Nissan przygotował przyszłościową odpowiedź na zapotrzebowanie na pojazdy obsługujące ostatni odcinek dystrybucji — jest nią nowy, powiększony oraz w pełni elektryczny furgon e‑NV200 XL Voltia.
Elektryczny miejski furgon został oparty na sprawdzonym elektrycznym Nissanie e-NV200, który już teraz jest najchętniej wybieranym przez największe europejskie firmy obsługujące ostatni etap dostawy towarów bezemisyjnym pojazdem.
Nissan e-NV200 umacnia swoją reputację jako idealny pojazd do realizacji miejskich dostaw — ceniony zarówno przez użytkowników, jak i mieszkańców za to, że porusza się niemal bezgłośnie i nie emituje spalin.
„Mimo coraz bardziej rygorystycznych norm emisji oraz ograniczeń wjazdu samochodów do centrów miasta zapotrzebowanie na dostawy na ostatnim odcinku dystrybucji w strefach zurbanizowanych wcale się nie zmniejsza. Firmy – duże i małe – muszą pozostać konkurencyjne i znaleźć sposób na optymalizację swojej działalności” – powiedział Manuel Burdiel, dyrektor generalny ds. sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych i rozwoju działalności w Nissan Europe.
Nissan e-NV200 XL Voltia poszerza ofertę rodziny modeli e-NV200 i oferuje imponującą pojemność przedziału ładunkowego mimo kompaktowego nadwozia. Jego przestrzeń ładunkowa o kubaturze 8 m3 jest aż o 90% większa w porównaniu z już i tak konkurencyjnym pod tym względem e-NV200. Firmy użytkujące ten samochód będą mogły dostarczyć tyle samo towaru przy mniejszej liczbie kursów, co usprawni ich działalność i pozwoli zaoszczędzić czas.
Czołowe projektantki Nissana opowiadają o nowym crossoverze Juke
Najnowszy przedstawiciel rodziny e-NV200 został zaprojektowany pod kątem wszechstronności i praktyczności. Powiększenie przedziału ładunkowego do 8 m3 uzyskano poprzez wydłużenie nadwozia i podwyższenie dachu. W środku można przebywać w pozycji stojącej, co zwiększa komfort pracy kierowcy przy załadunku. Furgon jest też bardzo zwrotny – promień zawracania zoptymalizowano z myślą o manewrowaniu na miejskich ulicach.
Nissan e-NV200 XL Voltia wykorzystuje również technologię sprawdzoną w zespole napędowym Nissana LEAF. Nowy model jest wyposażony w wydajny akumulator o pojemności 40 kWh oraz złącze CHAdeMO, umożliwiające szybkie ładowanie prądem stałym. Taki zestaw zapewnia elastyczność niezbędną przy realizacji dostaw w mieście.
O przyjazności e-NV200 XL Voltia dla środowiska decyduje nie tylko wydajny napęd, ale także inteligentna technologia zarządzania energią.
Tryb B optymalizuje proces odzyskiwania energii z hamowania, która jest wykorzystywana do doładowywania akumulatora, a tryb ECO steruje mocą napędu pod kątem oszczędzania energii. Obie te technologie maksymalizują zasięg, pozwalając pokonać dłuższą trasę między ładowaniami.
„We wszystkich aspektach Nissan e-NV200 XL Voltia został zaprojektowany z myślą o wyzwaniach wynikających ze specyfiki eksploatacji takiego samochodu. Wydajny bezemisyjny zespół napędowy, kompaktowe nadwozie i uniwersalna przestrzeń ładunkowa pozwalają realizować dostawy na ostatnim odcinku szybciej oraz w większej zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju” — powiedział Manuel Burdiel.
Nissan e-NV200 cieszy się niesłabnącą popularnością od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek w 2014 roku. Z 42 000 wyprodukowanych dotychczas egzemplarzy prawie 10 000 sprzedano w Europie tylko w 2019 roku, co stanowi wkład Nissana w ograniczanie emisji związanej z działalnością komercyjną w miastach.
Nissan LEAF zakończył najdłuższą i najbardziej złożoną podróż samochodu autonomicznego w Wielkiej Brytanii
Nissan e-NV200 XL Voltia będzie dostępny na wszystkich europejskich rynkach. W Polsce zamówienia na tę wersję będzie można składać od czerwca 2020 roku. Lokalne ceny zostaną podane do wiadomości z chwilą wprowadzenia pojazdu do sprzedaży.
Źródło: Nissan