To był interesujący projekt z drugiej połowy lat trzydziestych XX wieku. Jednak do produkcji seryjnej nigdy nie trafił, ale wiele rozwiązań wykorzystano do później produkowanego modelu Skoda Popular.
Skoda 420, później znana jako Popular, w okresie międzywojennym stała się najpopularniejszym modelem producenta z miasta Mlada Boleslav i umożliwiła dynamiczny rozwój marki Skoda.
Skoda Sagitta miała być w założeniu popularnym autem dla masowego odbiorcy. Auto miało długość 3,4 m, szerokość 1,32 m i wysokość 1,42 m, przy rozstawie osi 2,1 m. Dzisiaj można powiedzieć, że był to także protoplasta najmniejszej Skody Citigo.
Do jego konstrukcji wykorzystano sprawdzone podwozie z ramą i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół z poprzecznymi resorami. Pojazd napędzany był chłodzonym powietrzem dwucylindrowym czterosuwowym silnikiem widlastym o pojemności skokowej 844 cm3 i mocy 15 KM przy 3000 obr./min, współpracującym z trzybiegową przekładnią. Zastosowano w nim gaźnik Solex BFRH z filtrem powietrza.
125 lat Skody | Skoda typ 990 „Hajaja”
W latach 1936-1938 powstało kilka prototypów. Wśród nich były dwa kabriolety, cztery coupé i jeden tudor. Do produkcji seryjnej jednak ten interesujący projekt nie dostał się, ale wiele rozwiązań wykorzystano do Skody 995 Popular, która produkowana była od listopada 1938 roku. Było to auto dłuższe o 400 mm i miało mocniejszy czterocylindrowy silnik. Do 1946 roku Skoda wyprodukowała 1478 egzemplarzy.
Obecnie Skoda Muzeum ma w swoich zbiorach dwa egzemplarze Sagitty.
Źródło: Skoda Auto