Czytelnicy niemieckiego branżowego magazynu wybierają Alfę Romeo Spider najbardziej ulubionym klasycznym samochodem w kategorii „Kabriolet”. Alfa Romeo Giulia Sprint GT wygrywa pierwszą edycję, zdobywając tę wielce pożądaną nagrodę, jako „Popularny samochód sportowy”.
Kolejne podwójne zwycięstwo Alfy Romeo w plebiscycie „Motor Klassik Awards”. W jego ostatniej edycji, Czytelnicy niemieckiego magazynu uhonorowali dwa klasyki legendarnej włoskiej marki, wybierając je zwycięzcami w swoich kategoriach. Zaprezentowana w 1966 roku Alfa Romeo Spider wygrała, zdobywając 24,9% głosów, w kategorii „Kabriolet”. O trzy lata starsza Alfa Romeo Giulia GT zdobyła aż 34,8% głosów w pierwszej edycji konkursu, jako najbardziej pożądany „Popularny samochód sportowy”. Te prestiżowe wyróżnienia trafiają do marki w wyjątkowym dla niej roku: w 2020 obchodzone są 110. urodziny Alfy Romeo w motoryzacji uznawanej za punkt odniesienia, na który złożyły się zdobyte przez nią trofea, innowacje technologiczne i niezapomniane dzieła na czterech kółkach, takie właśnie, jak te dwa fascynujące zwycięskie modele w „Motor Klassik Awards”.
Prezydent Toyoty odtworzył legendarną reklamę Lexusa
Niezwykły design pierwszej generacji Alfa Romeo Spider, powszechnie znanej jako „Duetto”, jest dziełem Battisty Pininfariny. Na Salonie Samochodowym w Genewie w 1966 roku została zaprezentowana dwumiejscowa wersja z silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 80 kW (109 KM). Później gama została uzupełniona przez wersję z 1,3-litrowym silnikiem o mocy 65 kW (88 KM) oraz czterocylindrowym o pojemności około 1750 cm3 i mocy 87 kW (119 KM). Alfa Romeo Spider stała się międzynarodową gwiazdą dzięki udziałowi w głośnym filmie „Absolwent” obok Dustina Hoffmana i Anne Bancroft (1967). W 1969 roku Alfa Romeo zaprezentowała zmodyfikowaną wersję spidera charakteryzującą się ściętym tyłem.
Alfa Romeo Giulia Sprint GT funkcjonuje wśród niemieckich miłośników wielkich klasyków na czterech kółkach pod nazwą „Bertone”, co nawiązuje do pracowni, która stworzyła projekt nadwozia. Samochód z charakterem, wariant coupé Giulii, oferowany z silnikami o pojemności od 1,3 do 2,0 litra (od 65 kW (88 KM) do 96 kW (131 KM)), odniósł wielki sukces sprzedażowy. W latach 1963-1976 Alfa Romeo wyprodukowała około 225 000 egzemplarzy. Najbardziej znaną wersją Alfy Romeo Giulia Sprint jest GTA. To lekkie coupé, z nadwoziem wykonanym głównie z aluminium i 1,6-litrowym silnikiem z podwójnym zapłonem z dwiema świecami zapłonowymi na cylinder, było najbardziej popularnym samochodem wyścigowym od końca lat 60. do wczesnych lat 70.
Różne warianty wyścigowych wersji Alfa Romeo Giulia Sprint GT odniosły także trzy zwycięstwa w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych. Do dziś „Bertone” to włoski klasyk najlicznej występujący w Niemczech. Uzasadnia to w pełni zwycięstwo w kategorii zarezerwowanej dla najpopularniejszych samochodów sportowych w plebiscycie „Motor Klassik Awards 2020”.
Źródło: FCA