Od 4 maja 2020 r. rozpoczyna się przedsprzedaż Toyoty GR Yaris, nowego sportowego modelu w gamie marki. Ceny 261-konnego hot hatcha z napędem na cztery koła GR-FOUR zaczynają się od 143 900 zł. Zamówienia będą przyjmowane również on-line.
GR Yaris to drugi globalny model GR Toyoty po GR Suprze. Samochód ma trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 261 KM, wyjątkowy napęd na cztery koła GR-FOUR, lekką konstrukcję nadwozia, która zapewnia korzystny stosunek masy do mocy i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie.
Toyota GR Yaris – wyposażenie i ceny
Nowy hot hatch jest standardowo wyposażony w sportowe fotele GR z alcantary z podgrzewaniem, systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, podwójne końcówki układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Dunlop SP Sport MAXX050. Do wyboru są cztery kolory nadwozia – White Pearl, Emotional Red, Precious Black i Super White. Podstawowa wersja Dynamic kosztuje 143 900 zł.
Toyota GR Yaris Dynamic
Wyposażenie | |
Koła | 18-cali z oponami 225/40 R18 (Dunlop SP Sport MAXX050 |
PCS | układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych |
RSA | układ rozpoznawania znaków drogowych |
LTA | asystent utrzymania pasa ruchu |
HAC | system wspomogający pokonywanie podjazdów |
Inteligentny kluczyk | system bezkluczykowego dostępu do samochodu |
Kamera | kamera cofania |
Basic LED | światła głowne w technologii LED |
światła mgłowe w technologii LED | |
Szyby | przyciemniane szyby tylne |
Toyota Touch 2 | system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 8-calowym |
Toyota Connected Car | usługi łączności |
Active Noise Control | system aktywacji kontroli dźwięku |
Tryb jazdy | slektor Normal, Sport, Track |
Kolory nadwozia | 040 Pure White (bez dopłaty) |
219 Precious Black, metalizowany (2 000 zł) | |
3U5 Imperial Red, lakier specjalny (2 900 zł) | |
089 Platinum White Pearl, lakier perłowy (2 900 zł) |
Wyposażenie Dynamic można wzbogacić o pakiety Sport lub VIP. W wersji Dynamic Sport otrzymuje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD Torsen z przodu i z tyłu oraz kute felgi aluminiowe 18” z oponami Michelin Pilot Sports 4s. GR Yaris z Pakietem Sport ma również zawieszenie dostrojone pod jazdę torową. Dzięki temu GR Yaris zyskuje jeszcze lepsze właściwości jezdne i większą precyzję prowadzenia. Samochód z takim wyposażeniem kosztuje 162 900 zł.
Toyota Yaris Cross – zupełnie nowy SUV segmentu B
Pakiet VIP wnosi do GR Yarisa więcej technologicznego wsparcia kierowcy. Obok systemu multimedialnego z nawigacją Toyota Touch 2 with GO i systemu nagłośnienia Premium Audio JBL pojawia się wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Pakiet zawiera także system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) oraz przednie i tylne czujniki parkowania. GR Yaris Dynamic VIP kosztuje 154 900 zł.
Toyota GT86 – zbuduj z papieru
Toyota GR Yaris – sportowa konstrukcja i właściwości jezdne
GR Yaris stanowi całkowicie odrębny projekt od Yarisa i czerpie pełnymi garściami z doświadczeń i wiedzy inżynierów TOYOTA GAZOO Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Samochód posłuży też za homologacyjną bazę dla nowej generacji Yarisa WRC, ale ma już teraz wszystkie cechy, by jego właściciele mogli odnosić sukcesy w lokalnych rajdach.
Nowy sportowy model jest napędzany trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1,6 l o mocy 261 KM, współpracującym z manualną skrzynią o 6 biegach. Do jego świetnych właściwości jezdnych przyczynia się obok platformy TNGA napęd na cztery koła GR-FOUR, lekka konstrukcja nadwozia, która gwarantuje korzystny stosunek masy do mocy 4,9 kg/KM i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie. Masa auta wynosi tylko 1280 kg. GR Yaris przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).
Nowy globalny hot hatch GR Yaris trafi do polskich klientów w drugiej połowie roku, ale już 4 maja Toyota rozpoczyna przedsprzedaż modelu. Zamówienia będzie można składać on-line przez specjalną stronę.
Źródło: Toyota
Toyota Yaris Cross – rasowa hybryda, rasowy SUV
Koncepcja nowego Yarisa Cross została oparta na trzech filarach – na bogatym doświadczeniu Toyoty w dziedzinie napędów hybrydowych i w projektowaniu nowoczesnych samochodów miejskich oraz SUV-ów.
Toyota jako pierwsza wprowadziła technologię hybrydową do segmentu B, kiedy to w 2012 roku zadebiutował Yaris Hybrid. To doświadczenie sprawia, że Yaris Cross z napędem hybrydowym 4. generacji jest autem o świetnych osiągach i wyjątkowo niskim zużyciu paliwa. Nowy SUV został oparty na platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki nowej płycie podłogowej oraz innowacyjnym rozwiązaniom samochód ma zwartą konstrukcję oraz przestronne wnętrze.
Yaris Cross to klasyczny SUV, którego twórcy korzystali z 25-letniego doświadczenia Toyoty w produkcji tego rodzaju samochodów. Toyota RAV4 – pierwszy w historii SUV z nadwoziem samonośnym – jest dziś najpopularniejszym przedstawicielem tego segmentu na świecie i należy do ścisłej czołówki najczęściej kupowanych samochodów. Kilka lat temu dołączyła do niego Toyota C-HR, wyróżniająca się odważną stylistyką i wydajnym napędem. Za sprawą nowego Yarisa Cross w ofercie Toyoty znajdzie się kompletna linia SUV-ów z segmentów B, C i D.