Aktualna generacja tego modelu produkowany jest nieprzerwanie od 2011 roku, ale włoski producent nie zamierza jeszcze zakończyć jego historii. Tym bardziej, że wciąż dobrze się sprzedaje i jest w swoim segmencie przebojem włoskiego rynku. Szczególnie jest on chętnie kupowany przez płeć piękną.
Marka Lancia stała się dla koncernu Fiat Chrysler Automobiles zupełnie nieperspektywiczną i od 2017 roku pozostała obecna tylko na włoskim rynku. Obecnie ma tylko znaczenie historyczne, bo w produkcji pozostał już tylko jeden model. Lancia Ypsilon produkowana jest w Tychach.
Chociaż od kilku lat mówi się o zakończeniu produkcji tego modelu bez następcy, to jednak rynek te plany wciąż weryfikuje. W 2019 roku sprzedano 58 938 egz., co oznacza wzrost o 20 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem (dane ACEA). Ciekawostką jest fakt, że marka Alfa Romeo, w którą wciąz koncern FCA inwestuje, sprzedała w 2019 roku 53 876 aut, co oznacza 35 proc. spadek w porównaniu z 2018 rokiem.
Wciąż trwają dyskusje, czy Lancia Ypsilon powinna doczekać się następcy. Decyzja jest nadal otwarta, ale obecnie model otrzyma kilka innowacji w postaci m.in. napędu hybrydowego, który niedawno został zaprezentowany w modelach Fiat 500 i Fiat Panda.
Mild-hybrid tworzy trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 FireFly o mocy 51 kW i maksymalnym momencie obrotowym 163 Nm spełniającą wymagania normy emisji szkodliwych spalin Euro 6D-Final, współpracujący z sześciobiegowa przekładnią manualną. Jednostkę spalinową dopełnia 12 V silnik elektryczny o mocy 3,6 kW z litowo-jonowa baterią o pojemności 11 Ah, która doładowywana jest energią odzyskiwaną podczas hamowania. Pojazd od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 14,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 163 km/h.
W ofercie nadal pozostaje czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 Fire o mocy 51 kW i maksymalnym momencie obrotowym 102 Nm oraz dwucylindrowy 0.9 TwinAir.