnienie zasługuje pojemny bagażnik, który oferuje aż 573 l, a po złożeniu oparcia tylnego siedzenia wzrasta do 1518 l. Tylne oparcia są dzielone, co pozwala na wykorzystanie dowolnej ich konfiguracji.
Dacia Logan SCe 75 – podsumowanie
Z całą pewnością wersja kombi jest jedną z ciekawszych pozycji w ofercie rumuńskiego producenta. Tym bardziej, że nabywca ma do wyboru bogate i praktyczne wyposażenie. Trzycylindrowy silnik dla wielu użytkowników może okazać się wołowata, ale do spokojnej jazdy wystarczy.
Plusy
+ pojemny bagażnik
+ atrakcyjna cena
+ wybór wyposażenia
Minusy
– trzycylindrowy silnik
– spartański design wnętrza
Dacia Logan SCe 75 – podstawowe dane techniczne
Pojemność skokowa rodzaj silnika | 998 cm3, R3 |
Moc | 73 KM przy 6 300 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 97 Nm przy 3 500 obr./min |
Skrzynia biegów | 5-biegowa manualna |
Prędkość maksymalna | 158 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,7 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,4 l/100 km (producent) |
Długość | 4501 mm |
Szerokość | 1733 mm |
Wysokość | 1521 mm |
Rozstaw osi | 2635 mm |
Cena | od 33,9 tys. zł |
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…